|
|
|
Spetter
Vlieger
| Iemand ervaring met de papegaaien rugzak ? |
|
|
Ik zag een papegaaien rugzak op internet staan. Lijkt me ideaal omdat ik dan ook kan gaan fietsen met Spetter.
Iemand ervaring mee ? |
Vrijdag 18 Juni 2010 7:29 pm |
|
|
irene
Vlieger
Ik heb er eentje voor Luna gehad. Maar had dr eigenlijks nooit in, was altijd los mee.
maar desondanks was het wel ideaal. Vooral als je wil gaan fietsen!
|
Vrijdag 18 Juni 2010 7:34 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
Bedankt voor je snelle antwoord. Spetter neem ik nooit los mee, ik heb nu een reiskooi op een rollator gemaakt voor de wandel, en wil de rugzak kopen voor fietstochten.
Ik durf niet met Spetter los naar buiten. Puur omdat ik niet weet hoe ze reageert m.b.t. schrikken. Ze is gekortwiekt en toch ben ik te bang dat ze schrikt en toch enkele meters wegvliegt. In de reiskooi op de rollator doet ze het goed, niemand kan erbij en mocht er ineens iets gebeuren zit ze veilig. Het is mijn onzekerheid.............daarom kies ik voor deze manier. |
Vrijdag 18 Juni 2010 7:47 pm |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
Ik weet hoe je je voelt, gekortwiekt maar toch bang zijn dat ze weg schieten. In persiepe moeten ze niet ver komen, maar oh ik weet hoe je je voelt!
Maar de papegaaienrugzak vindt ik persoonlijk te duur en met Simba(grijsje) en Mees(BB) gaan we naar buiten als het wind stil is.
Sjors heb ik een tuigje wat ideaal is.
Mees hebben we op 3 jarig leeftijd gekregen en ik probeer wel hem te laten wennen zodat ik met mijn duim en wijsvinger om zijn kopje kan.
Maar dat gaat nog wel ff duren haha.
Simba die vindt mij niet lief, bijt mij, dus dat probeer ik niet haha |
Vrijdag 18 Juni 2010 8:39 pm |
|
|
esjo
Moderator

Is het niet een nadeel van zo'n rugzak dat je je vogel niet ziet. Hij zit immers op je rug Weet ik niet hoor maar dat komt zo in me op.
Eventueel een bench voorop de fiets.
Joyce had dat voor haar amazone. http://www.fluffies.org/nl/dag.....p2629.html
Ze had een kliksysteem aan de bench en fiets voor fietsmanden.
Nadeel daarvan is dat wanneer er een koude wind staat ze wel alle wind pakken. Of je zou er dan een plexiglas plaatje voor moeten maken.
zo maar een idee  |
Vrijdag 18 Juni 2010 9:47 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
Bedankt voor jullie tips.
Had ik ook al aan gedacht, dat ze me niet kan zien. Ze kan me wel horen en alles van achteren zien, ik denk dat dit ook went voor Spetter. Ik ga het beide doen; de rugzak en een bench instaleren op de fiets zoals in het topic dat je aangeeft Esjo.
Kan ik:
-wandelen met rollator
-fietsen met goed weer voorop
-fietsen met veel wind in de rugzak (er kunnen geen vliegen e.d. invliegen).
Mariss: ik ga het eerst proberen bij een vriendin dat ik de T-stok meeneem en dat Spetter dan daar lop op mag zitten in een veilige omgeving. Langzaam aftasten tot ik mijn zekerheid ervaar. Toch los aan de wandel in het dorp doe ik niet in de toekomst, als ze de weg op fladdert en er komt net een auto aan................te gevaarlijk voor mij. |
Zaterdag 19 Juni 2010 9:15 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Welke wil je nemen? Ik heb een paar soorten, maar heb maar een favoriet. Ideaal die dingen! |
Zaterdag 19 Juni 2010 9:37 am |
|
|
Mariss
Vlieger
@ Spetter ik weet precies hoe je je voelt. Ik ga ook niet los hier in de straat, oa vanwege de loslopende katten en honden. Ook de auto's en ik wil er niet over denken wat er kan gebeuren.
De papegaaienrugzak vind ik persoonlijk wel te duur, maar als ik er 1tje op marktplaats aantref voor ruim de helft van de prijs, heb ik er wel eentje hoor
Ik ben 17 jaar, kan me bijna niks veroorloven hahaha
@ Sue. HAAAAAAAAAI lang niet gezien hier Hoeveel heb jij ervoor betaald, en welke is je favoriet? |
Zaterdag 19 Juni 2010 12:52 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
Mijn dochter en schoonzoon brengen de Pak-O-Bird mee uit de vogelkelder vandaag.
Ik ben ook benieuwd welke Sue heeft.
Hoi Mariss...............veiligheid boven alles voor onze schatjes. Op onze manier is het veilig wandelen en volop genieten. Vandaag ook weer even een boodschap wezen doen, zo fijn dat ze mee kan. |
Zaterdag 19 Juni 2010 3:32 pm |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
Misschien vindt je het onbeleeft maar hoeveel kost hij daar?
Mijn computer pakt momenteel de website niet.
Mees die gaat mee in de bench, en Sjors dan met zijn tuigje. Verschillende mensen komen dan naar me toe met: 'waarom de 1 wel zo en de ander niet?'
Als ik het vertrouwen van Mees zo heb, dan ga ik echt het tuigje proberen, maar ik heb hem nog niet zo lang, en het vertrouwen moet eerst groeien, voor nu is hij gelukkig in de bench als hij meegaat
Simba die gaat wel los mee met mijn moeder. |
Zaterdag 19 Juni 2010 4:34 pm |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Ik ben ook reuze benieuwt, maar dan hoe die bevalt
Ze hebben maar 1, Pak-O-Bird Travel Cage Medium - Olive 179,95 euro
En een ander merk, Papegaaien Rugtas Euro Backpack Sandy Perch 94,95 euro.
http://www.de-vogelkelder.nl/w.....;viewmode= |
Zaterdag 19 Juni 2010 4:47 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
De Pak-O-Bird zit in elkaar. Hij past op een buggy met een extra versteviging, een andere mogelijkheid is om hem te vergroten zodat er een ara in past, hij kan op de rug en op de buik worden gedragen, ook over de schouder. Je kunt hem vastzetten in de auto met de veiligheidsgordel. Er zitten 2 voerbakjes bij en het is een stevige reismogelijkheid.
Nu nog het oefenen met instappen, een kwestie van samenwerken  |
Zaterdag 19 Juni 2010 10:07 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Oh, dat is handig dat je hem ook op de buik kan dragen  |
Zondag 20 Juni 2010 10:39 am |
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Kun je die andere niet op je buik dragen? Dat lijkt me namelijk wel een vereiste voor Dodo, als hij je niet kan zien wil hij weleens schrikken en zichzelf verwonden met al z'n wilde gefladder.
Zal het zeker nog eens met vriendje overleggen, we willen heel graag met Dodo naar buiten. Toen hij even een paar dagen naar een oppas mocht vond hij het ook allemaal fantastisch. Hij was zo onder de indruk van al die nieuwe indrukken dat ik hem zelfs weer even mocht aaien  |
Donderdag 26 Augustus 2010 2:56 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Spetter
Ik durf niet met Spetter los naar buiten. Puur omdat ik niet weet hoe ze reageert m.b.t. schrikken. Ze is gekortwiekt en toch ben ik te bang dat ze schrikt en toch enkele meters wegvliegt. In de reiskooi op de rollator doet ze het goed, niemand kan erbij en mocht er ineens iets gebeuren zit ze veilig. Het is mijn onzekerheid.............daarom kies ik voor deze manier.
Hoe begrijpelijk is dat! Ik durf het hier ook niet hoor! Honden, katten, auto's en ander gevaarlijk spul... ik wil ze echt niet kwijt! Als ze in de kooi naar buiten gaan, check ik de kooi helemaal of alles dicht zit. Ook als ik een raam open zet, controleer ik of alle kooien goed dicht zitten. Ik ben echt een scheiterd op dat gebied hoor! Dus ik begrijp het hele maal. Ik ben echt van de dubbelcheck.  |
Vrijdag 27 Augustus 2010 10:37 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:29 am
|
|
|
|
|