Ara in winkelcentrum in Alblasserdam

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
kwp
Net uit het ei

Ara in winkelcentrum in Alblasserdam  Reageer met quote  

Afgelopen zaterdag was ik met mijn moeder naar Alblasserdam.
Toen we in het winkelscentrum aankwamen stond daar een kooi met een ara erin. De kooi was echt te vies voor woorden. Heel vet en allemaal vieze resten eraan. De tralies waren gewoon dof.
De ara zag er erg slecht uit. Je kon duidelijk zien dat hij al een tijdje niet gesproeit was. Zijn veren waren vies en plakkerig.
Het ergste was nog wel dat heel zijn snavel kapot was. Er zaten vieze gele bulten op en allemaal gaten. Hij zat ook telkens met zn snavel langs de tralies te schuren. Ik vond het zo zielig!

Waar zou ik een melding kunnen maken?
Bericht Maandag 7 Juni 2010 5:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Wat vreselijk zeg! Sad

Je kan er inderdaad een melding van doen! Las ergens op dit of ander forum dat iemand ook een melding had gedaan. Zal even voor je kijken hoe je dat moet doen, en waar
Bericht Maandag 7 Juni 2010 5:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh wat triest zeg. Sad
Ik zou zeggen melden bij de dierenbescherming maar als Irene het adres heeft waar die andere ook melding heeft gedaan is dat denk ik beter
Bericht Maandag 7 Juni 2010 6:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik heb dat vorige zomer uitgezocht voor 3 amazones in een tuincentrum wat ook te erg voor woorden was. Bij de dierenbescherming konden ze niks doen aangezien ze in een winkel stond voor de verkoop. Niet dat ze ooit verkocht zullen worden, want ze wilden voor 1 amazone 950 euro hebben. De amazones waren geplukt, zaten dik en waren duidelijk ongelukkig. Ons mam durfde al niet meer met mij bij dat tuincentrum te komen, omdat ik dan zo boos werd als ik dat weer zag en er dus niks tegen kon doen.

Hopelijk is er iets waar je deze ara wel mee kan helpen.
Bericht Dinsdag 8 Juni 2010 7:40 am
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Crying or Very sad Wat een triets verhaal. Dit is toch dierenmishandeling, en daar is toch de dierenbescherming voor Boksen Boksen
Ik hoop dat iemand voor de ara opkomt zodat zijn levenskwaliteit gaat verbeteren.
Bericht Dinsdag 8 Juni 2010 9:36 am
Laureanne
Eitje

Reageer met quote  

Ja ik weet het! Ik kom daar regelmatig! Je bedoelt toch die ara tegenover de hema? Ik dacht aan het bellen van de dierenbescherming. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik dan niet echt serieus genomen word.
Bericht Woensdag 29 September 2010 3:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:11 am
  Berichten van afgelopen: