klein bonte boer babytje (6weken)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Josse
Eitje

klein bonte boer babytje (6weken)  Reageer met quote  

Goede avond,

Nu heb ik sinds gister een baby bonte boertje (6weekjes oud) gekocht en is dit me eerste keer dat ik een in het bezit ben van een papegaai.

Nu wil ik hem natuurlijk zo goed mogelijk opvoeden en daarom wil ik zoveel mogelijk weten over hoe ik hem het beste bestaan kan geven.

Na even googlen kwam ik op hier en na even rondneuzen ben ik ervan overtuigd dat de kenner hier me kunnen helpen met al me vragen!

Het lijkt me ook leuk hier ervaringen te delen met iedereen dus ik begin met ene filmpje. Nu heb ik hem natuurlijk pas net dus hij moet nog wennen aan mij en de omgeving maar ik vroeg me toch af wat het volgende betekend (bang, honger, aandacht?.

http://www.youtube.com/watch?v=_q-MjbQHkPA

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij zo snel mogelijk zich thuis voelt?
Ik heb begrepen dat ik hem niet teveel aandacht mag geven (ong. 15minuutjes per dag) Nu klinkt dit zo weiniig?

Laatste vraagje dan Wink Hoe kan ik hem het beste aandacht geven? Hij reageert nog paniekerig op me als ik hem wiil pakken/aanraken. Ik zet sowieso een muziekje op voor hem gedurende de dag, maar graag jullie bevindingen hierover willen horen. Misschien is hij nog te klein om buiten de kooi te zijn?

Hoor t graag! Smile

Andere tips/kritiek allemaal welkom ik kom hier om te leren.
Bericht Vrijdag 22 Juli 2011 6:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Josse
Eitje

Reageer met quote  

Dit is het juiste filmpje! (hoe kan ik me bericht bewerken?)

http://www.youtube.com/watch?v.....r_embedded
Bericht Zaterdag 23 Juli 2011 8:16 am
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Welkom Josse,

Hoeveel tijd zat er tussen zijn laatste maaltijd, en de opname van het filmpje?
Ik heb geen BB, maar het klinkt, of dat hij/zij wel wat pap zou lusten.

6 weekjes jong, poehhhh, mag ik vragen waar je je BB vandaan heb?

Ik vind 'm nogal te jong te zijn meegegeven, er kleven een heleboel risico's aan, om een papegaai papvoeding te geven, bij mensen die daar geen ervaring mee hebben.

Niet rot bedoeld naar jou toe hoor,!!!

Heeft jouw lieverd ook al een naam?

Goed Weekend... Very Happy

Btw. je heb geloof ik, 10 minuten, om een bericht te bewerken.
Bericht Zaterdag 23 Juli 2011 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Josse
Eitje

Reageer met quote  

Hey Windkracht,

Bedankt voor je reactie. De opname was vlak na het geven van de papvoeding. Hij maakt eigenlijk altijd dit geluid als hij ons ziet.

Ik heb hem opgehaald in Rijswijk bij *CENSUUR* http://*CENSUUR*.nl/home/ .

Ik geef hem nu volgens een strak schema 4x per dag 10ml papvoeding (hij woog vanochtend 119gr).

Ik vraag me nog wel af hoe ik hem het beste aandacht kan geven zonder dat hij verwend raakt. Kan hij al uit de kooi bijv op de bank gezet worden?

Ik laat hem nu het liefst in ze bakje in de kooi omdat hij zo fragile is.
Bericht Zaterdag 23 Juli 2011 12:56 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ojee, daar hebben we onze grote vrienden van censuur weer....Ik hoop maar dat je lieve schat gezond blijkt te zijn....Ook ik vind het helaas weer onverantwoord om een niet zelfstandige vogel mee te geven aan een leek...ik snap die winkels niet, het is ook vragen om problemen....Ik hoop van harte dat je aanwinst gezond volwassen word! Wink Vragen hier kan altijd!!

Cleo werd door de dochters van de kweker wel eens op schoot genomen, zover ik weet, heeft ze daar niks negatiefs aan over gehouden, maar ik zou dat idd beperken tot een paar minuutjes per dag, tot ze wat ouder is... Wink Pas als ze gaan klimmen kun je ze onderin een kooi zetten met wat hele lage stokken.. Ja Mocht je het leuk vinden, in mn oude dagboekpagina's kun je van Cleo het hele proces van zelfstandig worden op foto's zien
Bericht Zaterdag 23 Juli 2011 7:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi!
Ik zou zo spoedig mogelijk langsgaan bij een vogelarts om te kijken of hij wel gezond is, daar horen de bijbehorende testen ook bij.
Deze mensen in Rijswijk staan helaas niet zo goed bekend, en niemand wilt dat je uiteindelijk verdriet heb om je schatje omdat hij ziek is.

Succes!
Mariska
Bericht Woensdag 27 Juli 2011 5:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Gab
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hoi,

je geeft hem wel wat weinig voer in totaal 40ml. voor een papagaaitje van 119gram

dit heb ik gehanteerd, althans ik voed nu nogsteeds.

Het is belangrijk om de jonge vogel dagelijks op een vast tijdstip te wegen. Doe dit voor de eerste voeding, dus bij een lege krop. Een digitale weegschaal kan het juiste aantal grammen aangeven. Het aantal gram is nodig om de juiste hoeveelheid pap te geven.

Daarna geef je 10% tot maximaal 13% van het lichaamsgewicht aan pap. Weegt je vogeltje 40 gram dan geef je dus 4 cc pap (=gelijk aan 4 ml). Weeg voor een nieuwe voeding weer opnieuw om het aantal cc/ml te weten. Zie schema voor de voeding.

Te veel pap geven kan leiden tot een uitgerekte krop, waardoor deze slecht zal legen.

dus..

succes!!
Bericht Vrijdag 5 Augustus 2011 7:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Gab
Net uit het ei

Reageer met quote  

dus 12ml in jou geval
Bericht Vrijdag 5 Augustus 2011 7:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Josse, hoe gaat het nu met je BB-tje?
Bericht Zondag 7 Augustus 2011 11:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:31 am
  Berichten van afgelopen: