Zou wel willen weten: Hoeveel tamme vogels heb jij?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

hoeveel tamme vogels
1 tot 5
70%
 70%  [ 19 ]
5 tot 10
25%
 25%  [ 7 ]
10 tot 15
3%
 3%  [ 1 ]
Total Votes : 27

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Met het valkje? Heb je een valkje? Hoe oud is hij of zij? Hoe heet 'ie?
Bericht Dinsdag 20 Mei 2008 8:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Liz
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, ik heb een valkje, sinds vorige maand. Hij is van 2002 en komt van een hele goede kweker vandaan. Die zat er echt mee in, omdat z'n staart kapot is en 1 vleugel ook. Maar je kan duidelijk zien dat die veren gewoon afgebeten zijn door de andere valkjes waar hij mee samen zat.
Hier heeft hij dan de naam Asego gekregen. In het begin beet ie Shocked Daar was een aga niks bij. Echt tot bloedens toe beet ie me. Maar nu stapt hij al netjes op en kan ik hem ook vasthouden zonder dat hij bijt.
't Is een leuk beestje, maar niks gewend. Raakt in paniek van het minste als hij niet bij de aga's zit.
Bericht Dinsdag 20 Mei 2008 10:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Wat een mooie naam, Asego. Wat betekent die naam? Jammer dat hij zo'n slechte start heeft gehad, maar bij jou is 'ie zo te horen erg opgeknapt hoewel je vlg mij nog een lange weg te gaan hebt. (Maar het gaat je vast lukken!)
Bericht Donderdag 22 Mei 2008 7:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Liz
Vlieger

Reageer met quote  

Asego betekent eigenlijk niks. M'n vriend zat me te pesten en zei dat ik het valkje Aso of Ego moest noemen. Om heb terug te pesten heb ik er dan Asego van gemaakt Razz Ik vond het wel leuk klinken.
We hebben inderdaad nog een lange weg te gaan, het is echt een angsthaas. Maar hij heeft dan ook 6 jaar lang in een volière gezeten. Dus het is wel te begrijpen.
Vandaag is Asego voor het eerst mee onder de douche geweest en hij was heel lief. Hij is braaf blijven zitten. Langzaam maar zeker komt het wel goed, hij moet gewoon wat zekerder van zichzelf worden.
Bericht Donderdag 22 Mei 2008 7:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Wij hadden ook bijna een valkje gehad, uit het asiel. Maar het mocht niet van mijn vriend. Ik zou hem Diego genoemd hebben, of Araya als het een meisje was. *zucht* Hij was zo lief, kwam helemaal mijn vinger knuffelen enzo...
Bericht Donderdag 22 Mei 2008 7:26 pm
ellenparrot
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb 9 tamme vogels.
2 grasparkieten
5 dwergpapegaaitjes
1 grijze roodstaart
1 bonte boertje

Bericht Zondag 15 Juni 2008 2:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Ellen.. Ik dacht dat je meer vogels had? 11? Zijn er vogeltjes overleden? Sad
Bericht Zondag 15 Juni 2008 2:21 pm
ellenparrot
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hoi Ellen.. Ik dacht dat je meer vogels had? 11? Zijn er vogeltjes overleden? Sad

klopt. Dinky is twee jaar geleden overleden en Sweetie (blauwe personatus) afgelopen kerst Crying or Very sad
Bericht Zondag 15 Juni 2008 2:46 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ah ships zeg.. Sad Vandaar, ik miste al wat vogeltjes. Sterkte nog..
Bericht Zondag 15 Juni 2008 4:50 pm
ellenparrot
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Ah ships zeg.. Sad Vandaar, ik miste al wat vogeltjes. Sterkte nog..

dank je hoor.. en tja. Helaas hebben ze (vooral die kleintjes) niet een heel lang leventje he.. Sad
Bericht Zondag 15 Juni 2008 9:23 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Nee, jammergenoeg niet.. Sad Maar met een beetje geluk moeten ze de 20 toch wel kunnen halen, toch? Question
Bericht Zondag 15 Juni 2008 9:27 pm
ellenparrot
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Nee, jammergenoeg niet.. Sad Maar met een beetje geluk moeten ze de 20 toch wel kunnen halen, toch? Question

agaas kunnen inderdaad wel wat ouder worden ja. Pucky is pas al weer 10 geworden en Piwi (zijn vader) is ongeveer 12 - 13 jaar. Ik hoop dat ze nog een tijdje bij me blijven . Sweetie had een tumor onder haar vleugel. Dan zijn die kleintjes echt weg hoor... en dan gaat het weer heel hard.
Bericht Zondag 15 Juni 2008 9:46 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Een tumor? Arm vogeltje. Crying or Very sad Ze zijn zó klein he? En ze vallen ook zó snel af. Woonde Piwi al die tijd bij jou?
Bericht Zondag 15 Juni 2008 9:51 pm
ellenparrot
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Een tumor? Arm vogeltje. Crying or Very sad Ze zijn zó klein he? En ze vallen ook zó snel af. Woonde Piwi al die tijd bij jou?

ja.. het was echt heel zielig. Ik heb ze in laten slapen want het was geen leventje meer en dan duurt het nog (klinkt wel stom maar ja zo is het wel) best lang voordat ze doodgaan. Piwi was samen met Charlie (oh ja.. die is ook niet meer.). Dat was dat koppeltje waar ik nog wel eens wat nestjes van had en die heb ik toen geadopteerd van mensen hier uit de beurt wiens zoontje asmatisch was. Ik had toen net Pucky een paar maanden. En bleek dat Pucky dus ook een kind van Charlie enPiwi was en daarom vond ik het wel leuk om deze vogeltjes toen te adopteren. Charlie is iets van 11 jaar geworden. of 12. Precies weet ik het niet van deze vogels. Piwi is ook een plukkertje.. heeft altijd onder de plak gezeten bij die pitbull ha ha. terwijl ze wél heel lief voor hem was hoor. Dus .. Piwi heeft alleen geen staart meer, maar het is een schatje! Very Happy
Bericht Zondag 15 Juni 2008 9:58 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ja, ik weet nog wel dat Charlie zo'n kleine felle pitbull was. Laughing Moest destijds altijd hard lachen om die verhalen. Je kan niet aan haar zien dat ze zo fel is..
Bericht Maandag 16 Juni 2008 4:34 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 5 September 2008 5:55 pm
  Berichten van afgelopen: