Overlast van papegaaien?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

mijn buren zeggen er geen last van te hebben Wink ( gelukkig)
maar het s'morgens rons half 7 begint het spektakel
als ik problemen zou krijgen van het geluid het s'morgens, dan zou ik rolluiken kopen zodat het wat langer donker blijft
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 6:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Solace maakt niet zoveel herrie (behalve als hij krijst) en de buren hebben nog nooit geklaagd. Als ze het zouden doen hangt het ervan af hoe ze het aanpakken.

Bij mijn ouders hebben we links buren met kinderen die de muziek te hard draaien (niet als hun moeder thuis is, die vindt dat idd niet kunnen). En rechts hebben we een buurman die al jaaaaren aan het verbouwen is, onze heg verknipt heeft en een zoontje heeft die doodleuk door onze tuin heenrent.
Als de linkerburen zouden klagen zou ik er rekening mee houden. Als de rechterburen zouden klagen mogen ze het wel tactvol en vriendelijk brengen, want ze bezorgen zelf ook voldoende overlast. En waarschijnlijk zou ik bij de rechterburen meer openstaan voor haar ("we zullen niet meer zondagochtend zagen en timmeren") dan hem ("het is niet mijn zaak als je zondagochtend last hebt van de verbouwing").

Bij mij in Utrecht hebben we verscheidene buren die muziek te hard draaien. En de onderburen hebben regelmatig een kefhondje op bezoek. Daar staat tegenover dat de muziek zachter gaat als ik het vraag en iedereen heel aardig is, dus ik zou ook wel rekening met hun houden.

Dus samengevat:
Als mensen zouden klagen zouden er bij mij 2 dingen meespelen. Hoeveel overlast bezorgen zij mij en hoe reageren ze als ik daar iets van zeg. En hoe brengen ze het.
Als ik geen last van ze heb, of ze houden rekening met me als ik het vraag, en ze brengen hun klacht vriendelijk probeer ik wel een oplossing te zoeken. Zo niet, dan zoeken ze het zich maar uit.
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 10:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Soms denk ik wel eens: ze moeten er wel last van hebben. VOornamelijk Coco die loopt te fluiten 's ochtends vroeg! Confused Ik probeer er altijd wel rekening mee te houden door het raam dicht te doen enzo!

Maar ik heb nog nooit klachten gehoord!

Dat is wel fijn. Fluit Coco zo hard dan? Is het zo doordringend?
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 5:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by joze
mijn buren zeggen er geen last van te hebben Wink ( gelukkig)
maar het s'morgens rons half 7 begint het spektakel
als ik problemen zou krijgen van het geluid het s'morgens, dan zou ik rolluiken kopen zodat het wat langer donker blijft

Rond half 7?! Dat is behoorlijk vroeg! Is het zo licht bij jou?
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 5:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Dus samengevat:
Als mensen zouden klagen zouden er bij mij 2 dingen meespelen. Hoeveel overlast bezorgen zij mij en hoe reageren ze als ik daar iets van zeg. En hoe brengen ze het.
Als ik geen last van ze heb, of ze houden rekening met me als ik het vraag, en ze brengen hun klacht vriendelijk probeer ik wel een oplossing te zoeken. Zo niet, dan zoeken ze het zich maar uit.

Daar zeg je wat! Hoe brengen ze het.. Dat is inderdaad een belangrijke factor!
Duidelijke taal!
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 5:22 pm
floyd
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

aan de ene kant woont mevrouw gras die horen we nooit
aan de andere kant de groostse zeikers van de wereld die mensen hebben overal last van en ze maken zelf tot s`nachts een uur of 3 de meeste herrie bij ons gaat om 8 uur de tuindeur open kan ik er wat aan doen dat hun nog bij liggen te komen van de vorigedag
nee met zulke mensen hou ik echt geen rekening die plaag ik nog erg graag er bij kom maar lekker zeuren aan de deur
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 6:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Soms denk ik wel eens: ze moeten er wel last van hebben. VOornamelijk Coco die loopt te fluiten 's ochtends vroeg! Confused Ik probeer er altijd wel rekening mee te houden door het raam dicht te doen enzo!

Maar ik heb nog nooit klachten gehoord!

Dat is wel fijn. Fluit Coco zo hard dan? Is het zo doordringend?

Ja vind ik wel.
Soms kan hij heel zachtjes voor zich uit mompelen. Maar als hij gaat fluiten is het gewoon lomp hard. Laughing
Uit enthousiasme gelukkig, niet om te schreeuwen ofzo!
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 8:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Rond half 7?! Dat is behoorlijk vroeg! Is het zo licht bij jou?

ik sta om 6 uur iedere dag op
en als naar beneden ga dan maak ik licht aan en worden de gaaitjes wakker
Bericht Donderdag 30 Augustus 2007 8:59 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Gelukkig hebben wij ook fijne buren want Charu is de laatste tijd echt weer veel aan het krijsen Sad en dat is zo hoog en schril dat gaat volgens mij echt wel door alle dikke muren heen Cool

Als we allemaal in de tuin zijn en Charu maakt het echt te bont dan doe ik haar naar binnen want dan kunnen zelfs de buren niet normaal met elkaar praten Sad

Word er zelf ook af en toe wanhopig van en het werkt ook behoorlijk op je zenuwen!! Weet ook niet wat ik er nog meer aan kan doen.
Bericht Vrijdag 31 Augustus 2007 12:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Wij wonen nou vrijstaand, en hoewel je Vogeltje bij de buren in de tuin kunt horen als de deur openstaat, is het niet zo luid dat het vervelend is, de wilde vogels schreeuwen er overheen Smile

Toen we de beide aga's nog hadden woonden we in een flat. Daar hoorde je vrij veel dus ik weet zeker dat er mensen last hebben gehad van de vogels, maar omdat ze niet naast de ingang stonden hebben die mensen waarschijnlijk nooit geweten op welke verdieping ze hun beklag moesten doen Laughing

Onze direkte buren wisten wel dat we ze hadden (zo ongeveer 10 jaar lang). Zij hadden de moeder van de buurvrouw in huis wonen. Een stokoud, super slimme maar totaal dove vrouw. Die had de slaapkamer naast ons. Dus was het probleem daarmee opgelost. Cool

Het zijn hele fijne mensen, ik mis ze hier ontzettend.
Bericht Dinsdag 4 September 2007 7:47 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by floyd
aan de ene kant woont mevrouw gras die horen we nooit
aan de andere kant de groostse zeikers van de wereld die mensen hebben overal last van en ze maken zelf tot s`nachts een uur of 3 de meeste herrie bij ons gaat om 8 uur de tuindeur open kan ik er wat aan doen dat hun nog bij liggen te komen van de vorigedag
nee met zulke mensen hou ik echt geen rekening die plaag ik nog erg graag er bij kom maar lekker zeuren aan de deur

Ja, had al eens gehoord dat je problemen had met die buren. Ze klaagden toen ook over Floyd..
Bericht Dinsdag 4 September 2007 11:33 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Ja vind ik wel.
Soms kan hij heel zachtjes voor zich uit mompelen. Maar als hij gaat fluiten is het gewoon lomp hard. Laughing
Uit enthousiasme gelukkig, niet om te schreeuwen ofzo!

Hmmm kan je het opnemen? Of is dat niet goed op te nemen?
Bericht Dinsdag 4 September 2007 11:34 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by joze
ik sta om 6 uur iedere dag op
en als naar beneden ga dan maak ik licht aan en worden de gaaitjes wakker

Ah oké! Hmmm ik heb dan ook geen andere oplossing.. Embarassed Misschien automatische gordijnen! Laughing
Bericht Dinsdag 4 September 2007 11:35 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wil
Gelukkig hebben wij ook fijne buren want Charu is de laatste tijd echt weer veel aan het krijsen Sad en dat is zo hoog en schril dat gaat volgens mij echt wel door alle dikke muren heen Cool

Als we allemaal in de tuin zijn en Charu maakt het echt te bont dan doe ik haar naar binnen want dan kunnen zelfs de buren niet normaal met elkaar praten Sad

Word er zelf ook af en toe wanhopig van en het werkt ook behoorlijk op je zenuwen!! Weet ook niet wat ik er nog meer aan kan doen.

Ik had het gelezen in een ander topic, Wil.. Gelukkig is Charu nu weer wat stiller. (Zal het niet te hard zeggen)
Werkt het niet als jij lief gaat fluiten ofzo?
Bericht Dinsdag 4 September 2007 11:36 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by vlindertje
Wij wonen nou vrijstaand, en hoewel je Vogeltje bij de buren in de tuin kunt horen als de deur openstaat, is het niet zo luid dat het vervelend is, de wilde vogels schreeuwen er overheen Smile

Dat is natuurlijk wel fijn.. Vogeltje kan nooit luider schreeuwen dan bepaalde wilde vogels. Cool
Bericht Dinsdag 4 September 2007 11:37 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 6 September 2008 9:12 pm
  Berichten van afgelopen: