hahaha ja ff foutje maar wist je dat er echt vliegende vissen bestaan...???
ze vliegen natuurlijk niet zoals vogels maar kunnen ver boven het water uit springen
Donderdag 2 Maart 2006 1:10 pm
Patricia Kamikaze piloot
quote:Originally posted by smurfie
ik bedoel vissen geen vogels hihihihihihi
hihi smurfie moest ook al lachen om je ver"typing"
We zijn al héél veel vissen kwijt helaas Vooral de goudvissen zijn van die goedmoedige sukkels vaak. De Goudwindes laten zich echt niet pakken en de Rietvoorns ook niet. We hebben al eens zo'n net gehad maar daar is een kat in verstrikt geraakt (die wilde ook vissen en was met zijn voorpootje vastgeraakt. Schijnt de hele buurt bij elkaar gekrijst te hebben. Tuindeur zat ook nog eens op slot dus dat is voor de buren een heel gedoe geweest. Pff gelukkig heeft die kat er niets aan over gehouden. We hebben nu al jaren geen net meer. Gelukkig is onze vijver een echte broedplaats voor zowel vissen als kikkers als salamanders e.d.
De Reigers landen niet echt vaak in onze tuin want het gedeelte met de vijver is best smal en bij gevaar is het moeilijk opstijgen voor ze. Maar je hebt altijd de plaatselijke "waaghals" erbij hè .
Over de goudvissen in onze vijver heb ik nog een leuk verhaal.
Hans wilde geen goudvissen (want die woelen de bodem om, dus daar zou je troebel water van krijgen). Maar bij mijn moeder woonde er al vijf jaar een goudvis die inmiddels echt uit zijn kom groeide en dat vonden de kinderen en ik zo zielig. Mijn moeder kwam tot dezelfde conclusie en vroeg of de vis (lobbes) zijn laatste jaren in de vijver mocht doorbrengen. Ilse had een half jaar voor wij een vijver aanlegden een goudvis van mijn moeder gekregen (zucht..) en tja....wij vonden dat die ook maar in de vijver moest.
Oké twee goudvissen daar kon Hans wel mee leven. Piepkleine goudvis jaagde wel steeds achter grote lobbes aan (echt keihard tegen hem aanbotsen enzo) maar grote lobbes vond alles best en liet zich volop door ons aaien als hij lekker lag te zonnen.
Máánden later zwommen er tot onze stomme verbazing zo'n dertigtal piepkleine zwarte visjes in de vijver rond
Djeez..had het visjes geregend ofzo?
Nog weer een maandje later werden de visjes langzaam maar zeker...oranje en had Hans dus 32 goudvissen in zijn vijver zitten
Het jagen bleek paargedrag i.p.v. pestgedrag en lobbes..tja die vond blijkbaar écht alles best
Whahahahaah Patricia, ik moet er wel
om lachen!!!!
Oh en Smurfie, ja dat weet ik van die vissen.
Ze heten geloof ik vlindervissen.
Wij hebben ze ook eens gehad, en als je de
kap van het aquarium open deed, sprongen
ze eruit.