|
|
|
rovermgfan
Net uit het ei
| Ara Nobilis |
|
|
Sinds gisteren zijn wij eigenaar van een jonge Nobilis, chico (we kunnen er evt noch chica van maken )
Wij hebben helaas onze Alexander weg moeten doen. Het was niet te doen met z'n gekrijs
Chico kan er ook wat van, maar dit is minder erg en minder vaak / lang.
Hij komt nu al naar je toe gevlogen.
Nu zou ik graag wat tips willen ivm de voeding. Wat mag hij of zij natuurlijk, eten.
Ik heb hem vandaag een dadel gegeven, (natuurlijke dadel, niet gesuikerd) en hij blijkt ze best lekker te vinden. Ook haalt hij vooral de gedroogde vruchten uit z'n voer.
Hoeveel drink zo'n diertje
Ik weet dat ik de Alexander bijna nooit heb zien drinken, en als was dat en slokje.
Chico heb ik vandaag al 4 keer zien drinken, en dan nam hij een 10 tal slokken. Is dat normaal
Verder een vraag over z'n geur. Ik heb nog nooit een vogel gehad die een lijfgeur had. Hij dus wel. Hij ruikt net naar een paar gympen die je de hele dag hebt aangehad
Alvast bedankt voor evt reakties |
Donderdag 2 December 2010 8:54 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
jammer dat je de alexander weg hebt moeten doen.
ook een ara nobilis kan aardig wat geluid maken. ik hoop voor je dat het mee gaat vallen.
sommige vogels hebben een typische lijfgeur. onze grijze ruikt heel sterk naar pinda's ook al eet zij ze heel zelden. ook een grote ara heeft een sterke geur. ik vind dat wel lekker ruiken, maar dat is voor ieder persoonlijk. |
Vrijdag 3 December 2010 7:42 am |
|
|
rovermgfan
Net uit het ei
Ik vind het ook jammer. Vooral om onze zoon. Hij was er helemaal weg van.
Hij vond de Alexander ook mooier. Zeker omdat hij een stuk groter is.
Hij had er echt een probleem mee. Hij vroeg dezelfde avond nog aan m'n vrouw ofdat ze tegen lij wilde zeggen om Rocky terug te gaan halen.
Hij hecht zich er meteen aan.
De volgende morgen was het echter vlug over.
Hij liet Chico uit z'n kooi en hij kwam meteen naar hem toe gevlogen. Dat deed de Alexander dus niet.
Ik heb natuurlijk eerst gegoogeld en weet dus dat ze ook lawaai kunnen maken.
Zolang ze eens krijsen vind ik het ok. Zolang dit geen uren aan een stuk en 3x per dag is heb ik daar geen probleem mee. |
Vrijdag 3 December 2010 8:35 am |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Krijsen en schreeuwen kun je corrigeren. Welk gewenst gedrag wil je en hoe te bereiken. Bonny Talsma is een expert m.b.t. corrigeren van gedrag.
Als een papegaai ervaart dat hij aandacht krijgt zal hij dat gedrag herhalen etc. Daar zit het geheim in. Op internet is veel te vinden over opvoeden en trainen. Los van het natuurlijk gedrag natuurlijk. |
Vrijdag 3 December 2010 2:38 pm |
|
|
rovermgfan
Net uit het ei
Hallo,
De vogel kreeg dus echt geen aandacht als hij krijste. Hij deed echter gewoon door.
Het probleem zal wel bij de vorige eigenaar gelegen hebben. |
Vrijdag 3 December 2010 4:11 pm |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
quote:
Originally posted by rovermgfan
Hallo,
De vogel kreeg dus echt geen aandacht als hij krijste. Hij deed echter gewoon door.
Het probleem zal wel bij de vorige eigenaar gelegen hebben.
Een erfenis dus. Gelukkig zijn papegaaien heel gemakkelijk te corrigeren, voor beide partijen. |
Zondag 5 December 2010 5:41 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:15 am
|
|
|
|
|
|