Grijze roodstaart

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Laureanne
Eitje

Grijze roodstaart  Reageer met quote  

Hallo!

Ik ben aan het sparen voor een grijze roodstaart (ik ben 15 jaar Razz). Maar eerst wil ik natuurlijk lots of informatie op doen! Zoals : Wat eten ze zoal? Waar moet je op letten? Zijn er eventuele tips? Waar kan ik zo'n papegaai kopen?

Ik heb al veel info verzameld over bijvoorbeeld het kortwieken, de speeltjes en de kooi, handtam maken.. enz. Maar ik denk dat ik het meest heb aan de ervaringen van mensen zelf.

Dus kortom : Wil je misschien wat vertellen over je eigen ervaring met je papegaai? Hoeveel tijd moet je erin steken? Waar moet ik op letten?

Ik hoop op reacties! Very Happy
Bericht Woensdag 29 September 2010 3:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Info zat hier, lees lekker veel topics over voeding en gedrag.
Een papegaai koop je niet in de winkel, maar bij een betouwbare kweker, die test op ziektes en zn vogels pas meegeeft als ze zelfstandig eten. Een gaai koop je als maatje voor een groot deel van je leven, ze worden behoorlijk oud. Het is handig als je vooruit denkt, wat doe je als je op vakantie gaat? Studeren? Kosten van de dierenarts? Een papegaai heeft veel zorg en aandacht nodig. Zelf besteed ik zoveel mogelijk tijd aan de beesten, de ene dag is dat meer dan de andere... Wink
Bericht Woensdag 29 September 2010 6:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

een grijsje is een nogal schuwe vogel, vaak eenkennig. een goede opvoecing is gewenst en probeer hem zoveel mogelijk ook met andere mensen in contact te laten komen om zo te proberen eenkennigheid te voorkomen.
zaadvoer en pellets kunnen gegeven woredn. de meningen zijn hier nogal over verdeeld wat beter is.
ik geef zaadvoer. pellets eten ze bij mij eigenlijk niet.
veel variatie, veel aandacht geven en zoals al vermeld denk goed na wat je gaat doen als je met vakantie gaat en zo. wie zorgt er dan voor.
heel goed van je dat je eerst info zoekt. Klappen
Bericht Donderdag 30 September 2010 7:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou inderdaad eerst bedenken hoe je toekomst er uit gaat zien want grijsjes en nog veel gaaitjes hebben het niet altijd even makkelijk met het veranderen van situatie, verhuis, je missen omdat je langer weg bent, je studies verder wil zetten, ...
Zeer zeker een goede betrouwbare kweker kiezen waar je altijd je vragen ook aan kan stellen en die test op ziektes, zeer belangrijk.
Bericht Zaterdag 2 Oktober 2010 11:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

het eerste waar ik dus ook aan dacht.

Wat zijn je toekomst plannen en hoe ga je dat doen met je gaai. Een gaai is voor het leven (letterlijk)

Zelf ben ik op mijn 19de het huis uit gegaan en heb Jojo toen meegenomen. We hebben samen op een kamertje van 14m2 geleefd.
Ik zat nog op school en werkte daarnaast nog 24 uur. dan ga je nog uit etc etc. Jojo is toen vaak alleen geweest. Achter alles behalve ideaal.
Nu is Jojo een zeer stabiele papegaai die zichzelf goed kan vermaken en is het uit eindelijk allemaal op zijn plekkie gevallen.

waar ik bang voor ben en zeker met een grijsje, is dat hij problemen in het gedrag kan gaan ontwikkelen als de situatie veranderd. verhuizingen. andere tijden dat je thuis bent. Nu ben je nog vaak thuis. Je leef tijden zijn anders, dan wanneer je 40 uur werkt en nog een sociaal leven hebt.

Het is niet dat ik je het niet gun, maar persoonlijk zou ik wachten tot je op jezelf woont.

Vind het trouwens wel super dat je eerst goed gaat informeren etc en niet zomaar een gaai aanschaft. Zo zijn er helaas al teveel op marktplaats en in het NOP beland
Bericht Maandag 4 Oktober 2010 9:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Zeker goed dat je op deze manier gaat kijken of een grijsje in je leven gaat passen. Je hebt al veel info gehad waar je veel mee kunt doen. Ik ben heel benieuwd hoe je wens gaat verlopen.
Bericht Dinsdag 5 Oktober 2010 3:27 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 21 April 2014 3:30 am
  Berichten van afgelopen: