Staartveren breken door wild spelen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo's eerste staart was erg gehavend door ruwe landingen en spelen....twee staartveren waren al snel afgebroken.
Nu is haar staart wel compleet, maar de puntjes zijn al wel weer gerafeld door het spelen...mooi is anders Rolling Eyes
Bericht Maandag 21 Januari 2008 5:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Remco
Leia heeft 2 staartveren gebroken en sommige uiteinden zijn een beetje geraffeld.
Zo te horen komt dit vaker voor Very Happy

Ooohhh is dat ook omdat ze zo heerlijk woest speelt? Of door de kooi?
Bericht Maandag 21 Januari 2008 9:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Jazeker; de babyveren zijn veel zachter dan de 'volwassen' veren, en slijten veel sneller. De verklaring die ik heb gehoord (en ik vrij plausibel vind) is dat de veren van een baby zo zijn zodat ze goed in het nest passen. Als je bedenkt dat ze tegen de tijd dat ze zelfstandig gaan eten al helemaal bevederd en bijna volgroeid zijn, dan vaker met meerdere kipjes in het nest zitten EN nog ma erbij ... de veren zouden dus zo zacht zijn zodat het allemaal past.

Wat een aparte uitleg, en eigenlijk best logisch? Waar heb je die vandaan?
Bericht Maandag 21 Januari 2008 9:36 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Die van Herman was geknakt maar viel helemaal eruit. Ik denk dat ie in de val gebroken is en toen is uitgevallen. Hij viel ook zo debiel. En eigenlijk moet je er dan geen aandacht aan schenken maar dan ben ik weer zo'n muts die bang is dat ie wat gebroken heeft ofzo. Dus...direct heen en Embarassed aandacht Embarassed

Misschien is het wel een idee Sue om Scuttle zo'n bungeejump tuigje aan te doen Laughing

Hahaha! Laughing Nou, maak je maar geen zorgen hoor.. Kan iedereen gebeuren. Ze kunnen soms ook zo onhandig zijn! Shocked

Ik heb nog een aviator harness. Daar zit ook elastiek aan. Ik zal het hem geven. Laughing
Bericht Maandag 21 Januari 2008 9:37 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Joyce
Pebbel heeft nog drie staartveren over aan de linkerkant. Geen gezicht. De veren die nog over zijn zijn helemaal gerafeld.
Ik merk wel dat ze nu in de rui begint te komen en ik hoop dus maar dat ze weer een mooi staartje krijgt! Maar hoelang die zal blijven Rolling Eyes ? Ze breekt ze gewoon af door lomp te spelen en te vallen....

Jeetje, ook al zo'n wildebras. Nog maar drie staartveren, da's ook niet al te veel. Ze zijn ook 'netjes' afgebroken?
Bericht Maandag 21 Januari 2008 9:39 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Cleo's eerste staart was erg gehavend door ruwe landingen en spelen....twee staartveren waren al snel afgebroken.
Nu is haar staart wel compleet, maar de puntjes zijn al wel weer gerafeld door het spelen...mooi is anders Rolling Eyes

Hmmm, volgens mij is het gewoon papegaai eigen dat de staarten er een beetje gehavend uitzien? Laughing Iago z'n staart ziet er trouwens heel netjes uit. Of dat komt doordat hij op een klimboom zit??
Bericht Maandag 21 Januari 2008 9:41 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik weet niet meer, Sue ... zal ongetwijfeld een of ander papegaaienforum zijn geweest, maar welke concreet weet ik echt niet meer. Iets Engelstalig in ieder geval.
Bericht Dinsdag 22 Januari 2008 12:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Joyce
Fladderaar

Reageer met quote  

Jeetje, ook al zo'n wildebras. Nog maar drie staartveren, da's ook niet al te veel. Ze zijn ook 'netjes' afgebroken?[/quote]

Hmm, netjes? Ze zijn zo afgebroken dat je geen restje meer ziet zitten. Gelukkig geen bloed oid.
Maar haar overgebleven drie staartveren zitten allemaal op de zelfde plek, dus 't is net alsof ze maar een veer over heeft.
Question Pebbel is nu in haar eerste grote-veren-rui. Weet iemand of daarmee oook haar staartveren geruild gaan worden?
Bericht Dinsdag 22 Januari 2008 11:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhh net zoals bij Scuttle dus. Moest goed kijken of ze af waren gebroken of uit waren gevallen zo kort zijn de stompjes.
Bij Zazu duurde het trouwens langer bij z'n vleugelpennen omdat ze zo kort waren. Ik weet niet of het ook zo is bij de staartveren. Hoop het niet!
Bericht Dinsdag 22 Januari 2008 10:33 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Ik weet niet meer, Sue ... zal ongetwijfeld een of ander papegaaienforum zijn geweest, maar welke concreet weet ik echt niet meer. Iets Engelstalig in ieder geval.

Jammer.. Sad Maar.. Je kan ook niet alles onthouden. Zou wel handig zijn. Cool Laughing
Bericht Dinsdag 22 Januari 2008 10:35 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by Remco
Leia heeft 2 staartveren gebroken en sommige uiteinden zijn een beetje geraffeld.
Zo te horen komt dit vaker voor Very Happy

Ooohhh is dat ook omdat ze zo heerlijk woest speelt? Of door de kooi?

Komt door wild spelen in de kooi Razz
Op dr klimboom is ze soms ook wild aan het spelen maar niet zoals ze dat in haar kooi kan doen Shocked
Bericht Woensdag 23 Januari 2008 11:09 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Een wilde grijze! Laughing Laughing Probeert ze haar overtollige energie kwijt te raken?
Bericht Woensdag 23 Januari 2008 12:44 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Hee,
Rocco heeft momenteel geen enkele staartveer meer over Sad Rocco is niet zo handig, en schrikt snel, daardoor vliegt hij dan weer ergens heen waar hij niet goed terecht komt. Maar ik vroeg mij af of het ook kan dat ze ze zelf afbijten? Hij ziet er verder goed uit.. En Rocco heeft nou aan beide kanten al 3 nieuwe vleugelveren, maar nog geen nieuwe staartveren... Hoe gaat dat inmiddels met Scuttle? Zit daar al wat meer aan?
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 1:05 pm
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Joe's staartveren zijn allemaal gerafeld en eentje is afgebroken. Sinds hij kan vliegen maak ik me 20x zoveel zorgen om hem, hij valt overal vanaf en is zelfs al 3 keer tegen het raam gevlogen. Hij wil per se bij mij op tafel zitten om te spelen, maar het landen gaat nog niet zo geniaal dus crasht hij tegen het raam. Ik moet eigenlijk ook beter negeren maar ik ben elke keer bang dat hij zijn nek breekt. Confused
Titi heeft een prachtig staartje, maar hij speelt niet wild en poetst zich elke dag heel goed en uitgebreid. En Titi kan ook niet vliegen. Mijn vriend en ik vinden het er mooier uit zien als Titi gewiekt is, omdat je dat hypnotiserend blauwe stuitje dan goed ziet. Embarassed
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 2:46 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Sol heeft het ook. De puntjes van z'n staartveren staan uit elkaar en z'n linkervleugel heeft maar half zoveel veren als de rechter. Gelukkig groeit het wel weer terug aan. En beter dat ze het verliezen bij spelen dan dat ze plukken.
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 7:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 20 Juli 2008 9:33 pm
  Berichten van afgelopen: