Advies over toekomstige vogel

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
suki1610
Eitje

Advies over toekomstige vogel  Reageer met quote  

Beste mensen, ik hoop dat ik dit bericht in de juiste rubriek hebt gezet, excuses als dit niet zo is...
Ik heb iets waar ik "mee zit"en ik hoop dat jullie, als meer ervarene papgeaaien houders mij kunnen adviseren.
Zoals ik in mijn voorstel rondje hebt gezegd, hebben wij op dit moment een grijze roodstaart van 12 "te leen", dit om te kijken of het iets voor me is en tevens voor de eigenaresse voor de winter.
Hij is nu ruim 2 maanden bij ons en ik ben stapelgek op dat dier, de intensieve verzorging, ermee bezig zijn (veel, vaak) gaat uitstekend, de troep valt me 100% mee, kortom...JA! er komt een papegaai.

Waar ik mee zit...deze papegaai past zo goed bij ons, dat ik me afvraag of deze papegaai nu gewoon zo leuk is, of heeft een zeer groot gedeelte toch te maken met aandacht en wat je ermee doet etc.(ik ben er enorm veel mee bezig) Deze papegaai heeft de eerste 3 jaar in een gezin doorgebracht en is daarna 8 jaar een voliere vogel geweest. Hij is totaal niet geconditioneerd met bijten, op, en afstappen gaat prima, hij heeft een enorm repertoire wat hij snel oppikt, hij houdt enorm van knuffelen, als je niet uitkijkt wil hij niets anders dan lekker bij je zitten en lekker kriebelen over zijn koppie, hij gaat uitstekend met de kat, is totaal niet eenkennig (vriend is wel wat bang dus dat merk je wel, maar hij laat zich ook hierdoor prima oppakken) en wandeld regelmatig lekker gewoon door het huis, kortom een papegaai die, naar mijn idee, lekker in zijn vel zit en het prima naar zijn zin heeft en wij met hem!

Begrijp me niet verkeerd...elk dier is anders, daar ben ik me terdege van bewust, maar omdat dit de eerste papegaai is in mijn leven vraag ik me dus af of dit gewoon een echte leuke vogel is of kun je dit met de meeste papegaaien bereiken? Snappen jullie het nog?!

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en kijk uit naar jullie reacties, eventueel ideeen waar we op moeten letten bij de aankoop (wat een rotwoord voor een levend dier) van een andere papegaai zijn zeker ook welkom!
Bericht Maandag 26 December 2011 7:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kattegaai
Eitje

Reageer met quote  

Zo te lezen doen jullie het heel erg goed,ik denk dat het wel goed komt met jullie toekomstige papegaai. Ja
Heel veel succes!

Groetjes kattegaai Smile
Bericht Woensdag 28 December 2011 1:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

helemaal mee eens, je kunt veel met vele vogels bereiken. jij doet het heel goed, dus ik denk dat het wel snor zit hoor.
Bericht Maandag 2 Januari 2012 1:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kattegaai
Eitje

Reageer met quote  

Zal niet meevallen denk ik om hem weer terug te geven,tot wanneer blijft hij? Troosten
Bericht Dinsdag 3 Januari 2012 2:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bowie & Limbo
Fladderaar

Reageer met quote  

Het feit dat een papegaai 'eenkennig' zou zijn is totaal larikoek. Dit heeft alles met de opvoeding van de papegaai te maken. Eigenaars maken een papegaai eenkennig. En overigens zijn er al vele verhalen bekend dat wilde valkparkieten bijvoorbeeld veel vreemd gaan.

Ook moet je niet te veel laten merken dat je bang bent voor de papegaai, want dat vind ie leuk, hoe banger jij laat merken dat je bent, hoe 'gemener' je papegaai gaat doen. Het zijn echte manipulators.

Een citaat van een kennis van mij: "Een kind groeit op, maar een papegaai blijft heel zijn leven kleuteren."

Weet dat gezonde voeding (Pellets, dus geen zaad!) en het iedere dag naar buiten gaan met de papegaai, de basis zijn voor een gezonde papegaai.
Bericht Donderdag 5 Januari 2012 7:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:10 am
  Berichten van afgelopen: