Ontlasting testen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
pannenkoekenmix
Kuikentje

Ontlasting testen  Reageer met quote  

Heb gisteren even overlegd met onze dierenarts, die willen wel ontlasting testen voor onze pietjes. Kost iets van 8 euro ofzo, wat me reuze mee viel want ik verwachtte iets als 25 euro.

Standaard testen zij op wormen en nog iets wat ik alweer vergeten ben Embarassed Zijn er meer dingen waar we op moeten testen?

We hebben namelijk een halsbandparkiet, die uit de dierenwinkel komt. Hij heeft daarna ook nog heel lang bij mijn schoonmoeder gestaan die er wat minder hygiene op na hield dan goed zou zijn.

De kakariki is van de straat gevangen en die kan dus overal vandaan zijn gekomen.

Binnenkort krijgen we ook een grasparkiet, die leeft nu al een paar jaar in huis maar heeft daarvoor in een voliere gezeten.

Alle vogels ogen gezond, heb geen enkel vermoeden dat ze wat te pakken hebben. Dus waar laat ik ze dan het beste op testen? Smile
Bericht Donderdag 26 Augustus 2010 3:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

dmv een cloacaswab en een beetje ontlasting kan er getest worden op papegaaienziekte en dat is wel aan te raden, daar je hem uit een dierenzaak hebt en kietjes drager kunnen zijn.

Verder even de hoeveelheid bacterien en welke.

Wormen is niet echt noodzakelijk. Tenzij hij buiten lekker loopt te wroeten in het gras.

Om te zorgen dat er niet teveel bacterien in de ontlasting komt is het aan te raden een drupje appelazijn toe te voegen aan het drink water.
Te koop bij de tuinen voor 0.99 cent
Bericht Dinsdag 31 Augustus 2010 8:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:44 am
  Berichten van afgelopen: