Jong valkparkietje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Yolanda
Net uit het ei

Jong valkparkietje  Reageer met quote  

Hallo,
Hier ben ik weer na een lange periode van afwezigheid Embarassed
Ik ben Yolanda en heb 3 valkparkieten inmiddels Ricky(over hem had ik vragen laatste keer) van ruim 1 jaar en Charly ruim1/5 jaar..ze hadden 5 eitjes,die ze samen hebben uitgebroed,heel vertederend, afgelopen eind april,en de 14 de mei kwam het eerste eitje uit,dag later het 2de,dag later 3 de (heeft het niet overleefd helaas)dag later de 4de ook die heeft lag dood naast het uitgekomen ei Crying or Very sad het 5 de ei kwam niet uit..
Nu bleven er 2 over waar wij echt van genoten hebben hoe we mochten aanschouwen hoe druk dat hun ouders waren met die 2 ,heel schattig om te zien,ze groeiden voorspoedig en wij mochten ze knuffelen van hun ouders..we gaven hun de namen Nick en Simon..nu ging het met Simon niet zo erg goed,hij bleef achter met zijn motoriek,groeide wel goed,werd net zo gevoed door zijn ouders als zijn broertje(althans dat denken wij dat het beide mannetjes zijn)Simon kon niet goed lopen ,leek ook of zijn vleugeltjes niet echt volgroeid waren,zijn broertje kon allang vliegen en al zeer ondernemend..vorige week donderdag vond ik Simon dood in de kooi... Sad onze lieve knuffel had het niet gered...ruim 6 weken geworden..Met de andere gaat het goed,mogen elke dag los ,zo ook met Nick,maar terug in zijn kooi dat wil Nick niet...zijn ouders zitten er al lang in maar hij vertikt het,we moeten hem dan echt vangen wat natuurlijk niet echt leuk is,nu heb ik hem apart gezet in een kooi om meer aan mij te wennen,zo hadden we dat ook gedaan met zijn ouders,die nu goed tam zijn..vond het eerst wreed om hem bij zijn ouders vandaan te halen,ik wil dat ook tijdelijk totdat hij goed aan mij gewend is,hij eet zelfstandig,of doe ik nu iets heel doms?kan hij zo meteen wel weer terug?ik wil echt het beste voor mijn vogels ben er stapeldol op,wie kan mij iets vertellen?Nick is nu ruim 7 weken.groetjes Yolanda
Bericht Woensdag 6 Juli 2011 10:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

zodra het jong zelfstandig eet, kun je het bij de ouders weg halen. dan kan je er mee gaan trainen. ik kan me goed voorstellen dat hij het geweldig vind buiten de kooi en ook niet terug wil als jullie dat zeggen.
aangezien hij nog erg jong is, zou ik hem nog niet wieken. door het vliegen krijgt hij sterke borstspieren en dat is belangrijk.
je kan hem gerust een tijdje apart houden en dan later terug bji de ouders in de kooi. valkjes zijn erg verdraagzaam naar elkaar toe. dat zou geen probleem moeten zijn. ik baseer dat dan op mijn eigen ervaring met mijn vogels. die accepteren telkens weer een nieuwe vogel in de kooi.
Bericht Donderdag 7 Juli 2011 7:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Yolanda
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dankjewel voor je duidelijke antwoord!Ik had ook paar foto's geplaatst van de jongen Hartje
groetjes Yolanda
Bericht Donderdag 7 Juli 2011 8:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat een poepie Hartje
Bericht Vrijdag 8 Juli 2011 7:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:30 am
  Berichten van afgelopen: