mijn agaatjes maken er een zooi van

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
anneke
Eitje

mijn agaatjes maken er een zooi van  Reageer met quote  

Ik heb twee schatjes personataatjes lutino van nog net geen jaar oud, ik heb ze nadat ze hier waren geboren en bij een ander zijn opgegroeid weer terug gekregen. Ik had ze op HB food en daar hadden ze zaad. Ze gaan badderen in de zaadbak, gevolg alles over de grond. De pellets gooien ze er ook uit. Ze eten weinig en ook niet van de bodem af. Ze moeten gaan aankomen, ik vind ze te licht maar wat ik ook geef, ze lusten niks, geen juvenile, noppie.
Hoe krijg ik ze weer in het gareel, ik ken dit verschijnsel niet.
groet,
anneke
Bericht Zaterdag 8 September 2007 12:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: mijn agaatjes maken er een zooi van  Reageer met quote  

Hmmm ze gaan badderen in hun bakjes? Ik zou kleinere bakjes kopen.. Very Happy Je kan voor grotere gaaien bakjes kopen (die bakjes zitten in een cassette, het is dan een grote bak, met een cassette die wat nauwer is zodat ze niet kunnen 'hozen') die je misschien na kan maken voor je aga'tjes? Zo moeten ze netjes eten? Je kan ook overwegen om kleinere bakjes te geven zodat ze niet kunnen badderen in hun zaadjes.
Bericht Zaterdag 8 September 2007 12:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
anneke
Eitje

re  Reageer met quote  

Ik heb smallere bakjes gehaald , nu het overzetten nog, ik ben al twee weken bezig. In de ochtend hun brokjes en 's avonds een lepel zaad maar ze eten geen hap brok, fine pellets.
Tips?
anneke
Bericht Zondag 9 September 2007 11:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: re  Reageer met quote  

Ehmmm, ik weet niet of een spiegeltje bij ze helpt? Spiegeltje onderin de kooi leggen en daar wat pellets opleggen?
Zijn ze jaloers op jou? Dan kan jij ze proberen te eten.. (net doen alsof)
Hangen ze erg aan andere vogels? Probeer andere vogels (die al pellets eten) ernaast te zetten. Of zet ze op een klimboom samen met die vogels? Smile
Bericht Maandag 10 September 2007 8:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 7 September 2008 1:29 am
  Berichten van afgelopen: