Tamme vogel moederloos?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Markuy
Eitje

Tamme vogel moederloos?  Reageer met quote  

Heey,

Ik heb hier een jonge onbekende vogel rondvliegen. Dit is mijn verhaal. Ik ging naar de over buren zand halen, kwam er een vogel op de zandbergzitten terwijl ik aan het scheppen was. Ook ging hij op me schep zitte terwijl ik aan het scheppen was. Daarna op de krui wagen en bleef er op zitten tot ik bijna van het pad af was en vloog weer weg. Uurtje later kwam hij naast me zitten toen ik thuis aan t werk was en als ik me hand naar hem toe bewoog deed hij zijn bekje open en begon geluidjes te maken. Ik had hem 5 wormen gegeven. Klein gemaakt natuurlijk en toen vloog hij weer in de boom. Hij heeft de heletijd in de boom gezeten en na een uurtje kwam hij weer naast me zitten. Heb hem weer gevoerd en ging weer terug de boom in. Dit heb ik 4 keer gedaan. Nu ging ik avond eten en er vloog iets tegen het raam:(. Willem lag daar knock out op zn rug. Naar binne gehaald en na 3 mins vloog hij weer en de gordijnen ondergescheten. We hebben hem weer naar buiten gedaan nadat hij weer kon vliegen.(Hij maakte wel een raar krakend geluid toen hij knockie was, wat hij zelf maakte en niet zn botten leek het.) Hij komt ook zo op je hand of op je arm zitten als je hem voer geeft. Ik hoop dat hij nog terug komt nadat hij tegen het raam aan vloog, hij heeft daarna nog wel tijdje op me hand gezeten, en toen vloog hij weg(niet in een boom). Ik denk zelf dat het een merel is. Me vader denkt dat het een lijster is. Hij heeft een zwarte ronde snafel, Dondere kraal oogjes en bruine donsveren onder zn kopie en bruine zwarte veren. Hij is ook aardig groot voor een jong dat zelf gevoerd moet worden.

Weet iemand hoe ik hem moet verzorgen? Wil hem liever niet aan de eksters overlaten.

Mvg Mark
Bericht Woensdag 20 Juli 2011 6:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Markuy
Eitje

Reageer met quote  

Het is een jonge spreeuw en is vandaag gewoon weer terug gekomen. Zijn er dingen die je hem kan leren bijvoorbeeld niet op mensen schijten?
Bericht Donderdag 21 Juli 2011 12:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

een vogel zindelijk maken is niet goed. dan houden ze hun poep op tot ze op het plekje mogen komen om het daar te doen.
een vogel is een vogel en die poept altijd. het beste wat jij kunt doen is een oud shirt aan doen en een vochtig doekje bij de hand houden om te poetsen Very Happy
grappig dat de spreeuw je komt bezoeken en zich door jou laat voeren.
je sou eventueel ook wat kattevoer kunnen geven. als je niet aan wormen of insecten kunt komen. ook dat eten ze.
maar als je hem zo op kunt voeden, zou geweldig zijn. een vriendje in de vrije natuur...
Bericht Vrijdag 22 Juli 2011 10:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:52 am
  Berichten van afgelopen: