Staartveren breken door wild spelen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Staartveren breken door wild spelen?  Reageer met quote  

Scuttle breekt heel vaak z'n staartveren omdat hij zo wild speelt of langs de tralies roetsjt. Hij heeft vandaag welgeteld anderhalve staartveer over. Mad
Z'n verenpak ziet er verder perfect uit, alleen die staart.. Rolling Eyes
Hebben meer papegaaien hier last van?
Bericht Zondag 20 Januari 2008 8:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

gompie had dit ook!maar bij hem was dit meer lompigheid vanwege zn ene pootje.
Bericht Zondag 20 Januari 2008 9:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Herman verloor er vanochtend weer 1. Had een nieuwe rammelaar, daar was ie verschrikkelijk wild mee aan het spelen en stuiterde samen met de rammelaar naar beneden. Die heb ik maar weer weggehaald. Ging te gek.
Maar Herman heeft het ook wel eens maar niet zo heftig als jij beschrijft bij Scuttle. Moet ik ook zeggen dat speeltjes waar hij echt heel heftig op of mee tekeer gaat ik weghaal. Ben dan altijd bang dat hij zich bezeerd Embarassed Embarassed
Bericht Zondag 20 Januari 2008 9:49 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Nee niet helemaal breken, maar Wru z'n staart zag er echt niet uit tegen de tijd dat hij in de rui moest komen. De puntjes van de staartveren waren helemaal eraf, zo versleten. Kwam echt wel door spelen, niet door verkeerd poetsen ofzo.

Tas heeft ongeveer een week geleden een slagpen halverwege gebroken. Snap niet helemaal hoe hij het gepresteerd heeft, maar aan de andere kant verbaast mij wel dat hij verder heel is. En deze week zijn er 2 slagpennen uitgevallen, aan ieder vleugel een, en laat de ene toevallig die gebroken zijn Cool
Bericht Zondag 20 Januari 2008 10:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jos heeft dit niet alleen is zijn staart niet zo mooi van altijd zo door de tralies te steken en bruut te zijn. Zijn staart ziet er zo wat slordiger uit. Poetsen doet hij nu veel meer als een tijdje geleden maar eens hij terug rondhuppelt dan heeft hij het heel snel terug. Maar pennen verliezen of afbreken heeft hij nog niet gehad en als ik dat bedenk is dat soms wel verrassend hoe hij soms tekeer gaat als hij zijn kuren ff krijgt. Laughing
Bericht Zondag 20 Januari 2008 10:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by coco&joyce
gompie had dit ook!maar bij hem was dit meer lompigheid vanwege zn ene pootje.

Hmmm brak hij ook zoveel staartveren? Scuttle is meer lomp in z'n gedrag. Hij heeft geen ander excuus. Hoe is het met Gompie, trouwens?
Bericht Maandag 21 Januari 2008 10:40 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Herman verloor er vanochtend weer 1. Had een nieuwe rammelaar, daar was ie verschrikkelijk wild mee aan het spelen en stuiterde samen met de rammelaar naar beneden. Die heb ik maar weer weggehaald. Ging te gek.
Maar Herman heeft het ook wel eens maar niet zo heftig als jij beschrijft bij Scuttle. Moet ik ook zeggen dat speeltjes waar hij echt heel heftig op of mee tekeer gaat ik weghaal. Ben dan altijd bang dat hij zich bezeerd Embarassed Embarassed

Ojeeeeee! Shocked Wat een wildebras zeg! brak die veer echt, of viel hij uit?

Scut is echt ontzettend wild, springt ook van heel hoog naar beneden in een dolle bui. (Vergeet dan volgens mij dat hij geen elastiekje heeft zoals een bungiejumper!) Ik weet af en toe niet of hij ooit nog wel een staart zal hebben.
Bericht Maandag 21 Januari 2008 10:42 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Nee niet helemaal breken, maar Wru z'n staart zag er echt niet uit tegen de tijd dat hij in de rui moest komen. De puntjes van de staartveren waren helemaal eraf, zo versleten. Kwam echt wel door spelen, niet door verkeerd poetsen ofzo.

Tas heeft ongeveer een week geleden een slagpen halverwege gebroken. Snap niet helemaal hoe hij het gepresteerd heeft, maar aan de andere kant verbaast mij wel dat hij verder heel is. En deze week zijn er 2 slagpennen uitgevallen, aan ieder vleugel een, en laat de ene toevallig die gebroken zijn Cool

Ohhh dat is fijn, dat juist die pen is uitgevallen. Dan heeft Scut hier nog een weg te gaan. Rolling Eyes Hij heeft allemaal puntjes. Rolling Eyes
Bericht Maandag 21 Januari 2008 10:43 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Jos heeft dit niet alleen is zijn staart niet zo mooi van altijd zo door de tralies te steken en bruut te zijn. Zijn staart ziet er zo wat slordiger uit. Poetsen doet hij nu veel meer als een tijdje geleden maar eens hij terug rondhuppelt dan heeft hij het heel snel terug. Maar pennen verliezen of afbreken heeft hij nog niet gehad en als ik dat bedenk is dat soms wel verrassend hoe hij soms tekeer gaat als hij zijn kuren ff krijgt. Laughing

Hmmmm misschien zijn de veren van Jos gewoon sterker? Of is Scuttle overdreven wild? Laughing Het is Jos z'n eerste verenkleedje meen ik. Dit is Scuttle z'n nieuwe staart. Naja, nieuw. Ziet er behoorlijk afgeleefd uit.
Bericht Maandag 21 Januari 2008 10:44 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bij Jos is het inderdaad nog zijn eerste verenkleed. Maakt dit qua sterkte veel verschil dan? Confused
Bericht Maandag 21 Januari 2008 10:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Een beetje wel. Da's ook niet zo vreemd als je nagaat dat ze hun energie bij hun eerste verenkleed moeten gebruiken om te groeien EN om veren te laten groeien. Very Happy Later kunnen ze 'alle' energie steken in hun veren.
Bericht Maandag 21 Januari 2008 11:38 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Jazeker; de babyveren zijn veel zachter dan de 'volwassen' veren, en slijten veel sneller. De verklaring die ik heb gehoord (en ik vrij plausibel vind) is dat de veren van een baby zo zijn zodat ze goed in het nest passen. Als je bedenkt dat ze tegen de tijd dat ze zelfstandig gaan eten al helemaal bevederd en bijna volgroeid zijn, dan vaker met meerdere kipjes in het nest zitten EN nog ma erbij ... de veren zouden dus zo zacht zijn zodat het allemaal past.
Bericht Maandag 21 Januari 2008 12:19 pm
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ojeeeeee! Shocked Wat een wildebras zeg! brak die veer echt, of viel hij uit?

Scut is echt ontzettend wild, springt ook van heel hoog naar beneden in een dolle bui. (Vergeet dan volgens mij dat hij geen elastiekje heeft zoals een bungiejumper!) Ik weet af en toe niet of hij ooit nog wel een staart zal hebben.

Die van Herman was geknakt maar viel helemaal eruit. Ik denk dat ie in de val gebroken is en toen is uitgevallen. Hij viel ook zo debiel. En eigenlijk moet je er dan geen aandacht aan schenken maar dan ben ik weer zo'n muts die bang is dat ie wat gebroken heeft ofzo. Dus...direct heen en Embarassed aandacht Embarassed

Misschien is het wel een idee Sue om Scuttle zo'n bungeejump tuigje aan te doen Laughing
Bericht Maandag 21 Januari 2008 12:31 pm
Joyce
Fladderaar

Reageer met quote  

Pebbel heeft nog drie staartveren over aan de linkerkant. Geen gezicht. De veren die nog over zijn zijn helemaal gerafeld.
Ik merk wel dat ze nu in de rui begint te komen en ik hoop dus maar dat ze weer een mooi staartje krijgt! Maar hoelang die zal blijven Rolling Eyes ? Ze breekt ze gewoon af door lomp te spelen en te vallen....
Bericht Maandag 21 Januari 2008 1:42 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Leia heeft 2 staartveren gebroken en sommige uiteinden zijn een beetje geraffeld.
Zo te horen komt dit vaker voor Very Happy
Bericht Maandag 21 Januari 2008 2:20 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 6 Juli 2008 12:47 pm
  Berichten van afgelopen: