Moeilijk moeilijk moeilijk!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Yara92
Net uit het ei

Moeilijk moeilijk moeilijk!  Reageer met quote  

Hallo allemaal, alweer een berichtje van mij!

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op het kiezen van een vogel die het best bij mij past.

Over een tijdje hoop ik zelfstandig te wonen en dan zal er ook een kat in huis zijn. Ik wil eerst aankijken hoe het gaat als ze samen in dezelfde ruimte zijn. Als dan blijkt dat de kat de vogel echt niet met rust zal laten zal ik de kat in een andere kamer zetten als de vogel los is. Aangezien de kat een ontzettend onafhankelijk beest is moet dit geen probleem zijn.

Ik ga hier samenwonen met mijn vriend, die ook ontzettend gek op beesten is. Maar ik ben het vooral met de wens voor een vogel.

Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen een Pyrrhura en een halsbandparkiet. Maar er zijn een aantal dingen die ik graag zou willen van mijn ooit-toekomstige vogel:
-Aanhankelijk en lief, echt een knuffel
-Het liefst zou ik hem ook mee willen nemen als ik weg ga (wanneer ik bijv mijn ouders bezoek, of op vakantie ga) dus het moet een "stressbestendig" beestje zijn.
-Het liefst ook mooi gekleurd
-Allemansvriendje, maar ik begrijp dat dit meer aan de opvoeding ligt.

Vanwege het karakter zou ik eerder voor de Pyrrhura kiezen, omdat deze zo ontzettend "makkelijk" is.
Maar gisteren in het papegaaienpark heeft een halsbandparkiet ook wel degelijk mijn hart gestolen. Maar als ik ga zoeken lees ik dat dit geen geschikt huisdier is, dat ze minder aanhankelijk zijn enzo.

Je kunt wel zien dat ik ontzettend verliefd ben geworden gisteren. Heerlijk gekust met dit beestje Razz
Bericht Maandag 21 November 2011 11:40 am
 Gebruikers profiel bekijken  
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

ik denk dat je beter voor de prr kan gaan die heeft alles wat je wilt
ook is het geluidsvolume van de prr niet zo hard als de halsband
in steden zoals Amsterdam,Den haag,Wassenaar enz waar de halsband het hele jaar in het wild voor komt kun je ze duidelijk een paar huizen verder op bezig horen
dit kunnen je buren mogelijk niet zo prettig vinden
Bericht Dinsdag 22 November 2011 7:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Bedankt voor je reactie,
Ik moet inderdaad gewoon gaan voor het verstandigste ipv eigenwijs zijn, dat kan me later veel problemen besparen Mr. Green
Bericht Dinsdag 22 November 2011 8:25 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

leuk zijn de halsbandjes he? ik heb de grote alexander parkiet gehad. is de grotere versie zal ik maar zeggen. kabaal maken ze ontzettend. maar het zijn geweldige vogels.
zoek eens wat meer info van vogels op. er zijn er zoveel en zoveel keus. zeker weten dat je nog vaker verliefd zal worden Very Happy
Bericht Dinsdag 22 November 2011 1:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik maak vooral kennis met ze in het papegaaienpark en dan ben ik sowieso snel verliefd haha. Weten jullie nog leuke soorten misschien?
Bericht Dinsdag 22 November 2011 5:33 pm
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

er zijn enorm veel soorten papegaaien dus dan krijg je wel een erg lange lijst
geloof niet dat deze 2 in veldhoven zitten
Bonte boertje
en de meyer papegaai
op deze foto zie je een meyer, een geel voorhoofds amazone en een blauwvoorhoofds amazone
http://img6.imageshack.us/img6/8673/imag0191x.jpg
alle 3 zijn ze van mij
http://img823.imageshack.us/im.....2156lq.jpg
dit is bonte boer Zorro van een kennis van mij
duurde hem telang voor dat hij werd gekopie krauwt dus deed hij het maar zelf met een veer
Bericht Woensdag 23 November 2011 7:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

hier laat Linda zien dat je ook gewoon buiten kan lopen met zo´n prr..lastige naam
http://img827.imageshack.us/im.....011175.jpg

volgens mij heb ik het nu nog lastiger gemaakt in plaats van makkelijker voor je...
Bericht Woensdag 23 November 2011 7:16 am
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Haha de Bonte Boer kende ik inmiddels maar ik zag dat die ERG prijzig zijn!
Lijkt me zo ontzettend leuk als je je vogel gewoon zo mee kan nemen zonder de angst dat hij misschien wegvliegt.

Leuke vogels, die amazones Smile hoe oud worden ze?

Ik heb trouwens al vaak gekeken op youtube e.d. hoe je een vogel moet trainen mee naar buiten te gaan zonder dat je zn vleugels zou moeten knippen. Dat zou ik echt niet aandurven, stel dat hij een keer ergens van schrikt, dan slaat hij sowieso toch op de vlucht?
Bericht Woensdag 23 November 2011 2:19 pm
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

hoe oud de amazones kunnen worden weet ik eigenlijk niet
meeste geven een leeftijd met slechte voeding van zo´n 60 jaar maar geen leeftijd met goed voeding
maar laatst kwam er bij stichting moderne papegaai een geel voorhoofds amazone binnen van een overleden man
en die kreeg alleen maar zonnepitten en pinda´s dus super slecht voer
en die bleek al 92 jaar tezijn wel grot gebrek aan vitamine waardoor zijn 2 neusgaten 1 groot gat was geworden

mijn meyer is 8 jaar oud ,de blauw voorhoofd is 10 jaar en de geel voorhoofd is 12 jaar
oudste bonteboer die ik in gevangenschap ken is nu 48 jaar

ik zou het niet durven mijn vogels ongewiekt naar buiten telaten gaan
zo als je al zegt effe schrikken en ze zitten hoog in een boom
ik kortwiek de mijne dus en controleer hun veren iedere keer voor dat we naar buiten gaan en test ook effe op bed met de val test of ze niet kunnen vliegen

wel kunnen ze een eind zweven als dat nodig is
zeker de meyer met zijn licht gewicht kan ver zweven
het is hardstike leuk om ze mee naar buiten tenemen en heel gezond voor ze
voor een lang leven hebben ze direct zonlicht nodig dus geen glas er tussen

ook in de trein.tram en bus gaan ze mee
http://img822.imageshack.us/im.....g0168s.jpg
Bericht Donderdag 24 November 2011 7:38 am
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Aaaaaahh het lijkt me zo leuk om ze zo overal mee naartoe te kunnen nemen! Ik ben erg gehecht aan mijn huisdieren, ik krijg altijd een hechte band met ze maar een hond of kat neem je niet zo makkelijk mee natuurlijk. Lijkt me echt heel leuk!

Vanwege de leeftijd zou ik liever voor een parkiet gaan, ik zou het heel erg vinden als een papegaai mij uiteindelijk "overleeft" en er vervolgens geen goed baasje voor m zou komen.
Tenminste, ik las dat een Pyrrhura 25 jaar wordt ongeveer?

Gaat je amazone niet van zn plek af? Want hij kan nog steeds een beetje fladderen, das nou niet echt ideaal als je op een ontzettend druk station bent Razz Ik zou uiteindelijk namelijk ook zo met mn vogel overal willen kunnen komen dus ben wel benieuwd hoe ik dat het beste aan zou kunnen pakken Smile

Bedankt voor het plaatsen van die foto, hij is echt heel leuk!
Bericht Donderdag 24 November 2011 8:28 am
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

25 jaar kan wel kloppen ja verwacht niet dat ze binnen 10 jaar dood gaan gezien het bedrag wat ze kosten

je kan je vogel langzaam laten wennen eerst 5 min met je buiten en dat zo opbouwen
ik ben in de zomer vaak in het weekeinde zo'n 12 uur lang met ze buiten
zoals in dit filmpje
[URL]http:// www.youtube .com/ watch?
v=XEEqSjyTX 7A[/URL]
Bericht Donderdag 24 November 2011 9:45 am
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

http://www.youtube.com/watch?v=XEEqSjyTX7A
Bericht Donderdag 24 November 2011 9:59 am
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dat lijkt me ook ontzettend leuk om te doen, hoewel je met een papegaai veel verplichtingen hebt, heb je ook veel vrijheden omdat je ze, wanneer je het ze goed aanleert, je ze mee kunt nemen en ze hier ook nog heel veel plezier aan beleven
Bericht Donderdag 24 November 2011 10:41 am
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

kan je ook met een Prr.. doen hoor
zelfs makkelijker dan met een grote papegaai
me amazones komen nu niet meer het huis uit
maar de meyer gaat nog gewoon met me mee onder me jas naar bv het tuincentrum of naar de vogelkelder in denhaag
Bericht Donderdag 24 November 2011 11:52 am
Yara92
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hebben ze er ooit problemen mee gehad ergens dat je een vogel bij had? Razz
Bericht Donderdag 24 November 2011 12:08 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:39 am