|
|
|
Memuska
Eitje
| Landen, moeilijk hoor... |
|
|
Hoi iedereen!
Sinds enkele maanden ben ik de trotse eigenaresse van een grijze roodstaart genaamd Ayla. Ayla is nog een jonge vogel, ze is geboren in januari van dit jaar. Na veel gelezen en gezocht te hebben is ze bij ons komen wonen. Ayla is niet gekortwiekt. De kweker had mij verteld dat gewiekte papegaaien nogal eens een val kunnen maken wanneer ze toch proberen te vliegen (logisch ook) en dat er zo veel gevallen zijn van gebroken borstbeentjes en andere ongein. Afijn... Dierenarts vond het voorlopig ook niet nodig om te gaan kortwieken en zodoende kan ons Ayla nog altijd vrolijk rondfladderen. Dat doet ze dan ook weleens - als ik zit te werken zit ze namelijk altijd los bij mij in het bureau (waar haar kooi ook staat).
Echter, het is al een paar keer gebeurd dat mevrouw een "onhandige landing" maakt, zeg maar, en dus in al haar enthousiasme een noodstop maakt op de grond. Is dit normale onhandigheid voor papegaaien? Gaat dit nog beteren?
Elke keer als ze zo'n noodlanding maakt staat mijn hart natuurlijk stil!!!
Alvast bedankt voor jullie hulp
Carolien & Ayla |
Vrijdag 30 September 2011 10:40 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dat is heel moeilijk te voorspellen om eerlijk te zijn. Onze grijze kan echt prachtig vliegen en ook perfect landen, toch komt het ook hier wel eens voor dat hij een ongelukkige landing maakt. Echt heel moeilijk te voorspellen vind ik. Toch laat ik hem lekker vliegen in de woonkamer, zijn landingen zijn ongelukkig als hij van iets schrikt maar dat lijkt me dus ook voor te komen als hij gekortwiekt zou zijn en dan zou landen omdat hij dan gewoon weg wil en niet echt oplet wat hij doet. |
Vrijdag 30 September 2011 11:28 am |
|
|
|
|
Memuska
Eitje
Bedankt voor je antwoord! Bij Ayla is het idd ook vooral als ze ergens van geschrokken is of als ze "stress" heeft, bijvoorbeeld als er plots iemand anders bij in de kamer komt. Meestal kan ze heel goed landen maar soms... ach, die onhandigheid heeft ze vast van mij  |
Vrijdag 30 September 2011 2:56 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:37 am
|
|
|
|
|
|