|
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
| Papegaaienopvang gezocht |
|
|
Ik heb een vraagje over papegaaienopvang, ik hoop dat dit het goede subforum is, anders moet ie maar verplaatst worden.
Zelf heb ik geen papegaai, het gaat om de zus van mijn buurvrouw, zij is al op leeftijd. Voor haar papegaai (ik denk Amazone), wil ze de opvang in Veldhoven opnemen in de erfenis zodat haar gaai daar de rest van zijn leven kan slijten.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen de opvang in Veldhoven, ik denk dat ze daar doen wat ze kunnen voor dierenwelzijn. Voor een papegaai die al zijn hele leven binnen heeft geleefd lijkt het me echter niet de beste oplossing om hem nu in 1x in een opvang buiten te stoppen.
Zijn er ook papegaaienopvangcentra die de dieren binnen huisvesten en eventueel herplaatsen?
Deze gaai is voor zo ver ik weet altijd goed verzorgd geweest, al vermoed ik dat hij mogelijk al jaren niet uit zijn kooi is geweest, voeding te wensen overlaat, en kooiverrijking waarschijnlijk ook minimaal was.
Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn. |
Woensdag 2 Februari 2011 9:30 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
de stichting moderne papegaai is een opvang die gaaien ook kweer herplaatst.
als je even googled op De Moderne Papegaai, dn krijg je meteen meer info.
ik ben daar ook meer voorstander van om daar de gaai heen te brengen. |
Woensdag 2 Februari 2011 9:34 am |
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Heb meteen even een emailtje gestuurd, ben erg benieuwd naar hun voorwaarden voor ze een papegaai aannemen. Bedankt! |
Woensdag 2 Februari 2011 9:47 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik denk idd dat de stichting MP een goede is....goed trouwens dat die mevrouw daar over na denkt, dat vind ik een pluim waard....
Je kan ook een particulier zoeken, maar dan moet je iemand zien te vinden die je vertrouwt en dat is ook best moeilijk. (zo is Pipo wel bij mij gekomen) |
Donderdag 3 Februari 2011 1:19 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:45 am
|
|
|
|
|
|