Plotseling afgebroken veren?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Plotseling afgebroken veren?  Reageer met quote  

Misschien kunnen jullie me helpen..
Weet iemand toevallig wat een oorzaak zou kunnen zijn van bloed in veerschachten en plotseling afgebroken veren? (De grote vleugelpennen en de staartveren)
De veren hebben geen rare uiteinden.
Het is geen pbfd, want de vogel is twee keer getest, zowel bloed als veren.
Ook is de vogel getest op polyoma en chlamydia, beiden negatief.
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 7:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Plotseling afgebroken veren??
Ik zou het niet weten..
Speelt Wheezy ook wild? of springt die van hoge plekken?? het gaat wel om Wheezy?
Pico sprong vaak van hoge plekken, en zijn staartpennen waren meteen gebroken, hij speelt vaak ook wild..
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 7:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ja, heel vreemd.. De veren zijn gewoon afgebroken: Als een wilgentakje wat je breekt zeg maar.
Ik denk niet dat het om wild spelen gaat: Alle veren (vleugel & staart) zijn gesneuveld. Rolling Eyes

Het gaat niet om Wheezy.. Wink
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 7:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, ik hoop dat iemand anders daar antwoord op heeft dan Wink
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 7:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Crying or Very sad Crying or Very sad helaas sue ik weet het ook niet.
is het een vogel van jou??
niet dat dat iets uitmaakt maar ik zou het heel vervelend voor je vinden als een vogel van je iets zou mankeren.

ik hoop dat er snel iemand komt met een tip
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 7:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Jammer.. Maar in ieder geval bedankt Kadoes.. Wink
Het is geen vogel van mij.. Wink Mijn vogels waren wel in contact geweest met deze vogel (Nadat deze getest was -> Na de fluffiesdag trouwens!) maar daarna is deze vogel nog een keer getest -bloed & veren- en kwam de uitslag negatief terug.
(Ik heb hierdoor het mosseleten met Patricia uitgesteld)

De vogelarts dacht misschien aan een groot trauma, maar vind het erg moeilijk om me voor te stellen wat voor trauma dit zou kunnen veroorzaken?

Laatst aangepast door Fluffy Sue op Dinsdag 29 Augustus 2006 8:06 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 8:02 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

verhuizing
nieuwe huisgenoot,
nieuwe huisdieren erbij of eraf.
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 8:05 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Misschien de verhuizing. Het gaat om een hele jonge vogel..
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 8:06 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

zou kunnen dan.
is net bij de ouders weg, of kweker.
andere omgeving,
andere mensen,
evt. nog andere vogels of huisdieren

is nog al wat om te verwerken.
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 8:09 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Mss. wild door de kooi vliegen???
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 8:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Njah...je weet al dat ik t ook niet weet. Sad Kruipersziekte leek er wel een beetje op he? maar dat was t ook niet. Ik hoop zooo dat het echt alleen stress is en verder niets!!! Heeft hij al meer vogelartsen gevraagd? Ik bedoel gewoon via de telefoon? Misschien is er een Da die toevallig wel weet wat t kan zijn als hij de verschijnselen en t verhaal van de huidige DA hoort? Telefonisch kun je snel veel meningen horen en wie weet zit er 1 tussen die hier ervaring mee heeft. Smile
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 10:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
joke
Vlieger

Reageer met quote  

Hmm klinkt als een vogel die vreselijk heeft klem gezeten tussen de tralies en zich in paniek heeft proberen vrij te maken, heb dit al vaker gehoord met een valk die door zoiets al zijn vleugel veren kwijt was en het bloed zat op de muur Confused
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 10:38 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Mss. wild door de kooi vliegen???

Hoi Danny, nee dat is het echt niet. Ze scheen te fladderen en dan braken de veren, vervolgens ging ze erop staan en braken ze helemaal af.. Rolling Eyes
Erg raar!

Ze was eerst getest en hélemaal gezond verklaard.-> pbfd chlamydia & polyoma. Toen hebben mijn vogels contact gehad met haar.

Vervolgens kreeg ik een telefoontje dat de veren ineens af begonnen te breken. Paniek natuurlijk!
Vogel opnieuw getest (bloed & veren) De arts had ook op witte bloedlichaampjes getest, alles oké?

De arts had gezegd dat er nu vrij zeker gezegd kon worden dat ze pbfd negatief is. (Na de tweede test met bloed & verdachte veren)
Maar, wat is het dan wél vraag je je af?
Bericht Woensdag 30 Augustus 2006 10:26 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Njah...je weet al dat ik t ook niet weet. Sad Kruipersziekte leek er wel een beetje op he? maar dat was t ook niet. Ik hoop zooo dat het echt alleen stress is en verder niets!!! Heeft hij al meer vogelartsen gevraagd? Ik bedoel gewoon via de telefoon? Misschien is er een Da die toevallig wel weet wat t kan zijn als hij de verschijnselen en t verhaal van de huidige DA hoort? Telefonisch kun je snel veel meningen horen en wie weet zit er 1 tussen die hier ervaring mee heeft. Smile

Smile I know.. Ik had eventjes zoiets van: Die kruipersziekte, misschien is dat het! Maar de vogel is wel negatief getest en ik heb jouw stukjes doorgestuurd en ze kwamen niet overeen? Rolling Eyes
Er zijn geen andere vogelartsen gebeld. Ik heb net wel proberen te bellen met Hedwig, maar zij neemt haar telefoon niet op. Ik krijg een Engelstalig bandje.. Rolling Eyes Zeker vergeten haar antwoordapparaat aan te zetten?
Ik zat er ook over te denken om Hooi te bellen maar weet niet of dat zo verstandig is! Laughing
Bericht Woensdag 30 Augustus 2006 10:32 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by joke
Hmm klinkt als een vogel die vreselijk heeft klem gezeten tussen de tralies en zich in paniek heeft proberen vrij te maken, heb dit al vaker gehoord met een valk die door zoiets al zijn vleugel veren kwijt was en het bloed zat op de muur Confused

Hoi Joke. Bedankt voor je reactie.. Denk niet dat het dat is.. Sad
Het bloed zat niet op de muur. Het bloed in de pennen was gestold.. Sad
Bericht Woensdag 30 Augustus 2006 10:33 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 12 Oktober 2008 1:11 am
  Berichten van afgelopen: