teflon pannen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
joyckuhh
Fladderaar

teflon pannen  Reageer met quote  

Je leest overal dat teflon pannen gevaarlijk zijn (de anti aanbak pannen) maar zijn dat de pannen die je gewoon in de winkel kunt kopen of waar kun je vinden of het anti aabak pannen zijn? Want het zijn niet alleen de tefal pannen he? zijn er nog tips?
Bericht Maandag 5 December 2011 5:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je kan die pannen gewoon in de winkel kopen. wat je kunt doen is, als je kookt, de gaaien niet in de keuken laten. dan voorkom je dit probleem. en mocht je een open keuken hebben, zorg dan dat de kooi ver van de keuken staat.
Bericht Woensdag 7 December 2011 8:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

hey
dank je voor je reactie.
ja wij hebben een open keuke. en ollie staat om het hoekje achter de muur.
voorkom ik het daar al mee?
want ben zo bang dat hij dat overkomt.
met gourmetten gaat hij altijd de badkamer in. dan zitten er 2 deuren tussen voordat hij met die damp in contact komt.
Bericht Woensdag 7 December 2011 12:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als je een afzuigkap hebt, zet die dan aan, anders om zeker te zijn zou ik hem helemaal aan de andere kant van de kamer zetten. of een raam even open doen als je kookt. ik denk dat het wel mee zal vallen hoor. meestal zijn het de koekepannen die teflon hebben. de kokpannen hebben dat niet.
Bericht Woensdag 7 December 2011 8:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja de afzuigkap staat hier altijd aan! luchten is hier erg moeilijk wij hebben geen kleine klepraampjes haha en met dit weer is dat wel lastig om dan een deur open te zetten ofzo. Ja ik vind da lastig andere kant van de kamer haha. Kan ff kijken maar de keuken zit ja beetje int midden haha. en anders staat hij ben ik bang in de toch. dus daar zou ik ff moeten puzzelen. Oke dus geen koekenpannen. Ja denk ook wel dat het meevalt want de pannen zijn hier niet beschadigd en worden nooit echt tot heel heet verwarmt
Bericht Donderdag 8 December 2011 6:06 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is wel te hopen dat je pan goed heet wordt, anders kun je er niet mee koken.... Mr. Green
Ik zet hier gerust een raam open of een deur, daar kunnen ze best tegen (je kunt ook met gaaien buiten wandelen in de winter) en dat is beter dan teflon dampen. Je vogel moet dan wel gewiekt zijn natuurlijk! Wil je geen risico nemen, dan zet je je gaai tijdens het koken in een andere kamer. De noodzaak van ventileren blijft, de damp blijft hangen!!
Bericht Maandag 12 December 2011 10:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
C.P
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik raad het ten stelligste af om braad/kook of koekenpannen met een antiaanbaklaag te gebruiken als er een papegaai in huis aanwezig is.

Volgend bericht heb ik onlangs via mail ontvangen van Thiely de Moor.

Ieder jaar komen er helaas onnodig veel vogels om het leven door het gebruik van koken bakken en braden met pannen met antiaanbaklagen in huis. De dampen die tijdens een avondje gezellig gourmetten en of steen grillen kunnen vrijkomen zijn soms zelfs zo giftig dat zelfs vogels die zich in een andere kamer bevinden ervan kunnen overlijden. Goed zorgen voor ventilatie en de vogel de dag erop pas terug plaatsen lossen vaak deze problemen op. http://tuberose.com/Teflon.html

Op bovenstaande link staat een heel verhaal wat ons weer even met de neus op de feiten drukt over het gevaar van Teflon, antiaanbaklaag in de koeken/braad en kookpannen en vergeet vooral niet onze gourmetpannetjes.Het is in het Engels en het is nogal een technisch verhaal. Korte samenvatting is dat

Teflon altijd beweerd heeft dat de giftige gassen pas vrijkomen bij een zo hoge temperatuur dat nooit gehaald wordt bij normaal gebruik. Er zijn nu echter testen gedaan, en gebleken is dat men na 3 minuten al ruim boven die temp uitkomt. Er komen elk jaar vele vogels om door het gebruik van Teflon in huis. Om aan te geven wat voor rotzooi teflon nu eigenlijk is noemt men ook een tapijt vlekkenspray die gemaakt is van dezelfde troep als Teflon alleen in een andere samenstelling. Groot nadeel van Teflon is dat het bijna in elke braad/koekenpan zit. Als men op pannenjacht gaat blijkt het bijna onmogelijk om een pan te kopen zonder antiaanbaklaag. Maar inmiddels door tips vorig jaar van de mensen kwamen er wel pannen uit de bus. En weten we dat er toch pannen zijn zonder deze gevaarlijk laag:Bvb de Green pan .

De meeste mensen zijn het meest tevreden met de “Green Pan “Omdat men daar wel eieren en pannenkoeken mee kan bakken. Zonder gevaar. De“green pan”.zou niet schadelijk zijn. Is bekleed met termolon. Ze kunnen ook tegen veel hogere temperaturen dan een teflonpan, namelijk 450 ° C en bij oververhitting komen volgens de website geen giftige dampen vrij
Bericht Dinsdag 13 December 2011 12:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

dank je voor de reactie!!
ik zou het verhaaltje graag lezen maar kan echt geen engels haha.
maar de green pan is een goede oplossing hebben jullie die ook en werkt dit?
want moet dan men ouders maar zover zien te krijgen dat die nieuwe pannen aanschaffen haha.
maar we gaan ons best doen!
heb even op een site gekeken met eco pannen. dan zou het dus de kiramische pannen moeten zijn waar geen teflon in zit?
Bericht Dinsdag 13 December 2011 11:32 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:52 am
  Berichten van afgelopen: