Een maatje voor mickey.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Poicephalus forum (bonte boer, meijer papegaai en Jardine)

Auteur Onderwerp
mariska
Eitje

Een maatje voor mickey.  Reageer met quote  

Mijn bonte boertje gaat straks met mij mee het huis uit. Maar als ik dan op mezelf woon, zal het leuk zijn als hij een maatje had. Maar wat voor maatje zou ik bij hem kunnen zetten, Alleen maar een ander bont boertje of nog een ander soort als bijv valkparkiet ofzo? Kunnen ze dan gezellig samen wonen of niet, of licht het aan mickey's karakter?

alvast bedankt voor de reacties.
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 3:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Een maatje voor mickey.  Reageer met quote  

Mariska, wil je het vogeltje erbij gaan zetten? Of in een apart kooitje?
Hooimeijer adviseert niet om twee vogels van dezelfde soort bij elkaar te zetten, tenzij je kleintjes wil.. Smile
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 4:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

valkje moet kunnen toch als je ze eerst via de kooi laat wennen en dan een keer los proberen asl het goed gaat en anders gewoon kooi ernaast en niet los als het neit gaat maar dan is hij iedergeval niet alleen thuis
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 6:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Dat zou leuk zijn een vriendje!!! Very Happy
Maar ik zou hem wel in een apparte kooi zetten.
Je kunt ze zoals Millie zegt beter naast elkaar zetten. Very Happy
Bericht Zaterdag 18 Februari 2006 1:53 am
 Gebruikers profiel bekijken  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Re: Een maatje voor mickey.  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by mariska
Mijn bonte boertje gaat straks met mij mee het huis uit. Maar als ik dan op mezelf woon, zal het leuk zijn als hij een maatje had. Maar wat voor maatje zou ik bij hem kunnen zetten, Alleen maar een ander bont boertje of nog een ander soort als bijv valkparkiet ofzo? Kunnen ze dan gezellig samen wonen of niet, of licht het aan mickey's karakter?

alvast bedankt voor de reacties.

Euhhh Mariska, als jullie strakjes op jezelf wonen denk ik dat je je handen al vol zult hebben aan Mickey alleen hoor, alles nieuw (voor jullie saampjes dan hè!!) ander ritme, nieuwe dag indeling etc. Dat wordt even flink wennen Wink wél spannend en o zo leuk!!!!
Een maatje voor Mickey kan later altijd toch nog.... en 2 bb-tjes samen kán heel goed gaan, maar ook hééééél erg fout! Evil or Very Mad
Bericht Zaterdag 18 Februari 2006 3:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

en ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met een eventueel maatje. want in de natuur zoeken ze ook een maatje voor het leven en niet iedere vogel kan met elkaar over weg. mijn twee kaketoe's moeten elkaar namelijk totaal niet. en kunnen dus ook niet samen in een kooi, misschien wel in een huiskamervoliere, maar niet in een gewone kooi.

dus ik zou er in ieder geval dan van uit gaan dat je twee kooien zult moeten hebben.

groetjes
esther
Bericht Zondag 19 Februari 2006 10:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 7 September 2008 6:01 am
  Berichten van afgelopen: