Staartveren breken door wild spelen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Weet je, misschien overdrijf ik wel maar ik neem liever dat risico niet dan achteraf met een schuldgevoel te moeten zitten. Je hebt een gezond gaaitje en ze kunnen zo ook ziek worden zonder dat we ze eigenlijk ook nog eens aan het risico blootstellen. En eerlijk gezegd maakt hij mij weinig uit als mensen vinden dat ik overdrijf, het in onze Jos en daar beslissen wij over. Net daarom dat ik in mijn vorige reactie wou benadrukken dat dat mijn mening was maar of die juist is weet ik niet.
Mij lijkt het wel het slimste om ze apart te nemen tot je weet dat Rikkie ook volledig ziektevrij is of geen drager is. Wink
Bericht Vrijdag 28 Maart 2008 2:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Linde
Het huis bevalt prima, we betalen minder voor meer, dus wat wil je nog meer Wink (ja een tuin in plaats van een balkon Razz) Maar Pukkie en Dino spannen niet echt samen, vaak klieren ze elkaar ook Smile Maar als ze gaan slapen zitten ze bijna altijd tegen elkaar aan!

Sambo staat wel in mijn dagboek, een grijze fischeri. Sambo is ook een schatje hoor Smile Een beetje een meelopertje Smile Probeert alles na te doen wat Pukkie en Dino doen, maar wel goed opletten dat ze het niet zien, anders jagen ze em weg Very Happy

Oh dat is altijd beter! Het wordt binnenkort vast en zeker lekker weer, kan je er meteen gebruik van maken. (En Dino & Pukkie ook!)

Ik ga even kijken.. Ik ben een beetje vergeetachtig, waarschijnlijk!
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 8:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Titi's mama
Iemand een idee van ons risico? We gaan namelijk morgen en dan wil ik graag weten of dat jullie denken dat het kan of niet...

Ik zou het niet doen als ik jou was.. Embarassed
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 8:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Tja, ik probeer het, maar soms crasht hij zo ontieglijk hard... We hebben zaterdag een afspraak bij de dierenarts voor Joe, we gaan hem ook meteen laten chippen. Kea had eerst gezegd namelijk om hem een maandje te kunnen laten vliegen, maar toen ik vertelde dat Joe zo'n brokkenpiloot is vond hij het ook beter hem al te laten wieken.

Ik zal eens kijken of ik daar een foto van kan maken, het is echt heel mooi hoor.

Ai, ik kan me voorstellen dat het echt verschrikkelijk is om te zien (en te horen?) Je gaat 'm zaterdag laten wieken? Very Happy Zorg wel dat 'ie aan beiden kanten wordt gewiekt & de buitenste pennen ook worden geknipt. Cool
Succes vandaag en ik zou de kamer uitgaan als hij gechipt wordt. Dan kan je z'n angst ook niet bevestigen. (Omdat je nogal bezorgd bent.. Wink)
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 8:28 am
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Nou ik heb heel hard mijn best gedaan om niet teveel te reageren, maar ik was al superverdrietig (hij werd gechipt NA de diagnose) dus het was heel erg moeilijk. Crying or Very sad
Bericht Zaterdag 29 Maart 2008 8:34 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Echt heel knap dat je hebt geprobeerd om niets te laten merken.. Da's echt ontzettend moeilijk, daarom ga ik altijd maar weg als ik iets echt niet aan denk te kunnen. (Gelukkig nu wel meer dan vroeger)
Probeer Joe niet té veel te laten denken dat hij zielig is, want daar gaat hij zich dan waarschijnlijk ook naar gedragen.. Embarassed (Lekker makkelijk praten he?) Grijsjes zijn echt superslim. Rolling Eyes
Bericht Zondag 30 Maart 2008 1:27 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben er denk ik wel achter waarom Rocco's staartveren afgebroken zijn... hij landt op zijn kont.. Is dat normaal?
Bericht Zaterdag 12 April 2008 9:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
zwelgje
Eitje

Reageer met quote  

Gabber is ook al een paar staartveren kwijt en ook de langste pen van zijn vleugel is vlak boven de aanzet afgebroken. Dat wilde gedrag eist zijn tol Laughing Maar gelukkig gaat ie nu de rui in en heeft ie alweer overal kleine penseeltjes. Ik maakte me al zorgen of het nog goed zou komen.
Worden de buitenste pennen van de vleugel trouwens ook vervangen tijdens de rui??
Bericht Zaterdag 12 April 2008 7:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Rood in zijn staartveertjes? Pics please? Cool

Check mijn fotoalbum! Ik vroeg me trouwens af of dat zwart in zijn staartje misschien een teken van een ziekte is? Hij heeft het eigenlijk altijd gehad en hij is op de drie hoofdziekten negatief terug gekomen...
Bericht Zondag 13 April 2008 10:47 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Ik ben er denk ik wel achter waarom Rocco's staartveren afgebroken zijn... hij landt op zijn kont.. Is dat normaal?

Doet hij dat als hij schrikt? Is hij te kort geknipt?
Bericht Zondag 13 April 2008 11:50 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Check mijn fotoalbum! Ik vroeg me trouwens af of dat zwart in zijn staartje misschien een teken van een ziekte is? Hij heeft het eigenlijk altijd gehad en hij is op de drie hoofdziekten negatief terug gekomen...

Ik heb het gezien! Wat een lieve zonnetjes (zo noemde ik ze altijd) heeft hij. Ze hebben zoveel verborgen schoonheden, die aga'tjes! Hartje
Ik weet eventjes niet of dat normaal is. Ik heb wel wat veertjes van Flitje maar ik weet eventjes niet waar ze liggen. Sad
Vraag het anders eventjes op het forum! Smile
Bericht Zondag 13 April 2008 11:52 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by zwelgje
Gabber is ook al een paar staartveren kwijt en ook de langste pen van zijn vleugel is vlak boven de aanzet afgebroken. Dat wilde gedrag eist zijn tol Laughing Maar gelukkig gaat ie nu de rui in en heeft ie alweer overal kleine penseeltjes. Ik maakte me al zorgen of het nog goed zou komen.
Worden de buitenste pennen van de vleugel trouwens ook vervangen tijdens de rui??

Het zal vast goed komen, al kan het zijn dat de veren (als ze te dicht bij het begin zijn afgebroken) er wat langer over doen.
Bij Zazu heeft het destijds ruim anderhalf jaar geduurd en ik heb ze er toen maar uitgewiebeld. (Niet zo slim achteraf bezien)
Bericht Zondag 13 April 2008 11:54 am
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:

Doet hij dat als hij schrikt? Is hij te kort geknipt?

Altijd als hij ergens vanaf 'vliegt', landt hij op z'n kont. Kan dat komen doordat hij te kort is gewiekt?
Bericht Zondag 13 April 2008 3:51 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Rocco is trouwens wel flink aan het rui-en nou, maar er komt nog niks bij aan zijn staart :S
Bericht Dinsdag 15 April 2008 8:23 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Het kan ook komen doordat ze recht omhoog springen. Laughing Wheezy doet dat ook vaak. Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 25 April 2008 8:06 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 7 Juli 2008 1:38 am
  Berichten van afgelopen: