Chippen - risico's

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Chippen - risico's  Reageer met quote  

Vanavond kwam ik tijden het surfen een interessant artikelen tegen over chippen van dieren.
Chippen en de risisco's.

http://www.wijwordenwakker.org.....6&l=NL

http://hgroen.wordpress.com/20.....e-tumoren/

http://hgroen.wordpress.com/20.....n-paarden/
Bericht Zaterdag 10 Juli 2010 10:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Leg er nu de cijfers naast van de dieren die zonder implantaat alsnog kanker ontwikkelen. Daarbij krijgen dieren het zo ie zo steeds vaker ook door de hoge levensverwachting die dieren netr als mensen hebben door de techniek en de kennis die verbeterd is.

De levensverwchting van een muis is 2 jaar. Een hond wordt meestal gemiddeld genomen 14 jaar. waarbij soort bepaald of 9 jaar of 18 jaar haalbaar is.
Een hond van 9 een implantaat geven en dan na 2 jaar een tumor is eigenlijk niet raar. tumoren komen regelmatig voor bij honden ook zonder chip.
tumorren bij muizen en ratten komt ook regelmatig voor. Dit is genetisch bepaald. Vindt het nou niet een studie met een goede achterliggende gedachte.

want de kans van 0.8 % is echt te verwaarlozen

Mijn kat is 4 jaar geleden gechipped en geen kanker.
Mijn papegaaien zijn 4 jaar geleden gechipped en zijn laatst ook weer door de apk gekomen (ook bloed nagekeken)
Bericht Zaterdag 10 Juli 2010 10:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb helemaal niks met chippen, ik wil liever niet iets lichaamsvreemds bij mezelf, mn paarden of vogels laten inbrengen. het idee staat me tegen.
Maar: ik ook vind de kans van 0.8% bij de testmuizen die levenslang een chip kregen niet schrikbarend. Ik mis ook de cijfers van de controlegroep, die worden in het stuk helaas niet genoemd, want daar ben ik heel nieuwsgierig naar. Dan kun je nl. daadwerkelijk een vergelijk maken tusen dieren met en zonder chip....
Bericht Maandag 12 Juli 2010 2:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kwam artikel tegen en vond het wel interessant - verder is er op internet weinig over te vinden.
Wel is het de 1e keer dat ik er iets over tegen kwam. Behalve dat de chip nogal eens aan de wandel kan gaan in een lichaam (ken die verhalen via de hondenschool bij verschillende honden) hoorde ik er verder nooit geen nadelen/risisco's over.
vandaar dat ik de linkjes geplaatst heb en graag reactie zie/lees van naderen. En ervaringen.

Onze hond heeft een 7 jaar een chip gehad en nooit problemen mee gehad. Hij is ook niet overleden aan kanker.
Bericht Maandag 12 Juli 2010 7:25 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat aan de wandel gaan ken ik ook wel uit de paardenwereld ja.....gek he?? Shocked
Bericht Maandag 12 Juli 2010 8:45 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Tja............het blijft een keuze. Ik ben blij dat Spetter een chip heeft, hopelijk hebben we hem nooit nodig. Naast de eventuele nadelen van de chip zijn er zoveel nadelen bij b.v. voeding (niet bio) etc.
Bericht Maandag 12 Juli 2010 9:32 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Huh? Elise wat bedoel je precies? Ik snap m niet... Denken Nadelen aan voeding?
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 4:00 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Bespoten groenten b.v................is niet goed voor de gaai. Bepaalde levensomstandigheden (niet buiten komen), kunnen op langere termijn problemen geven. En zo nog (helaas) veel meer voorbeelden.

Menig huisdier heeft door de chip de weg naar huis weer gevonden, met hulp natuurlijk Ja
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 4:09 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

oh zo bedoel je..... Very Happy
Ach ja, van leven ga je dood...zegt mn vriend altijd...
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 6:06 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Klopt Laura Very Happy
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 6:22 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Dat aan de wandel gaan ken ik ook wel uit de paardenwereld ja.....gek he?? Shocked

Ja, heel raar, het lijkt me dat zo'n chip dan ook op een plek kan komen waar het dier er last van gaat krijgen met bv. lopen, springen etc
Bericht Donderdag 15 Juli 2010 9:51 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
oh zo bedoel je..... Very Happy
Ach ja, van leven ga je dood...zegt mn vriend altijd...

Dat zeggen we hier ook vaak wanneer er weer een een of andere regel of tax komt die mensen gezonder moet doen gaan leven Very Happy
Bericht Donderdag 15 Juli 2010 9:52 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja!!! zoals de vet-tax!!!! wat een betutteling zeg.....iedereen weet dondersgoed dat je van ongezond eten een ongezond lijf krijgt!! Ik ben meer voor korting op je ziektekosten als je een gezond gewicht hebt, of korting op je sportschool oid...mensen die obees zijn krijgen wel allerlei steun dmv dietisten, operaties en weet ik wat, maar doe je best om gezond te blijven, wordt dat niet gestimuleerd/beloond.... Evil or Very Mad En als ik dan eens een zak chips wil leeg eten, dan moet ik extra betalen...grrrrr
Bericht Donderdag 15 Juli 2010 11:54 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:17 am
  Berichten van afgelopen: