papegaaienhotel ?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Soraya
Eitje

papegaaienhotel ?  Reageer met quote  

Hoi,
Wij hebben nog maar een aantal weken onze jonge grijze roodstaart en ara, 't zijn echte schatjes Smile
Maar...
Normaal gaan wij elk jaar naar graspop, dat is een 5daags festival.
Dit jaar zouden wij weer gaan maar wij weten niet of we dit kunnen doen met onze kromsnaveltjes...
Momenteel zijn we aan het overwegen om ze misschien die 5 dagen in een nauwkeurig uitgekozen papegaaien hotel te laten verblijven.
Maar nu vraag ik jullie mening, is dit wel een goed idee?
Is er een beter oplossing? of in het slechtste geval, laten we graspop beter voortaan schieten?
Bericht Maandag 7 Februari 2011 10:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is dat de ara die zes weken is? Dan zou ik een meerdaags festival maar uit je hoofd zetten. Zo'n jong dier heeft erg veel zorg nodig en daar is een 'vogelhotel' doorgaans niet op ingesteld. Daarbij kan een vogel daar een besmettelijke ziekte oplopen, zeker jonkies zijn nogal bevattelijk...
Bericht Maandag 7 Februari 2011 11:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Soraya
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Is dat de ara die zes weken is? Dan zou ik een meerdaags festival maar uit je hoofd zetten. Zo'n jong dier heeft erg veel zorg nodig en daar is een 'vogelhotel' doorgaans niet op ingesteld. Daarbij kan een vogel daar een besmettelijke ziekte oplopen, zeker jonkies zijn nogal bevattelijk...

momenteel is de ara bijna 6 weken en het grijsje bijna 8, inderdaad.
Ik ben wel vergeten vermelden dat dit festival pas eind juni-begin juli is.
Bedankt voor je reactie
Bericht Maandag 7 Februari 2011 11:18 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Misschien iemand in huis laten oppassen, maar naar zo een papegaaienhotel lijkt me niet verstandig.

Wij zijn dit weekend weg geweest en Jojo en keko zijn iedere dag opgehaald door de buren en hebben daar de dag gespendeerd, om 's avonds weer naar huis gebracht te worden.
Buurtjes hebben ook een amazone
Bericht Maandag 7 Februari 2011 11:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Soraya
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Misschien iemand in huis laten oppassen, maar naar zo een papegaaienhotel lijkt me niet verstandig.

Wij zijn dit weekend weg geweest en Jojo en keko zijn iedere dag opgehaald door de buren en hebben daar de dag gespendeerd, om 's avonds weer naar huis gebracht te worden.
Buurtjes hebben ook een amazone

Zo
En loop je dan niet de kans dat je papegaai uiteindelijk voor iemand anders kiest?
Bericht Maandag 7 Februari 2011 11:55 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk niet dat dat in 5 dagen zal gebueren dat hij ineens naar de ander trekt. in eenhotel heb je echter ook kans dat er gaaien zitten die neit getest zijn en een besmettelijke ziekte hebben waar jouw vogels aan kunnen sterven.
ik zou gewoon kijken of de buren voor de vogels kunnen zorgen, maar alleen onder ed voorwaarde dat de ara zelfstandig eet. geloog me, met 4 maanden doen ze dat nog niet. die van ons kon pas zelfstandig eten met 8 maanden.
Bericht Dinsdag 8 Februari 2011 8:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Soraya
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
ik denk niet dat dat in 5 dagen zal gebueren dat hij ineens naar de ander trekt. in eenhotel heb je echter ook kans dat er gaaien zitten die neit getest zijn en een besmettelijke ziekte hebben waar jouw vogels aan kunnen sterven.
ik zou gewoon kijken of de buren voor de vogels kunnen zorgen, maar alleen onder ed voorwaarde dat de ara zelfstandig eet. geloog me, met 4 maanden doen ze dat nog niet. die van ons kon pas zelfstandig eten met 8 maanden.

Wat bedoel je dan met zelfstandig eten?
ze zouden toch op 13 weken zelfstandig eten al?
Bericht Dinsdag 8 Februari 2011 12:00 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

een ara niet hoor. die heeft langer nodig. je kan ook niet elke vogel over een kam scheren. er zijn er bij die sneller alleen eten dan anderen.
maar jou vraag was of de gaai in die dagen dan niet meer naar een ander gaat trekken en dat doet hij dus niet hoor. daar kan je gerust op zijn.
wij hebben een ara gehad die verkocht werd door iemand die zei dat hij al een jaar oud was. zat heel slecht in de veren. hij verkocht hem omdat hij een gebroken poot had en niet alleen kon eten.
bij nader onderzoek was deze ara pas 4 maanden oud. we hebben hem nog 3 maanden moeten voeren. hij kon echt niet alleen eten, dus ga er niet te snel van uit dat die van jou met 13 weken alleen kan eten. dat is een groot risico wat je gaat nemen als je hem dan ineens alleen laat eten en niet meer voert.
Bericht Dinsdag 8 Februari 2011 12:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Weet je Soraya, ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat je aan twee jonge vogels begint, waaronder een ara die veels te vroeg bij de ouders weg is en dat je dit soort dingen dan niet weet....Het wekt niet veel vertrouwen op! Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat je hier vragen stelt, maar heb je je wel goed laten voorlichten over wat de verzorging inhoudt en wat daar bij komt kijken?

Idd duurt het zeker een week of 14/15 eer een ara zelfstandig wordt en zoals Alexandraatje al schrijft: het kan ook een poosje langer duren, dat verschilt per vogel.
Dat een vogel binnen een paar dagen zn baas 'vergeet' is onzin! het is trouwens juist wenselijk om jonge, zelfstandige dieren veel omgang met bezoek en andere mensen te laten hebben, daar worden ze sociaal van. Ik zou persoonlijk nooit mn vogels vijf dagen alleen achterlaten terwijl de buren alleen langs komen om te voeren, papegaaien zijn sociale dieren en hebben aandacht nodig... Wink Dan idd een oppas aan huis of logeren bij mensen die verstand hebben van gaaien.
Bericht Dinsdag 8 Februari 2011 4:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Hallo Soroya,

Ten eerste, jammer dat je de vogel zo jong heb genomen. Je neemt behoorlijk wat risico's mee.

Maar om op je vraag verder te gaan. Je kan beter iemand vragen ( familie/vrienden/buren) om even op je vogels te passen. Mijn zus of mijn ouders passen op. Bij mijn broer is Chico echt een draak Twisted Evil Voor Chico heb ik een speciale bench met stokken, voerbakken en speeltjes. De bench is kleiner dan zijn kooi, dat wel. Mar ach, daar moet hij het maar max. 7 dagen mee doen. Hij komt er ook wel uit.

Verder ben ik blij met mijn keuze om Diego weg te doen. Ik had namelijk 2 grijze. voor mijn verhaal kan je in het verkooptopic kijken. Het is makkelijker 1 volgel onder te brengen bij anderen dan 2, tenminste dat is mijn mening nadat ik opgemerkt heb. Alles is gelukkig goedgekomen. Herkende Chico niet meer terug na 3 weken haha!

Een papegaaienhotel is niet zonder risico's. Er zijn daar meerdere vogels, en je kan niet altijd van de buitenkant zien of er een ziekte schuil zit. De kans is in iedere geval groot. Zelf heb ik het zelfde meegemaakt. Chico is door zijn ouders met 5 weken uit het nest gegooid. Kweker wou er verder niks mee te maken hebben: zo gaat de natuur. Maar met 9 weken ging ik op vakantie, met me familie. Geen oppas dus voor Chico. Ik heb met het pension gebeld waar ik de honden altijd heen breng. Daar een paar keer langs geweest met Chico om te leren te voeden. Pas toen het vertrouwd voelde wilde ik hem daar achterlaten. Ik had me echter goed voorbereid door telefoonnummer van mij & ouders, dierenarts, kweker ect. Kweker wou de zorg niet opnemen, maar wel helpen bij noodgeval.

Succes met het zoeken naar een oppas!
Laughing
Bericht Dinsdag 8 Februari 2011 6:04 pm
Soraya
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Weet je Soraya, ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat je aan twee jonge vogels begint, waaronder een ara die veels te vroeg bij de ouders weg is en dat je dit soort dingen dan niet weet....Het wekt niet veel vertrouwen op! Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat je hier vragen stelt, maar heb je je wel goed laten voorlichten over wat de verzorging inhoudt en wat daar bij komt kijken?

Idd duurt het zeker een week of 14/15 eer een ara zelfstandig wordt en zoals Alexandraatje al schrijft: het kan ook een poosje langer duren, dat verschilt per vogel.
Dat een vogel binnen een paar dagen zn baas 'vergeet' is onzin! het is trouwens juist wenselijk om jonge, zelfstandige dieren veel omgang met bezoek en andere mensen te laten hebben, daar worden ze sociaal van. Ik zou persoonlijk nooit mn vogels vijf dagen alleen achterlaten terwijl de buren alleen langs komen om te voeren, papegaaien zijn sociale dieren en hebben aandacht nodig... Wink Dan idd een oppas aan huis of logeren bij mensen die verstand hebben van gaaien.

Laura,
Deze 2 papegaaien voed ik niet alleen op, dit doe ik samen met mijn vriend...
En ja, ik heb mij zeker en vast laten informeren, ik ben mij er heel bewust van dat je niet in een bevlieging een papegaai mag kopen, geen enkel dier trouwens... Ik ben niet de persoon die eerst een dier koopt en daarna pas uitzoekt hoe je er voor moet zorgen. Maar ik heb mij niet rechtstreeks voorzien op verblijf voor de vogels aangezien het niet de bedoeling is ze alleen te laten, dit juist hebben we over het hoofd gezien en zoals ik al duidelijk gemaakt hebt, als het moet blijven wij thuis bij de papegaaien want dat gaat voor.
En een ara is inderdaad minder rap zelfstandig dan een grijze roodstaart maar 15 weken is geen 8 maand...
En inderdaad, vandaar de vraag hier over het papegaaien verblijf omdat het niet de bedoeling is ze volledige dagen alleen te laten en enkel iemand te laten komen voederen, ik dacht dat ze in een dierenverblijf de nodige aandacht zouden krijgen.
Bericht Dinsdag 8 Februari 2011 6:52 pm
Soraya
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
een ara niet hoor. die heeft langer nodig. je kan ook niet elke vogel over een kam scheren. er zijn er bij die sneller alleen eten dan anderen.
maar jou vraag was of de gaai in die dagen dan niet meer naar een ander gaat trekken en dat doet hij dus niet hoor. daar kan je gerust op zijn.
wij hebben een ara gehad die verkocht werd door iemand die zei dat hij al een jaar oud was. zat heel slecht in de veren. hij verkocht hem omdat hij een gebroken poot had en niet alleen kon eten.
bij nader onderzoek was deze ara pas 4 maanden oud. we hebben hem nog 3 maanden moeten voeren. hij kon echt niet alleen eten, dus ga er niet te snel van uit dat die van jou met 13 weken alleen kan eten. dat is een groot risico wat je gaat nemen als je hem dan ineens alleen laat eten en niet meer voert.

Ja, elk dier is dan weer anders en als het langer is, dan is dat zo.
Maar we gaan natuurijk ook niet ineens geen pap meer geven en er vaste voeding bij zetten, er komt vaste voeding in zijn kot te staan en we gaan hem er ook kennis mee laten maken maar ondertussen gaat het papvoederen gewoon door tot we merken dat hij echt van zijn vast voeding eet, dan kunnen we verminderen.
Bericht Dinsdag 8 Februari 2011 7:00 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Klopt, 15 weken is geen 8 maanden, maar het komt voor. Het gebeurt vrij vaak dat het langer duurt eer een gaai zelfstandig is, zie 15 weken als een minimum. Daar komt bij dat een kuiken wat vroeg bij zn ouders wordt weggehaald vrij grote kans loopt op allerlei gedragsproblemen http://www.fluffies.org/nl/pap.....t6470.html
Of je dat nou alleen doet of met iemand samen is alleen van belang als je ervaring hebt met dit soort gedrag. Ik vermoed dat Pipo op vrij jonge leeftijd bij zn ouders is weggehaald en dat heeft tot allerlei problemen geleid bij zn eerste baasje. Het kostte mij maanden letterlijk heel veel bloed zweet en tranen om hem weer een beetje in het gareel te krijgen.

Overigens zullen ze dus zoals al herhaaldelijk opgemerkt best aandacht krijgen in een opvang/hotel en wellicht wat besmettelijke ziektes erbij....je zult het echt van betrouwbare vrienden of familie moeten hebben.
Bericht Dinsdag 8 Februari 2011 7:13 pm
Soraya
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Klopt, 15 weken is geen 8 maanden, maar het komt voor. Het gebeurt vrij vaak dat het langer duurt eer een gaai zelfstandig is, zie 15 weken als een minimum. Daar komt bij dat een kuiken wat vroeg bij zn ouders wordt weggehaald vrij grote kans loopt op allerlei gedragsproblemen http://www.fluffies.org/nl/pap.....t6470.html
Of je dat nou alleen doet of met iemand samen is alleen van belang als je ervaring hebt met dit soort gedrag. Ik vermoed dat Pipo op vrij jonge leeftijd bij zn ouders is weggehaald en dat heeft tot allerlei problemen geleid bij zn eerste baasje. Het kostte mij maanden letterlijk heel veel bloed zweet en tranen om hem weer een beetje in het gareel te krijgen.

Overigens zullen ze dus zoals al herhaaldelijk opgemerkt best aandacht krijgen in een opvang/hotel en wellicht wat besmettelijke ziektes erbij....je zult het echt van betrouwbare vrienden of familie moeten hebben.

Dat een opvang buiten de kwestie is, is ondertussen al duidelijk en staat vast. of we gaan, zullen we dan wel zien, hoe het met ze gaat.
Kans op gedragsproblemen heb je altijd ongeacht wanneer die weggehaald werd van z'n ouders. Dit zijn gewoon dingen waar je vroeg genoeg op moet toezien.
Bericht Dinsdag 8 Februari 2011 7:36 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

er op toezien...ja hoor! Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 8 Februari 2011 8:42 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:44 am
  Berichten van afgelopen: