|
|
|
Soraya
Eitje
| grijze roodstaart/ara wanneer beginnen ze te praten? |
|
|
Hoi,
mijn vriend en ik hebben een baby grijsje van bijna 7 weekjes, genaamd Kaya en een baby blauwgele ara van bijna 5 weekjes, genaamd Arco. We zijn ons ervan bewust dat niet alle papegaaien gaan praten en hebben daar ook geen probleem mee zouden ze het ook niet doen. Maar wanneer Kaya wakker is fluit ze heel de tijd en we merken dat ze sinds een paar dagen ook echt haar stem begint uit te testen en allerlei leuke, rare geluidjes maakt
Maar wij vragen ons af, als ze al praten, op welke leeftijd beginnen ze daar dan mee?
Groetjes, Soraya |
Woensdag 2 Februari 2011 12:07 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hoi hoi, wat leuk een grijsje. meestal duurt het even eer ze echt gaan praten. het is bij elke vogel verschillend. die van mij begon met 1,5 jaar te praten.
je kan het wel stimuleren door veel met hem te praten en ook radio aanzetten als je weg gaat. uiteindelijk zal je hem dan op een gegeven moment horen oefenen als hij denkt dat jij het niet in de gaten hebt. dat is erg leuk.  |
Woensdag 2 Februari 2011 7:31 am |
|
|
Soraya
Eitje
quote:
Originally posted by alexandraatje
hoi hoi, wat leuk een grijsje. meestal duurt het even eer ze echt gaan praten. het is bij elke vogel verschillend. die van mij begon met 1,5 jaar te praten.
je kan het wel stimuleren door veel met hem te praten en ook radio aanzetten als je weg gaat. uiteindelijk zal je hem dan op een gegeven moment horen oefenen als hij denkt dat jij het niet in de gaten hebt. dat is erg leuk.
Oke, dan zullen wij wel zien wanneer het begint
bedankt voor je reactie  |
Woensdag 2 Februari 2011 1:36 pm |
|
|
|
|
Assie
Vlieger
hoihoi
In het begin is het nog russisch,maar als ze het eerste woordje gezegd hebben is het hek van de dam
En dan denk je nog wel s terug aan de tijd,dat hij nog niet praatte
Hier waren ze allebei vrij vroeg met praten,volgens mij met 8/9 maanden
veel plezier met je gaaies |
Woensdag 2 Februari 2011 7:31 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
oh ja, nog iets. heel belangrijk. NIET VLOEKEN. dat zijn JUIST de woorden die ze het snelste leren en maar niet af willen leren dus kijk uit met wat je zegt  |
Donderdag 3 Februari 2011 12:50 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

welkom op het forum.....Cleo begon met een jaar met kletsen en Pipo ook rond die tijd.
Kon jullie ara niet langer bij de ouders blijven? vind het eerlijk gezegd wat jong om al bij de ouders weg te zijn....  |
Donderdag 3 Februari 2011 1:13 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:18 am
|
|
|
|
|
|