Iemand ervaring met de papegaaien rugzak ?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Dick
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Spetter
Bedankt voor je snelle antwoord. Spetter neem ik nooit los mee, ik heb nu een reiskooi op een rollator gemaakt voor de wandel, en wil de rugzak kopen voor fietstochten.

Ik durf niet met Spetter los naar buiten. Puur omdat ik niet weet hoe ze reageert m.b.t. schrikken. Ze is gekortwiekt en toch ben ik te bang dat ze schrikt en toch enkele meters wegvliegt. In de reiskooi op de rollator doet ze het goed, niemand kan erbij en mocht er ineens iets gebeuren zit ze veilig. Het is mijn onzekerheid.............daarom kies ik voor deze manier.

Hey,

Volgens mij is het een kwestie van wennen / gewoonte, ook voor de vogel.

Ja: in het begin zal ze wel eens schrikken, maar bouw de gebieden waar je naartoe gaat op.

Mijn Witkuif is nu 2 jaar oud en ik ga overal wandelen in het bos, de wijk....
zelfs af en toe naar het voetbal, maar helaas neemt hij me dat niet in dank af. (de voetbal is niet zijn vriend en dat is begrijpbaar, dus daar hoeft ie niet meer naar toe)

In het begin schrok hij met regelmaat.... nu is hij slechts nieuwsgierig als er een vliegje voorbij komt, als er een eend / vogel uit de bosjes schiet...

Alleen schrikt hij wel nog af en toe als hij een auto of fiets niet ziet aankomen. maja, dat heeft iedereen met iets natuurlijk.. mn duim zit altijd in de buurt van zn pootjes voor de zekerheid Smile
Bericht Dinsdag 19 April 2011 12:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben op zoek naar een fietsmand voor aan het stuur voor Spetter en kom dit topic tegen. Als ik dan lees wat ik heb geschreven en zie waar we nu staan: een wereld van verschil.

Inmiddels heb ik enkele wandelwagens gepimpt, gaan we overal naar toe, 2 papegaaien wandelingen al meegemaakt en veel mee met de trein.........en allemaal los. 2 Cursussen achter de rug, veel geleerd. Veel onzekerheid overwonnen en elke dag op stap met een Vrolijke Vrije papegaai Ja

Wat een positieve veranderingen.
Bericht Vrijdag 3 Juni 2011 8:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wow, wat is dat een heerlijk bericht Eline. Jullie hebben mekaar duidelijk goed leren kennen en dat werpt nu wel zijn vruchten af. Genieten hoor. Volgens mij zijn jullie 2 gelukkige vrienden samen. Veertje Yeah!
Bericht Zaterdag 4 Juni 2011 11:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:29 am
  Berichten van afgelopen: