|
|
|
Titi's mama
Vlieger
| Birds for Dummies |
|
|
Ik neem Fer's advies ter harte en ga hier zo veel mogelijk handige tips uit het Dummies-boek proberen op te schrijven. Ik voel me nu niet zo lekker, dus ik begin met een tip die wij vast niet nodig hebben, maar die wel leuk was:
Als je vogel overgewicht heeft, koop dan een springveren spiraal voor hem voor aan het plafond. De op- en neergaande beweging van de veer gecombineerd met het slingerende van het aan het plafond hangen zorgt voor een instabiele zitplaats en de vogel zal veel energie moeten leveren om te kunnen blijven zitten.
Natuurlijk zijn tips van anderen ook van harte welkom in dit topic!  |
Vrijdag 28 Maart 2008 5:28 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Deze is eigenlijk logisch maar daar zou ik zelf niet opgekomen zijn.  |
Vrijdag 28 Maart 2008 7:57 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Birds for Dummies |
|
|
Hey wat een leuk idee zeg!
Dat advies klinkt eigenlijk heel logisch, maar was er zelf niet opgekomen.
Hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. |
Vrijdag 28 Maart 2008 9:34 pm |
|
|
|
|
Titi's mama
Vlieger
En nog een om de avond mee af te sluiten, voor de lachebekjes (letterlijk vertaald uit het boek!):
Mannen, laat je vogel zien waar hij mag zitten als je met hem onder de douche gaat. Je wilt niet dat hij op zijn eigen houtje zitstokken gaat uitproberen.  |
Vrijdag 28 Maart 2008 9:54 pm |
|
|
Steph
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Titi's mama
En nog een om de avond mee af te sluiten, voor de lachebekjes (letterlijk vertaald uit het boek!):
Mannen, laat je vogel zien waar hij mag zitten als je met hem onder de douche gaat. Je wilt niet dat hij op zijn eigen houtje zitstokken gaat uitproberen.
Geweldig  |
Vrijdag 28 Maart 2008 10:37 pm |
|
|
fer
Vlieger
Dit was precies wat ik bedoelde,
Dankjewel, ik hoop niet dat ik je nu met iets heb opgescheept wat je eigenlijk niet wil, Maar af en toe zo een tip for dummies is echt geweldig voor iedereen hier, je verdient dan ook een hele dikke pluim ,
Ik hoop dat je gauw weer opknapt en nogmaals bedankt vind vooral tip twee heel goed, gelukkig heb ik een douchestang gekocht  |
Zaterdag 29 Maart 2008 2:59 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hahahaha, die 2de tip, fantastisch goed. Hihihi, heb mij kapot gelachen. O jee, stel je voor dat Joske van zijn stokje valt en dat stokje wil grijpen.
1 voordeel: IK ZOU HET NIET VOELEN
Dit is een leuk topic.  |
Zaterdag 29 Maart 2008 7:24 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha wat een tip! Vooral als je van die vogels hebt die enthousiast worden als ze nat zijn. (Zazu gaat vaak knagen als hij nat is) |
Zaterdag 29 Maart 2008 8:06 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
Zaterdag 29 Maart 2008 8:21 am |
|
|
|
|
Titi's mama
Vlieger
Even een tipje van mijzelf:
Als je een jonge vogel hebt en hij loopt een beetje vreemd, denk dan niet dat het wel over zal gaan maar ga voor de zekerheid even naar de vogelarts. Hij kan een kalkgebrek hebben (gehad) en zijn pootjes kunnen krom gegroeid zijn. |
Zaterdag 29 Maart 2008 2:40 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Is helemaal waar en zeker een goede tip.  |
Zaterdag 29 Maart 2008 5:03 pm |
|
|
Titi's mama
Vlieger
Nieuwe tip:
Probeer een maandelijkse routine te ontwikkelen voor het controleren van de veren van je vogel. Zo kun je het knippen bijhouden en kijken of er geen beschadigingen zijn. Schrijf bijvoorbeeld op je kalender dat het "Vleugel Check Dag" is. |
Donderdag 3 April 2008 7:43 am |
|
|
Titi's mama
Vlieger
En meteen maar nog één:
Je vogel zal geen koutje vatten als hij nat is, maar probeer hem toch niet te douchen als hij niet gezond is. Dit kan bijdragen aan zijn stress en zo kan hij niet al zijn energie steken in het beter worden maar moet hij ook energie verbruiken om warm te blijven. |
Donderdag 3 April 2008 7:45 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Titi's mama
Nieuwe tip:
Probeer een maandelijkse routine te ontwikkelen voor het controleren van de veren van je vogel. Zo kun je het knippen bijhouden en kijken of er geen beschadigingen zijn. Schrijf bijvoorbeeld op je kalender dat het "Vleugel Check Dag" is.
Dat is een goede tip! Maar.. Eigenlijk zou je dagelijks de vleugels moeten checken en eventjes de nagels bij moeten werken om ze er zo aan te wennen.. (Niet dat ik dat doe!) |
Donderdag 3 April 2008 7:50 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 5 Juli 2008 3:23 am
|
|
|
|
|