Plotseling afgebroken veren?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Als het alleen om die kaketoe gaat waar jullie je zorgen om maken kan ik er wel wat over zeggen: a. Sue is pas hier op bezoek geweest nádat de nieuwe testresultaten van die kaketoe binnen waren. Die testresultaten waren negatief.
b: marleen is hier niet geweest na Sue's bezoek maar daarvóór. Teuntje was dus veilig en nog belangrijker en goed nieuws: Marleen's gaaitjes zijn inmiddels allemaal getest (via mixen van bloed) en allemaal opnieuw negatief bevonden Very Happy Voor marleen een hele geruststelling Very Happy

Sue heeft beloofd om haar gaaitjes na een redelijke eventuele incubatietijd opnieuw te laten testen. Niet per se omdat ze in contact is geweest met die kaketoe, want die is immers inmiddels opnieuw getest en gezond bevonden waar het de besmettelijke ziekten betreft, maar omdat ze nu eenmaal regelmatig in contact komt met andere gaaitjes. Ook op meetings e.d.
Ik hoop eerlijk gezegd ook dat Sue over 2 maanden haar gaaitjes opnieuw test (een mix) al was het maar om haar gemoedsrust en de mijne en die van anderen Wink
Ik zal zelf niet op bezoek gaan bij anderen.
Danny weet dat Sue hier pas geweest is nádat de kaketoe opnieuw getest was en gezond bevonden was.

Niemand is een zeur, het gaat immers om onze gaaitjes en die willen we graag net zo gezond houden als ze zijn en waren. Als je veel in contact komt met andere gaaitjes (via meetings, bezoekjes, eventueel ook klinieken e.d.) dan kun je de zorgen nooit helemaal weg nemen maar wel proberen zoveel mogelijk te voorkomen. Een van die dingen die je dan eventueel kunt doen is om de zoveel tijd een mix van bloed te laten testen denk ik.
Bericht Dinsdag 19 September 2006 3:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ps: ik bedoel met : ik zelf zal niet op bezoek gaan bij anderen met mijn gaaitje tot de testresultaten van Sue's gaaitjes binnen zijn. Ik wil niemand ongerust maken.
Bericht Dinsdag 19 September 2006 3:20 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wij hebben zelf de keus gemaakt om gewoon bij Patricia op bezoek te gaan.
Ik heb er alle vertrouwen in dat de kakatoe na 2 negatieve tests gezond is!!!

Wij zelf zullen geregeld onze gaaitjes laten testen!!
Vooral om gewoon bezoekjes te kunnen afleggen,zonder daarbij risico te lopen dat onze gaaien andere besmetten!!!

Hier komt eigenlijk weer hetzelfde verhaal naar boven als voor fluffiesdag!!
Iedereen zal zelf zijn gaaitjes moeten laten testen,doe je dat niet zul je ze ook niet moeten meenemen.
Diegene wat geen enkel risico willen lopen zullen hun gaaitjes ook niet moeten meenemen en ook geen contact moeten maken met andere gaaitjes.

Als je je gaaitje(s) een modern leven wil geven,zitten daar gewoon heel veel risico's aan vast. Die neem je of die neem je niet!!!
Bericht Dinsdag 19 September 2006 4:08 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Kadoes,
volgens mij is er beetje een misverstand opgetreden Rolling Eyes .

1) Fluff ging op bezoek bij deze kaketoe pas nadat het bekend was dat de kaketoe gezond is (alle testen waren gedaan en ze waren negatief)
(meest verantwoordelijke van ons komen alleen met geteste vogels in contact en dat heeft Fluff precies gedaan)

2) Daarna was ze op bezoek bij mij

3) Daarna begonnen veren van de kaketoe plotseling te breken wat Sue meteen aan mij heeft gemeld....

4) Daarna was de vogel nog een keer dubbel getest (veren en bloed) en negatief bevonden
(uitslag, waarna iedereen toch flink opgelucht was)

5) toen kwam Fluff weer bij mij

6) Daarna was Fluff bij Patricia.

Ik zie niet helemaal waar je risico van verwacht? Rolling Eyes Risico was voordat de kaketoe tweede keer was getest dat eerste testen vals-negatief waren,
maar tweede test bevestigde negatieve resultaat van de eerste, dus niks aan de hand.
Ik zie ook niet de reden waarom Sue haar vogels nu extra moet testen behalve dan dat regelmatig testen goed is als je vaak met andere vogels in contact bent.

Ik vond het eerder jammer dat bij Fluffiedag toch helemaal ongeteste vogels kwamen. Mijn vogels waren ervoor getest en nooit in contact met ongeteste vogels geweest, nu kan ik het niet meer zeggen…. (wist trouwens pas achteraf dat er toch ongeteste vogels waren, had dat topic later gelezen ….) Ik kwam met de veronderstelling dat het motto was “alle vogels zijn getest”….
Bericht Dinsdag 19 September 2006 9:00 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Die kaketoe heeft geen pbfd en dat Sue ze toch wilde laten testen...dat is dus eigenlijk onnodig , maar dat wilde ze toch voor de rust van andere mensen en nu? lijkt t juist alleen maar onrust te veroorzaaken ? Rolling Eyes Nergens voor nodig jongens!!!
Bericht Dinsdag 19 September 2006 9:15 pm
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gelijk heb je! Razz
Bericht Dinsdag 19 September 2006 9:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
sweety67
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hoi

zo dat is goed nieuws voor marleen dat der gaaitjes allemaal negatief bevonden zijn Laughing Laughing

maar dan snap ik nog even iets niet Embarassed marleen laat ze toch niet zo maar testen zonder dat daar geen aanleiding voor is Question

maar zo te horen hier.... maak je je druk om niets kadoes
dus kunnen we veilig afspreken met balou Laughing Laughing
ik ben heel benieuwd hoe dat aya en balou op elkaar zullen reageren Wink

gr sweety
Bericht Woensdag 20 September 2006 6:45 am
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja het lijkt er wel op sweety.

nou dan zal ik eens snel wat data door geven wanneer ik kan.
kan balou eindelijk zijn broer ontmoeten.

groetjes karin
Bericht Woensdag 20 September 2006 9:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by sweety67
hoi

maar dan snap ik nog even iets niet Embarassed marleen laat ze toch niet zo maar testen zonder dat daar geen aanleiding voor is Question

gr sweety

Ik hoop dat niemand kwaad wordt,dat ik dit al even vertel!!
2 gaaien van Marleen zaten plots,wat slechter in de veren.
Marleen maakte zich daar toch wel even druk om,waardoor ze de gaaien heeft laten testen!!!
Gelukkig allemaal negatief dus!!!!
Bericht Woensdag 20 September 2006 4:12 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
quote:
hoi

gr sweety

Ik hoop dat niemand kwaad wordt,dat ik dit al even vertel!!
2 gaaien van Marleen zaten plots,wat slechter in de veren.
Marleen maakte zich daar toch wel even druk om,waardoor ze de gaaien heeft laten testen!!!
Gelukkig allemaal negatief dus!!!!

hier wil ik even op reageren.
marleen maakte zich zorgen om haar gaaitjes, omdat ze dacht dat ze misschien besmet konden zijn. En zag toen allerlei dingen die er niet waren. Bij iedere veer die iets scheef zat dacht marleen dat er iets was.
Ik heb het gezien en kon niets verkeerts ontdekken.
de vogels zagen er goed uit.
marleen had ze toen al laten testen omdat ze zich zoveel zorgen maakte. en toen ook dacht dat er van alles mis was.

als je je zorgen maakt over je gaaien zie je al snel een foute veer of iets dergelijks.
Bericht Woensdag 20 September 2006 7:47 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by kadoes

ik ga toch even zeuren sorry hoor.Misschien ben ik wel lastig, maar ik denk vooral aan de gezondheid van mijn en andere gaaitjes.

jij bent na de fluffiedag in contact gekomen met die kaketoe. hier heb ik ook geen problemen mee.
maar je gaat voor je je gaaien zelf laat testen wel naar patricia met je gaaien. marleen komt na jou bij patricia met teuntje.
ik ga weer naar marleen met balou.
danny komt met zijn gaaien bij patricia.
je gaat naar pluisje waar cayou zat en een ander logeetje.
misschien is er wel helemaal niets aan de hand. maar als je dat zeker weet laat je je gaaien niet testen toch.
ik heb hier door het bezoek aan sweety met balou uitgesteld tot de test resultaten van marleen binnen zijn.
ik wil niet op me geweten hebben dat ik andere gaaien ziek maak.

ik hoop dat ik niemand boos maak. maar ik maakt me toch zorgen.

Geen zeuren hoor kadoes. Ik denk dat je het niet goed hebt begrepen.
Eea is al opgehelderd door andere mensen die je hebt genoemd.

Even voor de duidelijkheid: De kaketoe is in totaal DRIE keer getest. Eén keer één keer, en de tweede keer zijn er twee tests uitgevoerd. (Bloed & veren) Al deze tests waren negatief. Ik denk dat er vanuit gegaan mag worden dat de vogel gezond is. (Natuurlijk heb je nooit zekerheid met de manier van testen, heb je Pluisje's stukje gelezen over de PCR methode? Negatief hoeft niet te betekenen dat een vogel gezond is.)

Ik laat mijn vogels nog een keer testen omdat ik door het hele gedoe ontzettend ben gaan twijfelen aan ALLES. Ook aan de manier van testen die klaarblijkelijk nogal eens een foutieve uitslag geeft!
Ik denk dat het verstandig is, zoals Tommy eerder aanhaalde om je vogels eens in de zoveel tijd te laten testen (mengsel van bloed) indien je vogels met andere vogels in aanraking komen. Dit heeft niets te maken heeft met het feit 'als je het zeker weet laat je je gaaien niet testen'.. Wink
Bericht Woensdag 20 September 2006 10:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sweety67
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hoi

het is inderdaad verstandig als je vaak met je vogels bij andere vogels komt om je vogels regelmatig te laten testen ,
je hebt toch meerdere risicos om iets op te lopen en dat is zo weer door geven aan andere vogels . Confused

je kunt beter iets te voorzichtig zijn (lijkt mij ) als je papegaai in kontakt is geweest met een papegaai die
niet getest is of die je niet vertrouwd omdat die verschijnselen van ziekte vertoont ..
dan zou je beter het kontakt daarna met andere papegaaien vermijden .

ik zou het niet graag op mijn geweten wilen hebben dat er papegaaitjes ziek worden dan .
en ik zal dan eerst zeker moeten weten dat mijn papegaai daar niets heeft opgelopen ... voordat ik mijn papegaai weer in kontakt laat komen met andere papegaaien.

maar goed zo denk ik er over .....en ik neem zo goed als geen risico s met onze papegaaien Wink

vgr sweety
Bericht Donderdag 21 September 2006 3:42 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:

je kunt beter iets te voorzichtig zijn (lijkt mij ) als je papegaai in kontakt is geweest met een papegaai die
niet getest is of die je niet vertrouwd omdat die verschijnselen van ziekte vertoont ..
dan zou je beter het kontakt daarna met andere papegaaien vermijden .

ik zou het niet graag op mijn geweten wilen hebben dat er papegaaitjes ziek worden dan .
en ik zal dan eerst zeker moeten weten dat mijn papegaai daar niets heeft opgelopen ... voordat ik mijn papegaai weer in kontakt laat komen met andere papegaaien.

Hoi Sweety. Ik heb, meteen nadat ik het gehoord had van de kaketoe (Toen de veren begonnen te breken) Patricia afgebeld en Pluisje ingelicht. Het is dus niet zo dat ik toen gewoon vrolijk op visite ben gegaan! Ik ben pas gegaan nadat de dierenarts nóg twee tests had uitgevoerd.
Als ik niet op testresultaten kan vertrouwen (Wat ook niet 100 procent kan, maar dan zouden mensen helemaal niet bij elkaar op visite kunnen of naar buiten kunnen gaan.. Buiten kan je immers ook virussen enzo meebrengen.) wat dan? Waarom dan tóch nog laten testen als het toch niet uitmaakt? (Ik heb het nu over de laatste twee tests?)

Natuurlijk wil ik het ook niet op mijn geweten hebben dat andere gaaien ziek worden door het contact wat mijn vogels hebben gehad met de kaketoe maar nu de kaketoe negatief getest is kan hij mijn gaaien toch ook niet besmet hebben? (En ik hoop toch dat ik op de PCR mag vertrouwen)
Bericht Donderdag 21 September 2006 4:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Het blijft gewoon best een goed idee om met enige regelmaat een mix te laten testen als je zoveel in contact komt met andere gaaitjes al was het maar voor je eigen geruststelling. We moeten het ook niet overdrijven natuurlijk. Maar zo eens in de zoveel tijd is best een goed idee. Zeker als je ook nog met enige regelmaat in klinieken e.d. komt.
Maar durven leven heeft ook te maken met risico's nemen. Het een kan niet zonder het ander.

Zo werd marleen ook een beetje ongerust omdat er iemand op visite was geweest waarvan ze later hoorde dat er daar ongeteste gaaitjes in huis waren of waren geweest. (dat vertelde die persoon zelf tegen marleen). De gaaien die mee waren op visite waren wel getest maar kwamen ook regelmatig in klinieken had marleen begrepen en al met al werd ze toch wat ongerust en omdat ze het al genoeg aan haar hoofd had op dat moment wilde ze in dit geval toch het zekere voor het onzekere nemen. Net zoals Kadoes al zei.
En net zoals Sue zegt, soms ga je gewoon twijfelen en dan neem je het zekere voor het onzekere denk ik.
Bericht Vrijdag 22 September 2006 5:59 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Patricia

Zo werd marleen ook een beetje ongerust omdat er iemand op visite was geweest waarvan ze later hoorde dat er daar ongeteste gaaitjes in huis waren of waren geweest. (dat vertelde die persoon zelf tegen marleen). De gaaien die mee waren op visite waren wel getest maar kwamen ook regelmatig in klinieken had marleen begrepen en al met al werd ze toch wat ongerust en omdat ze het al genoeg aan haar hoofd had op dat moment wilde ze in dit geval toch het zekere voor het onzekere nemen. Net zoals Kadoes al zei.
En net zoals Sue zegt, soms ga je gewoon twijfelen en dan neem je het zekere voor het onzekere denk ik.

dit punt bedoelde ik ook. ik wist niet of het vermeld mocht worden dus vandaar ik misschien wat verwarrend over kwam.
sorry hier voor.
het een en ander is me nu duidelijker en gelukkig zijn marleen haar gaaitjes negatief getest.
Bericht Vrijdag 22 September 2006 7:36 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 5 September 2008 11:40 am
  Berichten van afgelopen: