|
|
|
anneke
Eitje
| mijn agaatjes maken er een zooi van |
|
|
Ik heb twee schatjes personataatjes lutino van nog net geen jaar oud, ik heb ze nadat ze hier waren geboren en bij een ander zijn opgegroeid weer terug gekregen. Ik had ze op HB food en daar hadden ze zaad. Ze gaan badderen in de zaadbak, gevolg alles over de grond. De pellets gooien ze er ook uit. Ze eten weinig en ook niet van de bodem af. Ze moeten gaan aankomen, ik vind ze te licht maar wat ik ook geef, ze lusten niks, geen juvenile, noppie.
Hoe krijg ik ze weer in het gareel, ik ken dit verschijnsel niet.
groet,
anneke |
Zaterdag 8 September 2007 12:08 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: mijn agaatjes maken er een zooi van |
|
|
Hmmm ze gaan badderen in hun bakjes? Ik zou kleinere bakjes kopen.. Je kan voor grotere gaaien bakjes kopen (die bakjes zitten in een cassette, het is dan een grote bak, met een cassette die wat nauwer is zodat ze niet kunnen 'hozen') die je misschien na kan maken voor je aga'tjes? Zo moeten ze netjes eten? Je kan ook overwegen om kleinere bakjes te geven zodat ze niet kunnen badderen in hun zaadjes. |
Zaterdag 8 September 2007 12:51 pm |
|
|
anneke
Eitje
| re |
|
|
Ik heb smallere bakjes gehaald , nu het overzetten nog, ik ben al twee weken bezig. In de ochtend hun brokjes en 's avonds een lepel zaad maar ze eten geen hap brok, fine pellets.
Tips?
anneke |
Zondag 9 September 2007 11:12 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: re |
|
|
Ehmmm, ik weet niet of een spiegeltje bij ze helpt? Spiegeltje onderin de kooi leggen en daar wat pellets opleggen?
Zijn ze jaloers op jou? Dan kan jij ze proberen te eten.. (net doen alsof)
Hangen ze erg aan andere vogels? Probeer andere vogels (die al pellets eten) ernaast te zetten. Of zet ze op een klimboom samen met die vogels?  |
Maandag 10 September 2007 8:49 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 7 September 2008 1:29 am
|
|
|
|
|
|