bodembedekkers

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hennep is ongeveer gelijk aan vlas, maar vlas is nog goedkoper dan hennep en absorbeert nog beter (is mijn ervaring met mijn konijntjes).

Vlas wordt ook veel gebruikt paardenstallen, dus je zou even moeten kijken of er een winkel is met spul daarvoor. Ik ben eraan gekomen, omdat ik pas geleden bij een fokker een nieuw konijntje heb gekocht en die man gebruikte dat. Die man woont bij mij in de plaats en vertelde dat hij dat haalde in een dorp verderop bij een molen. Daar verkopen ze ook eten voor paarden, konijnen, kippen enz.

Enne... vlas is NOG goedkoper dan Hennep.. Smile (Echte hollander weer he?!)
Bericht Zondag 29 Augustus 2010 9:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
daf
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
ik zou het schelpenzand linea recta de deur uitdoen...het stoft enorm als je de boel gaat verschonen, zowel voor je vogel als de baas niet gezond. Een krantje is goedkoper en beter voor je vogel... Wink

hmm ja ik zit hier ook met grote oogjes te lezen hihi.. Denk dat ik de beukensnippers eens ga proberen! Stomme vraag maar verschoon je die ook gewoon iedere week?
Bericht Zondag 29 Augustus 2010 2:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

helemaal geen stomme vraag Wink Ik schep elke dag het gemorste fruit eruit met een oude schuimspaan en om de paar dagen de flatsen bij Pipo. Als het nodig is gooi ik er een bekertje schone snippers bij. Als ik het goed bij houd, dan doe ik om de week de hele boel eruit. Heb ik het doordeweeks wat minder goed bijgehouden dan verschoon ik in het weekend. Schone krantjes erin met de snippers erop.. Ja
Bericht Zondag 29 Augustus 2010 6:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mama29
Eitje

Reageer met quote  

ik zie dat de meesten snippers gebruiken

maar ik had gevraagd aan de dierenwinkel en het maakte niet uit schelpenzand of snippers en moet er persee een krant onder de schelpenzand dat weet ik niej graag hoor ik van jullie

gr natas en coco
Bericht Donderdag 28 Oktober 2010 7:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De reden dat de meesten geen schelpenzand gebruiken is omdat dat nogal stoffig is. Niet goed voor ons als mensen maar ook niet goed voor de vogels.

Ik zou dus zeker overstappen op een andere bodembedekker Wink
Bericht Donderdag 28 Oktober 2010 8:44 am
daf
Fladderaar

Reageer met quote  

Nou, wij zijn aan het expirimenteren geslagen en gaan ook voor de beukensnippers. Corbo is een beetje aan de prijzige kant dus soms gebruiken we deze, anders de beukensnippers en dit werkt prima.
Bericht Maandag 1 November 2010 7:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Joske1
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik gebruik Zeoliet!

Vangt geurtjes goed op, is zeer gemakkelijk, ik gebruik een RVS rooster zodat hij er niet aankan.
Bericht Zondag 20 Februari 2011 10:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik gebruik de korrels voor de houtkachel. net als briketten maar dan in korrel vorm. absorbeert geweldig, is reukloos, makkelijk schoon te maken en kan daarna weer gebruikt worden in de kachel. ecologisch dus. Very Happy
Bericht Maandag 21 Februari 2011 2:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:16 am
  Berichten van afgelopen: