Parkiet problemen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
beau-selecta
Eitje

Parkiet problemen  Reageer met quote  

Sinds oktober ben ik in het bezit van een hele lieve pyrrhura rhodocephalaa.
Naar mate de tijd verstrijkt lijkt het wel dat de vogel verwilderd.
Nou weet ik niet precies hoeveel tijd mijn papi per dag nodig heeft.
ik werk fulltime en daarbij houd ik ook van mijn sociale leven, maar ik maak zeker tijd vrij voor mijn papi.
Weet iemand hoeveel tijd heeft een vogel nodig heeft?

In het begin was het dus zo dat als ik zijn naam riep hij naar me toe vloog en op mijn vinger lande.
Dat is dus niet meer, daarbij komt dat hij er alles maar dan ook alles aan doet om niet zijn kooi in te hoeven.
Meestal probeer ik hem af te leiden door middel van een stuk speelgoed, maar dat begint hij dus door te krijgen.
Dit betekent voor mij dat ik hem het hele huis achterna jaag om hem te "vangen".
Ik weet dat dit absoluut niet bevorderlijk is voor de vogel, maar soms is er geen andere mogelijkheid.

Voorheen had hij 2 vaste plekken waar hij zijn behoefte deed, nu gebruikt hij heel het huis.

Zo kan ik dus nog wel even doorgaan, hij schreeuwt nu ook iedere keer zodra hij mij hoort, zodra ik wakker word, of als ik niet snel genoeg zijn kooi open doe.
Ik ben een beetje ten einde raad Stom! Stom! , na research gedaan te hebben op het internet kom ik terecht bij een hulppakket van 200 eu. Dit gaat mij een beetje ver en ik denk met behulp van eigenaren zoals hier op het forum ik al een stuk geholpen zal zijn.

Elke tip, reactie zie ik graag tegemoet!

Ben niet van plan de hoop op te geven en wil het beste uit mijn vogeltje halen.

Alvast bedankt
Bericht Maandag 13 December 2010 11:50 am
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

geef de moed niet op.
ten eerste een vogel zindleijk hebben is niet goed. omdat hij anders zichzelf schade toe kan brengen door de poep op te houden als hij een hele dag bijv. niet op de plek kan komen waar hij dit normaal gesproken doet.
een vogel doet zijn behoefte nu eenmaal en jij zal er met een lapje achteraan moeten om het op te ruimen.
misschien is wieken een optie. op die manier kan hij niet wegvliegen, kun je hem makkelijker manipuleren en het kan wel eens helpen om wat tammer te worden.
geef de moed niet op. doe leuke dingen met hem.
een uurtje of twee intensieve aandacht met een vogel is altijd goed.
Bericht Maandag 13 December 2010 3:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Een vogel die kan vliegen zal gaan vliegen, zodra hij de mogelijkheid heeft. Zeker als hij er lol in heeft.

Ik denk dat wieken ene optie zou zijn, maar dat betekend wel dat je iets vervangends voor het vliegen moet vinden. je kan spelletjes met hem doen.

Probeer zoveel mogelijk tijd te spenderen als je thuis bent.
Bericht Maandag 13 December 2010 4:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb ook een vliegende gaai (2eigenlijk) maar onze grijze heb ik al eens gewiekt vorig jaar omdat hij me zo aan het uittesten was dat ik de strijd niet kon winnen en er schrik van kreeg. Ondertussen vliegt hij weer en gaat het goed (ff afkloppen). Hoeveel tijd? dat is echt niet in uren vast te leggen. Hier is onze grijze blij met een uurtje 's morgens (wil zelfs niet langer) en dan zo een paar keer per dag. Onze bonte boer zou er de hele tijd uit willen maar zorg dat de tijd dat je gaaitje vrij is gewoon een feest is. Je kan je lieverd betrekken bij je ochtendrituelen, is ook aandacht (je doet wat je moet doen, neemt hem mee en praat ermee) dan ga je werken maar zorg je er voor dat er voedsel moet gezocht worden in de kooi (foraging), dat er sloopdingetjes in de kooi zijn zodat hij dus echt druk is overdag en eens je thuis bent weer betrekken bij je eigen doen en laten. Zo kan er geen verveling toeslaan en gaat je gaaitje ook blij zijn met de gekregen aandacht.
Bericht Dinsdag 14 December 2010 8:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
meesbenninga
Eitje

Reageer met quote  

hallo,

mijn naam is mees en ik heb een mannetjes valkparkiet van 4 jaar oud. hij woont in een huisvolliere in zn eentje hij is van de dierenwinkel maar ik heb hem heel erg tam gemaakt. Mijn vraag was of ik muziek kon draaien in mijn kamer en hoehard ik dat kan. ik heb geen idee over vogels hun hoorgevoeligheid. En is het verstandig om een vriendje voor hem te kopen?

groetjes mees
Bericht Dinsdag 4 Januari 2011 4:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dag mees,

wil je voortaan een nieuw, eigen topic aanmaken? Om op je vragen terug te komen, natuurlijk kan je muziek in je kamer draaien en ook wel eens wat harder, maar ik zelf doe dat niet vaak (het hoge volume dan). Als ik eens echt een plaatje keihard wil horen, dan doe ik dat met mn ipod of de koptelefoon op, dan hebben de beesten er geen last van (en de buren ook niet). Wink Als jij het idee hebt dat je vogel vrolijk is en genoeg aandacht krijgt, dan hoef je geen vriendje erbij te kopen. Mijn ervaring is wel dat ze het stiekem toch wel gezellig vinden, een maatje. Maar: ze kunnen niet altijd samen in een kooi, keep that in mind!
Bericht Dinsdag 4 Januari 2011 9:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:45 am
  Berichten van afgelopen: