bloesemtakken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
tutti
Eitje

bloesemtakken  Reageer met quote  

Hoi,

ik ben sinds zondag trotse eigenaar van twee halsbandparkieten van een jaar. Pino (lichtblauw) en Popeye ( olijfgroen)
ze zijn gekortwiekt en handtam en groot gebracht door een jongen van 16 die ze veel in de hand heeft genomen.
Harrison bird voer is besteld en een mooie volieren gaat er ook komen.

nou wil ik ze natuurlijk veeeeeeeeeeeeel afleiding bieden ( mij lijkt het enig als ze van alles slopen) en ik vraag me af waar ik takken voor ze kan kopen.
bij de bloemist hebben ze japanse kers, eucalyptus, forsythia, toverhazelaar: iemand enige tips hoe ik aan veilige takken voor ze kom ?

dank

Lotje
Bericht Dinsdag 20 April 2010 10:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou lekker met je snoeischaar op de fiets springen, en een wilg opzoeken die op een rustig plekkie staat en daar een paar mooie takken vanaf knippen. Kost je niks en kan je makkelijk vervangen als ze de boel weer eens gesloopt hebben.... Veertje
Bericht Dinsdag 20 April 2010 12:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou ook ff zelf gaan snoeien, kost je niets (mocht je bij een boer of zo iets zien kan je het natuurlijk wel vragen, of bij vrienden)

Uitstekende takken zijn knotwilgtakken, krulwilg.

Dan zijn de fruitbomen ook heel goed maar mij is altijd gezegd dat kersenbomen geen goede zijn. (de reden weet ik niet precies maar heb ze dan ook nooit gekozen, had keuze genoeg dus waarom iets kiezen bij twijfel)

Appel, peer, dat is allemaal wel erg goed maar het meest makkelijke zijn de knotwilgen en krulwilgen en zijn zeer goed. Probeer ze wel ergens te krijgen, snoeien waar je niet bij een drukke weg moet snoeien (uitlaatgassen zijn daar te sterk aanwezig)
Bericht Woensdag 21 April 2010 8:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tibo
Eitje

Reageer met quote  

Bij de knotwilg halen jullie de bladeren er af of kunnen die blijven zitten?

Sorry heb het antwoord gevonden via de zoek functie Embarassed
Bericht Woensdag 5 Oktober 2011 12:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi Tibo,
bij mij hangt dat van de vogels af... Mijn grijze roodstaart lijkt te griezelen van die blaadjes, wil hier absoluut niets van weten... wel kale takken, is ie gek op!
De kaketoes en de aga`s willen niets liever al die takken met alles er op en eraan.... Eerst alle blaadjes doen ze verwijderen en vervolgens gaat de bast er af. De aga`s zijn net versnipperaars. Er blijft uiteindelijk maar weinig over.... En na het grote feest is het voor mij opruimen geblazen.. Yeah! maar in ieder geval beleven de vogels veel lol aan de takken.
Bij de aga`s gebruik ik wilgentakken, maak hele bossen en hang ze in hun voliere... ze zitten er onmiddellijk op... ze vinden dit eigenlijk veel leuker als al die speciale gaaien speeltjes. Wink
Bericht Donderdag 6 Oktober 2011 9:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tibo
Eitje

Reageer met quote  

@Tom 47
Bedankt voor je reactie.

Hier een bonteboer vind het ook super als klaar is met een
stuk wilg lijkt het wel een uit gekoude pruik zoethout Mr. Green
Buiten en binnen in ze boom laat ik de blaadjes er aan (ruimt makkelijk op)
in ze kooi er af.
Bericht Donderdag 6 Oktober 2011 10:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

ben wat te laat met m`n reactie, maar een ieder doet dit op zijn eigen manier. Bij de kaketoes laat ik de blaadjes er aan zitten, die rommelen dan later weer in dat gebladerte op de grond en hebben dan nog een keer plezier.. wat ze ook leuk vinden is nu de herfst blaadjes... laat ze even drogen en gooi ze in hun kooi, ze zijn er werkelijk gek op... maken ze lekker stuk en er blijven snippertjes over...
Bericht Maandag 17 Oktober 2011 9:44 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tom, heb je geen schrik met schimmels op blaadjes? Ben ik altijd als de dood voor. De takken die ik gebruik worden eerst grondig "gewassen" en pas daarna krijgen ze hun takken.
Bericht Woensdag 19 Oktober 2011 8:58 am
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

Sarah, je hebt wel gelijk, maar ik maak me daar maar niet al te druk om, want wanneer mijn gaaien buiten komen dan komen ze ook in contact met die omgeving... lopen door de tuin, knabbelen aan de struiken enz.. En mijn gaaien zijn nog nooit van de takken/ bladeren ziek geworden... ze eten alleen de knoppen van bijvoorbeeld de wilgen.

hier in het dorp is een dierenwinke, zij hebben 1 gaai, deze mag bijvoorbeeld niet naar buiten, weet je waarom niet... de duiven in de omgeving zouden wel eens in die kooi kunnen poepen... vond dit wel een heel raar antwoord en die gaai komt echt nooit buiten... toch zielig..ook krijgt deze gaai geen takken direct van buiten maar van die bosjes takken uit de diepvries.
waneer er vogelgriep of zo iets heerst dan probeer ik wel de takken van buiten te vermijden of maak ze schoon.

is niet een echt goed antwoord op je vraag, maar begrijp jou reactie ook wel... ik bekijk de takken wel goed, wanneer ze bevuild zijn dan gebruik ik deze ook niet... wil alleen zeggen dat je niet alles voor kunt zijn...
Bericht Vrijdag 21 Oktober 2011 10:18 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:16 am
  Berichten van afgelopen: