Hoe pak je de eerste dagen thuis van je nieuwe gaaitje aan??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Hoe pak je de eerste dagen thuis van je nieuwe gaaitje aan??  Reageer met quote  

Over een paar weken komt Cleo thuis...Ik zou graag willen weten hoe bij jullie de reis naar huis verliep, wat deden jullie bij thuiskomst, meteen in de 'nieuwe' kooi en een paar dagen met rust laten om de kooi te verkennen, of het gaaitje er gewoon meteen elke dag uithalen om aan de nieuwe baasjes te wennen???
Hielden jullie de kooi eerst rustig, met weinig speeltjes om teveel stress te voorkomen, of gewoon lekker met veel speeltjes en touwen e.d. Question Question
Ik zou graag jullie verhalen horen, want ik vind dit moeilijk..... Confused Confused
Bericht Donderdag 9 Februari 2006 10:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heey laura ik deed met tjydo eerst in me hand en beetje thuis verkenne daarna lekker in zijn kooitje gedaan met alle speeltjes en hem ff lekker laten verkennen en beetje er bij blijven en tegen hem praten en de volgende dag gewoon weer lekker gepakt en alles weer verkennen en gewoon praten want hij moet aan je wennen dus vooral veel met hem doen en praten dat is mijn ervaring met tjydo. ik moet het straks weer helemaal doen met me nieuwa agatje die straks komt heb er zin in
Bericht Donderdag 9 Februari 2006 11:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Leuk he Millie Laughing Laughing ?? Alleen het wachten duurt lang!! Maar bedankt voor de tips, ik denk dat ik het ook maar zo ga aanpakken, ik wil niet teveel stress veroorzaken, dus maar rustig aan doen Very Happy
Bericht Donderdag 9 Februari 2006 1:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

indd wachten duurt lang maar ja. maar indd veel praten dat hij aan je stem went. word dit je aller eerste vogie??
Bericht Donderdag 9 Februari 2006 1:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Hoe pak je de eerste dagen thuis van je nieuwe gaaitje a  Reageer met quote  

Oeps, da's denk ik wel erg anders dan met jouw vogeltje.. Iago & Zazu waren niet zelfstandig.. Dus die kon ik nog niet de kooi laten verkennen.
Flitje heb ik in de kooi gezet en de vlg dag ben ik met hem aan de gang gegaan.. Smile
Ik heb de kooi niet echt rustig gehouden, moet ik bekennen.

Ik denk dat het wel belangrijk is dat 'ie weet waar voer & water staan.. Smile (Maar als het goed is vindt 'ie dat in no time)
Bericht Donderdag 9 Februari 2006 1:47 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

over het voer en water maak ik me idd ook zorgen, ik dacht: als ik nou niet teveel in de kooi hang wat dus afleidt, vindt ze het hopelijk iets sneller. Maar ik zal de bakjes wel een paar keer voor dr snavel houden zodat ze kan zien wat er in zit...of maak ik me allemaal zorgen om niks...dat kan ook natuurlijk hahaha Very Happy
Bericht Donderdag 9 Februari 2006 4:00 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gizmo was bijna 7 weken oud toen hij hier in huis kwam en eigenlijk heb ik het net zo aangepakt als millie. Maar ik moet erbij zeggen dat Gizmo al handtam was gemaakt door zijn kwekers. Toen wij daar gingen kijken deden de kwekers zijn kooi open en Gizmo sprong meteen enthousiast op mijn kinderen. Echt zo van "halllooooooo en wie zijn jullie dan?". Eigenlijk was hij vanaf dat 1 veel uit zijn kooi en lieten we hem vanalles zien. 's avonds na zijn papje ging ik met hem op de bank zitten en hij kroop dan meestal in mijn trui en ging lekker slapen.
De eerste week waren we allemaal thuis, vanaf de tweede week was hij 's morgens alleen in zijn kooi en toen ben ik ook steeds meer spulletjes in zijn kooi gaan hangen. Eigenlijk ging dit ook meteen goed (gelukkig).
Lekker toeleven naar de komst van Cleo hoor!
Bericht Donderdag 9 Februari 2006 4:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

De eerste weken zette ik bakjes met voer en water op de grond in zijn kooi. Ik was namelijk ook bang dat hij het niet zou kunnen vinden Embarassed
Later toen ik ze ophing in de daarvoor bestemde bakjes ging het ook meteen goed.
Bericht Donderdag 9 Februari 2006 4:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 5 September 2008 6:03 pm
  Berichten van afgelopen: