Slijtstokken, zijn die nou slecht of niet???

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Slijtstokken, zijn die nou slecht of niet???  Reageer met quote  

Ik heb voor Cleo een slijtstok in de kooi gedaan, zo een die niet overal even dik is, van beton...
Nu las ik weer ergens dat zo'n slijtstok slecht is voor de voetzolen van papegaaien en dat je beter de nagels kunt vijlen...Klopt dit?? Confused Confused Kan een slijtstok zoveel kwaad, de vogel zit er toch ook geen uren achter elkaar op?? Graag jullie mening...
Bericht Donderdag 23 Februari 2006 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bimar
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Als je 1 slijt stok erin hebt, en ook houden erbij, of touw, zodat hij niet constant op die slijtstok zit is het juist wel goed, dan hoef jij niet te vijlen.
gewoon opletten, uiteraard zal hij wel ietsvan eeld krijgen op zijn pootjes, maar das niet erg, gewoon erop letten dat hij erniet constand op zit, en dan gaat bloeden ofzow.
vaak gaan ze hier ook weleens langs met de snavel, ook erg goed.
Hier heb ik ook houden takken van fruitbomen erin hangen kan hij lekker slopen, goeie bezigheid ook voor zijn snavel.
Bericht Donderdag 23 Februari 2006 12:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Slijtstokken, zijn die nou slecht of niet???  Reageer met quote  

Ik weet het niet precies. Ik had gehoord dat ze er geirriteerde voetjes van kunnen krijgen? Ik heb dit nooit meegemaakt met mijn kippetjes.
Ze zaten er trouwens niet telkens op.. Smile

Het is trouwens wel handig als je je gaaitje vanaf het begin laat wennen aan nagel vijlen. Smile
Bericht Donderdag 23 Februari 2006 1:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Okee...ik zal het in de gaten houden.. Smile Smile Ik zal Cleo ook maar aan een vijltje wennen dan he??? Bij Jones werkte de slijtstok heel goed, die ging helaas door het lint als ik zn nagels wilde knippen, dus was die stok een uitkomst... In Cleo's kooi zitten meer touwen en trappen dan stokken (eentje maar haha!!!)
Bericht Donderdag 23 Februari 2006 2:13 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Touwen vinden ze vaak het einde. TEnminste, hier wel. Hier zitten ze liever op touw dan op een stok!
Bericht Donderdag 23 Februari 2006 11:39 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 22 Augustus 2008 5:54 am
  Berichten van afgelopen: