De advertentie van de Huisdiersuper

Scherpe nagels

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
lhduong
Eitje

Scherpe nagels  Reageer met quote  

Dag allemaal, Tacky (geelkuifje kaketoe) heeft wel scherp nagels, hij houdt van klimen en lopen op mijn arm alleen ik kreeg littiken Gisteren had ik probeer de top vd nagel knippen maar het bloedt, wat moet ik doen?
Sad Sad
Bericht Vrijdag 24 Juni 2005 7:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Lees maar eens bij 'eerste hulp bij...' ook onder het hoofdstuk verzorging (dus waar jij je vraag hebt gesteld)
Wordt daar uitgebreid besproken. Heb vandaag nog Teun d'r nagels gevijld. Ging niet zo als op het filmpje wat je daar kunt zien Laughing
Bericht Vrijdag 24 Juni 2005 7:54 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaaaaa Laughing Marjet...hoe ging het dan wel????? Filmpje??????? Wink
Bij 1e hulp bij...staat inderdaad iets over nagels en bloed. Ik heb het nog nooit gehad,.
Maar er staat dat je een asperine kunt fijnstampen en dat erop duwen met een doekje. Of meel, dat kon ook. Zelf pannekoekenmeel he administrator? Laughing
Bericht Vrijdag 24 Juni 2005 10:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
lhduong
Eitje

Reageer met quote  

hihihi ja, indendaad het helpt , maar waar blijft die film ik kon niet vinden, en zijn nagels vijlen ik ben bang dat hij mij gaat bijten Sad , maar ik ga wel proberen, Gisteren avond is het zo warm in ons huis, dus we gaan lekker naar het park, ik, de hond en natuurlijk Tacky op de stok (duurt heel erg lang om hem op de stok te lokken) geniet van koelheid , Vooral TACKY had voor eerst zoveel kinderen en mensen aan hem belangstellen. We hopen dat hij veel plezier hebben bij ons. o Ja, hij is 5 dagen bij ons. Nog een vraagje kennen jullie iemand die ook Kaketoe in Utrecht.

Tot volgende bericht.
Bericht Zaterdag 25 Juni 2005 7:05 am
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Hahaaaaa Laughing Marjet...hoe ging het dan wel????? Laughing

Met veel gestribbel en protestgeluidjes! Maar niet bijten hoor, lief toch?
Ze heeft nog iets heeel knaps gedaan! Na echt máánden oefenen kan ze nu de 'Eagle' op commando. (vleugels spreiden) Ben helemaal trots op 'r. (hebben we ook een emoticon voor verliefdheid?) Razz !
Bericht Zaterdag 25 Juni 2005 3:49 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

lhduong? Heb je ook fotos van tacky?
We zouden het erg leuk vinde meer over hem t lezen Wink
Waar hebben jullie hem vandaan en hoe oud is hij en is dit jullie eerste vogel? Hihii veel vragen dus...maar t is ook zo leuk om te weten Embarassed Wink

Marjet, wat goed dat ze dat op commando kan! Very Happy Wil ik Tom en Gwaan ook nog eens leren.Hoe heb jij dat gedaan? Wie weet gaat het nagels vijlen steeds makkelijker door veel te oefenen Wink Dat verliefd emoticon mis ik ook nog jaaaaaaa Laughing 1 Met veeeeel hartjes Wink
Bericht Zaterdag 25 Juni 2005 4:16 pm
lhduong
Eitje

Reageer met quote  

Hoi , leuk via deze weg om jullie leren kennen.

vorige week had ik een adv. geplaats op het Markplaats toen had iemand gereageerd, Toen we bij de kweker aankwam, zag Tacky heel zielig, verwaardeloze in de kooi en bang en agressieve, toen dacht ik dat we hem mischien minsten 1 jaar aandacht geven totdat hij lief worden. Maar op de weg naar huis hebben we 3 keer gestopt erngens in het park, hij keek rond alsof nog nooit naar buiten geweest, langzaamerhand mag ik hem aaien. Vanaf die tijd is Tacky totaal nieuwe Tacky geworden. Toen we thuis waren, gaan we hem meteen wassen, hij ruikt nu lekker naar Apricozen geur mmmmh Heerlijk. en dan meteen meenemen naar verjaardag, Hij steek zijn kop naar buiten zodat iedereen mag hem aaien, langzaamerhand wordt hij relax en kruipde zelf naar buiten en op het kooi staan om zijn veren droog poetsen. Schitterend... vooral zoveel aandacht van bezoeker.

En volgende dag na mijn werk ging ik met Lucky (hond) en Tacky naar het Park waar veel kinderen aan het spelen, moet je reactie van Tacky zien heel nieuwsgering en verbazing en onschuldige gezicht......

Wat ik hem leuk vond, is dat hij in de 's ochtend bleef rustig in de kooi staan, totdat ik het bed uitstapte, begon hij pas aandacht vragen, door springen, heen en weer lopen en schreeuwen.

Hij houdt van Muziek en danst graag mee.

Helaas ik heb geen digitaal camera, Tacky is beetje kaal, heeft maar vier dunnen veren gele kuifje en zijn staart is helemaal weg geknipt waarom doet de kweker dat weet ik niet, maar verder is Tacky mooi en heel rustig.
Bericht Zaterdag 25 Juni 2005 6:00 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeeeeee dat is goed zeg Very Happy En zo snel al een mooi resultaat.
Heerlijk gevoel he? Om ze zo te zien genieten na een vervelende periode Very Happy
Geweldig dat Tacky bij jullie terecht is gekomen! Dat had ook heel anders kunnen gaan. We hopen nog veel leuke verhalen te horen Wink
Bericht Zaterdag 25 Juni 2005 7:33 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:

Marjet, wat goed dat ze dat op commando kan! Very Happy Wil ik Tom en Gwaan ook nog eens leren.Hoe heb jij dat gedaan?

Als ze zich uitrekte -vleugel voor vleugel en daarna allebei tegelijk- riep ik op het moment dat ze beide vleugels uitrekte 'Eagle' en gaf het 'teken' door m'n hand uit te vouwen -zeg maar van vuist tot open- en dan uit m'n dak gaan en belonen met iets lekkers. Dat was het begin. Daarna heb ik door haar met twee vingers tegelijkertijd onder haar vleugels aan te raken aangemoedigd om die beweging op te wekken. Altijd gekoppeld aan gebaar en cue, direct uit je dak gaan en belonen (zowel met stem als met lekkertje). Soms kom je handen tekort Smile We hebben er denk ik wel 2 of 2 1/2 maand over gedaan maar we hebben dan ook niet dagelijks geoefend. Wat geloof ik heel belangrijk is, is dat je vooral met lol traint. Ook je gaaitje. Teuntje kan inmiddels 6 kunstjes en we zijn alweer begonnen met nr. 7, ze vindt het momenteel heel leuk maar er zijn ook tijden dat ze weinig intresse toont. Nou, dan dus ff niet. Ik herhaal ze wel geregeld maar houd het dan vaak ook kort.

Wie weet gaat het nagels vijlen steeds makkelijker door veel te oefenen Wink
Ja, daar ga ik ook wel van uit Razz

Dat verliefd emoticon mis ik ook nog jaaaaaaa Laughing 1 Met veeeeel hartjes Wink

Admin!! Take notice! Wij stemmen voor een verliefd emoticon Razz Razz
Bericht Zaterdag 25 Juni 2005 11:35 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Oei! Ik zal er aan werken, maarre.. Ben niet zo'n wonder in het bedenken van emoticons.. Smile
Bericht Maandag 27 Juni 2005 7:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi lhduong,

had je nog niet eerder hier gezien.. Welkom hier! Smile
Wat gaaf, nog een kaketoe.. Smile
(Wil graag alles over hem horen ha ha ha)
Heb je foto's? (Oeps lees net dat je geen digi hebt! Jammer!!!)

Wat goed dat Tacky het al zo goed doet! Probeer het aaien een beetje te bewaren voor als hij iets goed doet. Het klinkt vervelend, maar kaketoes kunnen erg onzeker worden van zomaar aaien. (Waardoor ze uit kunnen gaan halen enzo)

Geweldig dat Tacky meegaat met je! Hij zal z'n oogjes wel uitkijken. Jammer dat je geen foto's hebt daarvan. (Blijf het zeggen ha ha ha)
Heb je geen mobieltje die foto's kan maken? Smile
Of ken je iemand met een digi?
Bericht Maandag 27 Juni 2005 7:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
pedro
Kuikentje

Reageer met quote  

nog even van die scherpe nageltjes::: Beest heeft ook van die scherpe nagels, waardoor er krassen op mijn vinger komen, nu is mijn vinger helemaal dik en ontstoken hierdoor geworden Sad en er loopt allemaal pus uit als ik mijn vinger beweeg Confused
Dus ik zou zo snel mogelijk zijn nagels laten bijvijlen, dan voorkom je die ellende van moi:[

Beest zijn nagels zijn bijgevijlt bij een papagaaien winkel, als je die in de buurt hebt moet je even bellen als ze dat ook doen...en btw het was bij mij gratis, net als het kortwieken Wink
Bericht Donderdag 28 Juli 2005 10:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje Pedro...hoe krijg je het voormekaar zeg Sad
Fijn dat ze je in die winkel konden helpen. Mag ik vragen welke dat is? Ik wist niet dat er 1 in sneek zat Wink
Bericht Donderdag 28 Juli 2005 11:52 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Zelf pannekoekenmeel he administrator? Laughing

Hmmm, voel me niet aangesproken.. Ik heet geen administrator meer.. Razz
Bericht Donderdag 28 Juli 2005 1:01 pm
pedro
Kuikentje

Reageer met quote  

uhh... ik zo niet hoe die heet... het is een papagaaien speciaal zaak naast de jan sikkens en tegenover de VIP shop

ga maar een keer kijken want ze hebben daar ook midden in de winkel een papagaaien tuin Wink
Bericht Donderdag 28 Juli 2005 2:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 5:53 pm
  Berichten van afgelopen: