HELP, weet even niet goed wat te doen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

HELP, weet even niet goed wat te doen  Reageer met quote  

Morgen is onze verhuis, we verhuizen vrij ver van hier, met de wagen is het een rit van 2u 40 minuten.
Nu is het zo dat ik geen airco heb in de wagen. Mijn man gaat met de verhuiswagen rijden waarvan we pas deze namiddag later weten of daar airco inzit of niet.
Nu zijn de temperaturen voor velen misschien aangenaam maar voor mij op dit moment een ware hel, zeker als ik bedenk dat de gaaien morgen zo lang in de wagen moeten. Ik weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken nu.

Zou een natte badhanddoek helpen om over de transportkooitjes te leggen om ze koeler te houden of is dat ook geen oplossing?

Kan iemand mij echt raad geven aub? Hier weet ik echt ff niet hoe ik dit het beste kan aanpakken, wil geen dode gaaien in mijn wagen hebben, dat overleef ik zelf niet denk ik.
Bericht Zondag 27 Juni 2010 10:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wij zijn 1 baby meyer verloren doordat het te warm was in de auto. Was een graad of 22. En we wilde geen ramen open doen voor tocht. Maar dat was dus ene grote fout van ons. De eerste dag thuis ging prima. Maar daarna werd ze verkouden en heeft ze het niet overleefd.

Kan je ze niet s'avonds vervoeren als het donker is. Ik weet het niet praktisch maar wel het koelst voor de gaaien.
Bericht Zondag 27 Juni 2010 12:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dank je voor je reactie, helaas is het echt de voormiddag dat we moeten rijden, gaat gewoon niet anders.
Ik kan wel zo vroeg mogelijk proberen te vertrekken maar dan heb ik het ook gehad. Ik weet het echt niet, dat het net nu zo'n heet weer moet zijn, pfff.
Bericht Zondag 27 Juni 2010 12:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

je kunt de auto zo koel mogenlijk houden bij vertrek door hem met die zonneblinden af te dekken, een natte handoek is ook niet geweldig in het begin wel een beetje maar water geleid warmte zeer goed dus na een tijdje zal het onder de handoek warmer wworden dan erboven. Ze zullen er wel iets tegen kunnen ook, het zijn ook al allebij volwassen vogels en als je het raam open hebt en zij niet direct in de tocht staan zal het wel gaan. Ze wonen immers in afrika he Laughing en als je af en toe een paar minuten stopt om de deuren een paar minuten open te zetten in de schaduw zal er niet zo een probleem zijn denk ik Wink
Bericht Zondag 27 Juni 2010 1:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey Stephen,

Bedankt voor je reactie. Hoe dan ook staan de gaaien op de passagiersstoel langs mij, de honden zitten achter in mijn lichte vracht dus moeten de gaaien wel vooraan zitten. Ik kan wel de passagiersstoel ombuigen tot bankje zeg maar dus daar zouden ze staan.
Ik neem hoe dan ook de plantenspuit ook mee zodat ik ze wat kan afkoelen en drinken kan geven (zij drinken hier het beste van als ze in de wagen zitten)
We gaan hoe dan ook zo goed mogelijk doorwerken deze avond zodat ik zo vroeg mogelijk kan vertrekken morgen. Spitsuur zou ik voor moeten zijn of ik kan beter wachten. pffff. Ik neem al Antwerpen maar toch, daar is het ook druk natuurlijk in de spits
Bericht Zondag 27 Juni 2010 2:45 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Heb je geen logeeradres dichtbij ? Kunnen ze de avond ervoor verhuizen en de volgende dag naar jullie nieuwe huis.

Toen Spetter naar huis kwam was het ook een warme dag. Ik heb toen een droge theedoek over de kooi gelegd om de zon af te schermen, regelmatig stoppen en effe luchtje scheppen en de ramen een stukje open. En gelet op haar ademhaling. Zodra ze met haar bek open ging...............luchtje scheppen. En het was op het heetst van de dag.

Hoe lang is het rijden Sarah ?
Bericht Zondag 27 Juni 2010 2:48 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ken niemand die met gaaien omkan uit mijn familie-kring. Vriendenkring heb ik daar niet aangezien ik er negen jaar weg ben geweest. Het is 2u 40 minuten rijden Eline. In elk geval, stoppen zal ik hoe dan ook regelmatig ff doen, voor mij ook een zware periode al geweest en ben stikop. Deze nacht waarschijnlijk doorwerken dus ik zal regelmatig hoe dan ook ff stoppen, ook voor mezelf.
Bericht Zondag 27 Juni 2010 3:33 pm
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Vandaag hebben we Diego opgehaald uit Tiel. Iets meer dan 200 km, dus iets langer dan 2 uren rijden. En geen airco, ben ik ook niet zo'n voorstander van. ( erg koel in de auto, dan naar buiten > een hele klap warmte. Zal niet goed zijn voor de vogels denk ik..)

We hebben aan de andere kant van de kooi de auto raam open gezet. 3x gestopt alle ramen en deuren en Diego water aangeboden. Thuis aangekomen hem in de schaduw gezet.

Het ging hier allemaal goed.
Bericht Zondag 27 Juni 2010 6:53 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk inderdaad dat wanneer je ze regelmatig water aanbiedt - de auto voor vertrek koel hebt staan of althans niet in de zon en eventueel wat water vernevelen als je ziet dat ze het warm hebben - dat zie je snel genoeg aan ze.

Wij hebben ook met Herman wel lange afstanden gereist in warme omstandigheden maar regelmatig even stoppen, water aanbiedden, dan zal het wel los lopen.

Heel veel succes morgen Troosten
Bericht Zondag 27 Juni 2010 8:09 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik zou inderdaad zo vroeg mogelijk vertrekken, zodat je voor de middaghitte klaar bent. Verder kun je proberen iets over de kooi te hangen wat de zon een beetje buiten houdt. Water aanbieden of natte dingen voeren (komkommer, tomaat) helpt ook wellicht om ze voldoende vocht te laten binnenkrijgen. Airco zou ik niet aanzetten, ik heb gehoord dat er soms schimmels in dat systeem zitten. Dan lijkt de gewone luchttoevoer of een raampje me beter.

Succes met verhuizen!
Bericht Zondag 27 Juni 2010 10:00 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Gisterenavond (de nacht eigenlijk) was ik te moe om nog te reageren. Ik vertrek na een uurtje ongeveer. Mijn man zijn broer heeft aangeboden om nog te komen helpen dus kan ik vroeger vertrekken nu. Ben ik wel blij om.

Kan zijn dat ik er even niet ben, ik moet zien hoe snel alles in orde is met de provider en het huis natuurlijk maar ik kom terug hoor.

Bedankt allemaal en als het even kan zal ik met mijn stick die ik gebruikte in de wagen even een berichtje plaatsen morgen hoe het is geweest.

Vele groetjes en tot binnenkort.
Bericht Maandag 28 Juni 2010 5:15 am
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

We hopen je weer snel te spreken Sarah, succes vandaag!!!
Bericht Maandag 28 Juni 2010 8:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Heel veel succes vandaag Sarah................ik ben benieuwd hoe het is gegaan.
Bericht Maandag 28 Juni 2010 10:18 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel veel succes Sarah! We zien je wel weer verschijnen, doe het rustig aan!
Bericht Maandag 28 Juni 2010 1:00 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

En ik maar elke keer in spanning hier kijken of je al wat geplaatst hebt en of het goed gegaan is met Joske en Fluf................. Bidden
Bericht Dinsdag 29 Juni 2010 8:47 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:29 am
  Berichten van afgelopen: