onder de douche

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
smurfie
Fladderaar

onder de douche  Reageer met quote  

hey ik heb ff op een aantal dagboekpagina's gekeken en daar zag ik dat
jullie gaaitjes gewoon mee gaan onder de douche en ook kletsnat worden en dat helemaal niet erg vinden.

ik heb ook een gaaitje maar die wil absoluut niet onder de douche wat hij wel fijn vind is onder de kraan.dan maak ik een kommetje van mijn handen waar ik het stromende water van de kraan in op vangdaar gaat hij dan wel in badderen maar word nooit helemaal nat als zijn koppie nat genoeg is gaat hij snel weg Confused

heefd iemand enig idee hoe ik mijn gaaitje wel zover krijg dat hij douchen niet erg meer vind ????? ik heb gehoord dat het juist goed voor ze is om om de zoveel tijd even helemaal doorweekt te zijn wie weet hoe dat zit???
Bericht Maandag 16 Januari 2006 2:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik zou hem gewoon vast houden en zo ´dwingen¨mee te douchen. Er zijn gaatjes die het niet leuk of lekker vinden en anderen weer wel. En als hij liever onder de kraan zich nat maakt dan ja, waarom ook niet. Zorg dan wel dat hij helemaal nat wordt, maak hem anders lekker nat
Bericht Maandag 16 Januari 2006 2:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gizmo is ook geen echte badderaar hoor. Tot nu toe werd er voornamelijk in kopjes gebadderd (ik zet altijd een kopje met water voor hem in de vensterbank) en onder de kraan. Als ik naar de keuken ga en Gizmo gaat met zijn staart zwiepen dan weet ik dat hij wil badderen. Soms wordt hij behoorlijk nat van de kraan, soms vind hij 1 druppel op zijn hoofdje meer dan voldoende, hij doet dan overigens net of hij de hele Niagara waterval over zich heen heeft gekregen Rolling Eyes
Aangemoedigd door de verhalen en foto's hier ben ik gewoon met hem in de douche gestapt, gewoon uitgekleed, Gizmo op de arme en voor hij wist wat hem overkwam was hij te nat om nog veel spektakel te maken Twisted Evil . Hij bleef voornamelijk dicht bij me geplakt op mijn schouder zitten. Ook na het douchen bleef hij heel lief. Lekker even in een warme handdoek gerold en daarna op een lekkere warme plaats verder opdrogen.
Hij is tot nu toe twee keer mee geweest onder de douche en hij lijkt het stiekem best leuk te vinden (en hij is een hele tijd zoet met het oppoetsen van de veren Cool )
Ik heb hem net overigens met bio-bad gesproeid (tip van marleen) omdat hij op het moment weer in de rui is.

Misschien kun je ook beginnen met Tweety te sproeien? Om Gizmo goed nat te kunnen sproeien haal ik eerst zoveel mogelijk speeltjes e.d. uit zijn kooi, Gizmo gaat in zijn kooi, ik doe lekker warm water in de plantenspuit en hup sproeien maar. De eerste keer vond Gimzo het helemaal niks maar de tweede keer ging hij er al lekker voor zitten! Ik sproei dan net zolang tot hij kletsnat is. Nadeel is wel dat de vloer en de kooi dan ook meteen schoongemaakt moeten worden (of is dat nou juist een voordeel? Wink )
Bericht Maandag 16 Januari 2006 3:46 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

zo doe je alles in 1 keer en alles glimt daarna dan lekker weer Very Happy
Bericht Maandag 16 Januari 2006 4:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

hey bedankt voor jullie tips ik heb tweety al 1 keer mee genomen onder de douche maar zodra de kraan aan ging vloog hij snel op het wasrek aan de deur en keek hij mij heel verontwaardigd aan zo van hoe haal je het in je hoofd mens om mij onder die douche te zetten dus dat heb ik maar niet meer geprobeerd

dat sproeien heb ik nog nooit gedaan mischien is dat idd wat ga het morgen wel even uit proberen dat de vloer nat word is niet zo erg kan ik die ook gelijk schoon maken

tweety staat trouwens op de vensterbank voor het raam dus de vloer zal niet erg nat worden en met een doekje over de vensterbank heb je het zo weer droog

grappig patricia als tweety wil badderen dan zwiept hij ook met zn staart en schud zn veren uit Very Happy

ik denk niet dat ik tweety zover krijg dat hij in een handdoek wil die gebruikte ik namenlijk altijd om hem in te leggen als ik zn nagels en veren ging knippen toen hij nog niet tam was anders beet hij al mijn vingers open Confused Mad

dus in zijn ogen betekend een handdoek niet veel goeds Confused

enig idee mischien hoe ik hem daar wel aan kan laten wennen???
in truien zitten enz vind hij wel lekker zolang het maar dicht tegen mams of paps aan is Smile
Bericht Maandag 16 Januari 2006 8:03 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je kunt spelen met een handdoek...soort verstoppertje, beetje plagen, maar wel zo dat t leuk blijft. Dan vindt hij t vanzelf minder eng Wink

Wat goed dat je voor t eerst samen nder de douche bent geweest...uhm altans een poging hebt gedaan Laughing Plezier in douchen komt vast wel hoor, bouw t maar rustig op Smile Als hij de kraan wel leuk vindt en mss de plantenspuit, dan denk ik dat ie op een dag zn hoofd ook onder water durft. Guano vond t eerst ook eng, maar nu gaat hij onder de kraan liggen...echt met zn kopje eronder Very Happy en hij duikt zo bij mij in bad Laughing
Bericht Maandag 16 Januari 2006 8:43 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahah tja smurfie dan kan Tweety waarschijnlijk al weer goed omhoog vliegen? Ik had Gizmo zo snel onder de douche en nat dat hij niet alleen nog even naar beneden fladderde waarna hij snel op mijn voet kroop en daar dicht tegen me aan bleeft zitten. Ik tilde hem op en toen bleef hij eigenlijk heel lief en totaal verbouwereerd bij me zitten. Hij gaf me zelfs lieve snavelduwtjes en aaitjes om me te troosten en me te vertellen dat we ook dit wel zouden overleven Wink
Grappig dat Tweety ook zo met zijn staart fladdert en zwiept en inderdaad Gizmo schudt dan ook zijn veren op!

hahah Daphne die dappere Guano die zo in het bad duikt! Wat leuk lijkt me dat. Laughing
Bericht Maandag 16 Januari 2006 9:26 pm
smurfie
Fladderaar

Reageer met quote  

hey dat idee om te spelen met een handdoek ga ik idd maar es proberen
hahahhahahaha Laughing Laughing Laughing grappig dat guano gewoon bij je in bad springt helaas gaat dat hier niet op want wij hebben geen bad Sad
maar douche is goed genoeg Smile

ik ga hem maar gewoon voorzichtig proberen te laten wennen
jullie horen nog wel of het gelukt is met het douchen en met de handdoek want at is denk ik het grootste probleem Confused
Bericht Dinsdag 17 Januari 2006 11:40 am
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

probeer het anders eens met een theedoek of zo, kan ook. Is kleiner en wordt mss niet als iets vervelends gezien. En mettertijd wennen ze er wel aan hoor. Wij föhnen Tommy vaak droog na de douche. Daar gaat hij echt voor zitten. Heerlijk met die lauwe wind om zijn oren
Bericht Dinsdag 17 Januari 2006 1:27 pm
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

We hebben Stevie nu al een aantal keren geprobeerd te douchen/baden, maar hij wil absoluut niet. Vliegt er fijn vandoor....

We gaan het eens met een bak(je) water proberen en dan eens zien of hij er misschien zelf mee gaat spelen en zich zo toch een beetje wast.
Bericht Dinsdag 17 Januari 2006 4:40 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Confused Confused Confused coco vind hier de planten spuit ook niet geweldig.
tip voor mensen van papegaaien die het ook niet leuk vinden. ga je papegaai na het sproeien niet aaien Confused Confused Confused

hahahahaha coco dacht jij mij pesten en dan denken dat je koppie krauw kan doen Twisted Evil Twisted Evil mooi niet dus.
tsjakkaaaaaaaaaaaaaa twee gaten in mijn vinger.
Bericht Dinsdag 17 Januari 2006 6:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Sad Auw auw auw!!!!!!!!!! Sad
Bericht Dinsdag 17 Januari 2006 10:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sander
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

oei, dat moet pijn gedaan hebben!!!!!!!!! Sad