|
|
|
joze
Ervaren vlieger
mijn buren zeggen er geen last van te hebben ( gelukkig)
maar het s'morgens rons half 7 begint het spektakel
als ik problemen zou krijgen van het geluid het s'morgens, dan zou ik rolluiken kopen zodat het wat langer donker blijft |
Donderdag 30 Augustus 2007 6:25 am |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
|
|
|
Solace maakt niet zoveel herrie (behalve als hij krijst) en de buren hebben nog nooit geklaagd. Als ze het zouden doen hangt het ervan af hoe ze het aanpakken.
Bij mijn ouders hebben we links buren met kinderen die de muziek te hard draaien (niet als hun moeder thuis is, die vindt dat idd niet kunnen). En rechts hebben we een buurman die al jaaaaren aan het verbouwen is, onze heg verknipt heeft en een zoontje heeft die doodleuk door onze tuin heenrent.
Als de linkerburen zouden klagen zou ik er rekening mee houden. Als de rechterburen zouden klagen mogen ze het wel tactvol en vriendelijk brengen, want ze bezorgen zelf ook voldoende overlast. En waarschijnlijk zou ik bij de rechterburen meer openstaan voor haar ("we zullen niet meer zondagochtend zagen en timmeren") dan hem ("het is niet mijn zaak als je zondagochtend last hebt van de verbouwing").
Bij mij in Utrecht hebben we verscheidene buren die muziek te hard draaien. En de onderburen hebben regelmatig een kefhondje op bezoek. Daar staat tegenover dat de muziek zachter gaat als ik het vraag en iedereen heel aardig is, dus ik zou ook wel rekening met hun houden.
Dus samengevat:
Als
mensen zouden klagen zouden er bij mij 2 dingen meespelen. Hoeveel overlast bezorgen zij mij en hoe reageren ze als ik daar iets van zeg. En hoe brengen ze het.
Als ik geen last van ze heb, of ze houden rekening met me als ik het vraag, en ze brengen hun klacht vriendelijk probeer ik wel een oplossing te zoeken. Zo niet, dan zoeken ze het zich maar uit. |
Donderdag 30 Augustus 2007 10:03 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Cosch
Soms denk ik wel eens: ze moeten er wel last van hebben. VOornamelijk Coco die loopt te fluiten 's ochtends vroeg! Ik probeer er altijd wel rekening mee te houden door het raam dicht te doen enzo!
Maar ik heb nog nooit klachten gehoord!
Dat is wel fijn. Fluit Coco zo hard dan? Is het zo doordringend? |
Donderdag 30 Augustus 2007 5:19 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by joze
mijn buren zeggen er geen last van te hebben ( gelukkig)
maar het s'morgens rons half 7 begint het spektakel
als ik problemen zou krijgen van het geluid het s'morgens, dan zou ik rolluiken kopen zodat het wat langer donker blijft
Rond half 7?! Dat is behoorlijk vroeg! Is het zo licht bij jou? |
Donderdag 30 Augustus 2007 5:20 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Whisper
Dus samengevat:
Als
mensen zouden klagen zouden er bij mij 2 dingen meespelen. Hoeveel overlast bezorgen zij mij en hoe reageren ze als ik daar iets van zeg. En hoe brengen ze het.
Als ik geen last van ze heb, of ze houden rekening met me als ik het vraag, en ze brengen hun klacht vriendelijk probeer ik wel een oplossing te zoeken. Zo niet, dan zoeken ze het zich maar uit.
Daar zeg je wat! Hoe brengen ze het.. Dat is inderdaad een belangrijke factor!
Duidelijke taal! |
Donderdag 30 Augustus 2007 5:22 pm |
|
|
floyd
Vliegende acrobaat
aan de ene kant woont mevrouw gras die horen we nooit
aan de andere kant de groostse zeikers van de wereld die mensen hebben overal last van en ze maken zelf tot s`nachts een uur of 3 de meeste herrie bij ons gaat om 8 uur de tuindeur open kan ik er wat aan doen dat hun nog bij liggen te komen van de vorigedag
nee met zulke mensen hou ik echt geen rekening die plaag ik nog erg graag er bij kom maar lekker zeuren aan de deur |
Donderdag 30 Augustus 2007 6:55 pm |
|
|
|
|
Cosch
Vlieger
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Soms denk ik wel eens: ze moeten er wel last van hebben. VOornamelijk Coco die loopt te fluiten 's ochtends vroeg! Ik probeer er altijd wel rekening mee te houden door het raam dicht te doen enzo!
Maar ik heb nog nooit klachten gehoord!
Dat is wel fijn. Fluit Coco zo hard dan? Is het zo doordringend?
Ja vind ik wel.
Soms kan hij heel zachtjes voor zich uit mompelen. Maar als hij gaat fluiten is het gewoon lomp hard.
Uit enthousiasme gelukkig, niet om te schreeuwen ofzo! |
Donderdag 30 Augustus 2007 8:57 pm |
|
|
joze
Ervaren vlieger
quote:
Rond half 7?! Dat is behoorlijk vroeg! Is het zo licht bij jou?
ik sta om 6 uur iedere dag op
en als naar beneden ga dan maak ik licht aan en worden de gaaitjes wakker |
Donderdag 30 Augustus 2007 8:59 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Gelukkig hebben wij ook fijne buren want Charu is de laatste tijd echt weer veel aan het krijsen en dat is zo hoog en schril dat gaat volgens mij echt wel door alle dikke muren heen
Als we allemaal in de tuin zijn en Charu maakt het echt te bont dan doe ik haar naar binnen want dan kunnen zelfs de buren niet normaal met elkaar praten
Word er zelf ook af en toe wanhopig van en het werkt ook behoorlijk op je zenuwen!! Weet ook niet wat ik er nog meer aan kan doen. |
Vrijdag 31 Augustus 2007 12:01 pm |
|
|
|
|
vlindertje
Vlieger
Wij wonen nou vrijstaand, en hoewel je Vogeltje bij de buren in de tuin kunt horen als de deur openstaat, is het niet zo luid dat het vervelend is, de wilde vogels schreeuwen er overheen
Toen we de beide aga's nog hadden woonden we in een flat. Daar hoorde je vrij veel dus ik weet zeker dat er mensen last hebben gehad van de vogels, maar omdat ze niet naast de ingang stonden hebben die mensen waarschijnlijk nooit geweten op welke verdieping ze hun beklag moesten doen
Onze direkte buren wisten wel dat we ze hadden (zo ongeveer 10 jaar lang). Zij hadden de moeder van de buurvrouw in huis wonen. Een stokoud, super slimme maar totaal dove vrouw. Die had de slaapkamer naast ons. Dus was het probleem daarmee opgelost.
Het zijn hele fijne mensen, ik mis ze hier ontzettend. |
Dinsdag 4 September 2007 7:47 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by floyd
aan de ene kant woont mevrouw gras die horen we nooit
aan de andere kant de groostse zeikers van de wereld die mensen hebben overal last van en ze maken zelf tot s`nachts een uur of 3 de meeste herrie bij ons gaat om 8 uur de tuindeur open kan ik er wat aan doen dat hun nog bij liggen te komen van de vorigedag
nee met zulke mensen hou ik echt geen rekening die plaag ik nog erg graag er bij kom maar lekker zeuren aan de deur
Ja, had al eens gehoord dat je problemen had met die buren. Ze klaagden toen ook over Floyd.. |
Dinsdag 4 September 2007 11:33 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Ja vind ik wel.
Soms kan hij heel zachtjes voor zich uit mompelen. Maar als hij gaat fluiten is het gewoon lomp hard.
Uit enthousiasme gelukkig, niet om te schreeuwen ofzo!
Hmmm kan je het opnemen? Of is dat niet goed op te nemen? |
Dinsdag 4 September 2007 11:34 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by joze
ik sta om 6 uur iedere dag op
en als naar beneden ga dan maak ik licht aan en worden de gaaitjes wakker
Ah oké! Hmmm ik heb dan ook geen andere oplossing.. Misschien automatische gordijnen!  |
Dinsdag 4 September 2007 11:35 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Wil
Gelukkig hebben wij ook fijne buren want Charu is de laatste tijd echt weer veel aan het krijsen en dat is zo hoog en schril dat gaat volgens mij echt wel door alle dikke muren heen
Als we allemaal in de tuin zijn en Charu maakt het echt te bont dan doe ik haar naar binnen want dan kunnen zelfs de buren niet normaal met elkaar praten
Word er zelf ook af en toe wanhopig van en het werkt ook behoorlijk op je zenuwen!! Weet ook niet wat ik er nog meer aan kan doen.
Ik had het gelezen in een ander topic, Wil.. Gelukkig is Charu nu weer wat stiller. (Zal het niet te hard zeggen)
Werkt het niet als jij lief gaat fluiten ofzo? |
Dinsdag 4 September 2007 11:36 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by vlindertje
Wij wonen nou vrijstaand, en hoewel je Vogeltje bij de buren in de tuin kunt horen als de deur openstaat, is het niet zo luid dat het vervelend is, de wilde vogels schreeuwen er overheen
Dat is natuurlijk wel fijn.. Vogeltje kan nooit luider schreeuwen dan bepaalde wilde vogels.  |
Dinsdag 4 September 2007 11:37 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 6 September 2008 9:12 pm
|
|
|
|
|