Nageltjes bijwerken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
ParrotLady
Kuikentje

Nageltjes bijwerken  Reageer met quote  

Dag allemaal,

Karel heeft al zo lang als we hem hebben een misvormd nageltje. Bij zijn linker voetje het buitenste teentje. Het nageltje groeit niet mooi in een boogje naar beneden, maar schuin omhoog. Omdat hij zo omhoog staat slijt het nageltje dus ook niet af en is hij in een jaar echt enorm geworden. Ik was heel erg bang dat hij een keer ermee zou blijven haken tijdens het spelen. Dus we hebben een elektrische pedicure set op internet gekocht. En eergisteren was het zover. Het ging geweldig! Ik had een set gekocht die een beschermde kop heeft dus met veel wiebelen zou hij nooit perongeluk tegen de snel draaiende vijl aan kunnen komen. Alleen vond meneer het heel vervelend om zo lang met 1 teentje omhoog te staan. Dus wij zijn flink toegetakeld door meneer, maar aan het einde kon hij gelukkig al zijn agressie kwijt op een handoek. Veertje
Als beloning zijn we lekker gaan wandelen met hem, langs de eentjes, schaapjes, ganzen en zwanen. Toen we weer thuis kwamen viel hij direct in slaap op het deurtje van zijn kooi, de schat. Hartje

Maar goed ik raad het iedereen aan zo'n electrische pedicure set, want het gaat zo makkelijk! En hij draait op zoveel toeren dat mocht je in het leven komen, dat deze meteen dicht schroeit. Klappen
Bericht Donderdag 5 Augustus 2010 10:20 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahaha grappig onze amazone heeft ook een nagel die omhoog groeit. maar ik knip hem altijd met een nagelknipper en gaat ook goed.
Bericht Donderdag 5 Augustus 2010 10:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
ParrotLady
Kuikentje

Reageer met quote  

Oh, hoe ver kan je bij dat nageltje knippen? Wat ik weet namelijk niet zeker of daar ook een adertje doorloopt.
Bericht Donderdag 5 Augustus 2010 10:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik kn ip meestal het puntje af. is de nagel erg lang dan zorg ik toch ervoor niet te dicht bij het vlees te komen omdat er idd een adertje zit, maar die loopt niet door de hele nagel heen.
Bericht Donderdag 5 Augustus 2010 12:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eerlijk gezegd knip ik nooit. Mijn grijsje slijt zijn nageltjes genoeg op zijn slijtstok maar onze bonte boer moet ik wel wat helpen met de nageltjes. Dit doe ik door ze te vijlen. Zo heb je dat risico niet zo als bij knippen.
Een vijltje aanleren en mooi bijhouden, krijg je nooit problemen.
Bericht Donderdag 5 Augustus 2010 12:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
daf
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Eerlijk gezegd knip ik nooit. Mijn grijsje slijt zijn nageltjes genoeg op zijn slijtstok maar onze bonte boer moet ik wel wat helpen met de nageltjes. Dit doe ik door ze te vijlen. Zo heb je dat risico niet zo als bij knippen.
Een vijltje aanleren en mooi bijhouden, krijg je nooit problemen.

Hihi dat klinkt wel erg makkelijk! Vijl je dan 1 kant op of gewoon heen-en-weer zeg maar?
Bericht Vrijdag 20 Augustus 2010 10:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Mocht hier ooit een nageltje naar de andere kant groeien weet ik wat ik kan doen Veertje

Tot nu toe slijt Spetter haar nageltjes aan de verschillende stokken.
Bericht Zaterdag 21 Augustus 2010 10:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier vijl ik zo dat Fluf eigenlijk een steun krijgt. Eerst zijn ze scherp zeg maar en dan vijl ik zoveel mogelijk hetzelfde, niet kriskras zeg maar. (moeilijk uit te leggen hé) Laughing
Bericht Zaterdag 21 Augustus 2010 11:28 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:42 am
  Berichten van afgelopen: