|
|
|
Tommy
Moderator

|
|
|
Je kunt idd heel geduldig te werk gaan en vertrouwen kweken in de kooi dmv praten , erbij zitten etc etc...of zoals omalisa zegt..de kooi de kamer uit doen en hem op een boom oid in de kamer zetten. Dat is even doorpakken en uitvissen hoe je hem t handigst uit die kooi krijgt , maar verder ben je dan wel geduldig en dring je niet echt iets te veel op natuurlijk De kans is groot dat hij heel anders gaat doen en zelfs eerder opstapt buiten de kooi.
Ik heb beide manieren bij bange vogels getest...beide werkt het, maar de 2e manier ging sneller. Buiten de kooi zijn ze gewoon anders...zeker als ze gewiekt zijn.
Als je wilt gaan clickeren en hij durft echt nog niets aan te pakken en is zelfs bang voor jou of je handen, dan zou ik bv beginnen met t weghalen van zn zonnepitten (of werken met trosgierst of iets anders dat hij echt heell lekker vindt). Zodra hij rustig is, klik, en een zonnepit in zn bakje en weggaan zodat hij t ook durft te eten. Duurt even voor hij dat door heet, maar ALS hij t 1 maal doorheeft ben je een heel eind en dan kun je steeds een klein stapje verder gaan tot hij t zelfs uit je hand pakt en uiteindelijk op je hand stapt en daar iets aanpakt. |
Zondag 1 April 2007 8:06 pm |
|
|
Mark
Kuikentje
we hebben meneer nu zover, dat hij in de kooi overal heen gaat waar wij met onz vinger heen gaa, als commanda heb ik hier "kom" aan vast geknoopt. als hij er is krijgt ie alle complimentjes en natuurlijk wat lekkers, een hapje appel oid. Opstappen doet ie nu wel al, alleen niet op de vinger, maar op een opstaptouw. Uit de kooi halen lukt dan ook, alleen hij is niet erg goed gewiekt, hij vliegt nml nog een aardig stuk! Verder heeft ie energie voor 10, is heerlijk nieuwschierig en leergierig en doet heel erg veel voor iets lekkers! hij heeft vanaf zijn geboorte dag in de foillere gezeten, en toen we hem kregen durfde hij nog net een stukje appel te pakken om hem vervolgens met stukje appel en al te smeren naar een hoekje!! We zijn al heel erg ver met m, aangezien we hem nu een weekje hebben oid!! Iedereen hier erg bedankt voor de tips, en dat clickeren, ik denk dat dat heel erg goed gaat werken voor Gino! Hij is zo slim!! |
Zondag 1 April 2007 11:35 pm |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Dat ie al op stapt op een touw,is al heel wat.
Ik zou hem zeker zo wieken dat ie niet terug komt naar de kooi.
Neem hem dan als ie eenmaal opgestapt is,mee naar een andere ruimte,waar ie niet bekend is.
Zet hem daar op een standaard die een stuk lager staat als jou,en laat hem vandaar uit op stappen. train et in blokken,desnods eerst nog met het touw,maar probeer tussendoor met je handen. geef hem voor elke goede handeling wat lekkers. Dit kun je evt. ook doen met de clicker-methode. |
Zondag 1 April 2007 11:56 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey wat goed dat hij naar je vinger komt en al opstapt op een opstaptouw!
Gaat helemaal goedkomen hoor!
Ze hebben inderdaad energie voor tien he? En 's avonds vallen ze uitgeteld neer. Hahaha! |
Maandag 2 April 2007 9:48 am |
|
|
Tommy
Moderator

Ohh dat gaat harstikke goed he! Dan is hij straks zomaar zover dat hij t buiten de kooi ook leuk vindt hoor  |
Maandag 2 April 2007 9:54 am |
|
|
|
|
Mark
Kuikentje
Gaat goed vooruit nu! hij was gisteravond idd uitgeteld haha! ik vind m zo leuk! Hij heeft vannachtt op het trapje helemaal in hot hoekje geslapen:S zal nog even een badje voor m halen, en een hokje waar ie in kan slapen. we zouden ht pyrrhuratje van milli erbij halen, dit was een verassing. We hebben toch maar even overlegd met men ouders en die zeiden dat ze liever een vrouwtje erbij hadden en dan ook pas als Gino goed tam was! Wel jammer, maar ja....ook weer meer tijd voor Gino zelf en aandacht krijgt ie hier genoeg! |
Maandag 2 April 2007 11:16 am |
|
|
Tommy
Moderator

Hou er wel rekening mee dat als Gino goed tam is het niet automatisch betekent dat hij dat vrouwtje als
zijn
vrouw gaat accepteren Zowiezo werkt dat niet helemaal zo Aan de andere kant zullen ze elkaar vast wel op zn minst leuk gaan vinden, want alleen is ook maar alleen en ze hebben beide nog geen ander vriendje Maar ook dat weet je niet 100% zeker.
Ik heb bv 2 aratingas, Guano een man en Pepper een vrouw...maar die moeten niks van elkaar weten buiten dat ze elkaar verder goed accepteren. De 1 heeft als vriend Chico een valkparkiet, de ander Tommy een timneh Maar Tommy en Guano waren ook al dikke vrienden toen Pepper kwam...dus mss heeft dat er ook mee te maken? . Was overigens ook niet mijn doel de 2 aratingas te koppelen  |
Maandag 2 April 2007 1:10 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

wat leuk dat het zo goed gaat!!! Echt goed zeg!! En idd, ze zijn ontzettend slim he?? |
Maandag 2 April 2007 6:40 pm |
|
|
Mark
Kuikentje
oke, next problem:p tis zo leuk dat ie zo slim is! maar hij maakt er lekker gebruik van hoor!! hij zit in een jockkooi, die spijlen zijn redelijk breed, magoed, hij heeft er nooit eerder zen kopiie oid door heen gestoken dus het valt wel wat mee. dachten we. niet dus !!! hij heeft een lekker klokje met wat zaden in ze kooi hangen, maar af en toe haal ik dat er uit, en dan krijgt ie het later weer terug. ik had het dus naast de kooi op de kast neer gelegd. en ja hoor, ik zir achterom, zit meneer lang en breed op de kast van ze klokje te eten!!! was dus gewoon door de spijlen heen gekropen! hij stapte op zen stok, kreeg wat heerlijks, en woutoen zen kooi niet in dus sprong hij er maar op. heb m even laten zitten, en toenw eer gelokt met wat lekkers. toen snel en met men hand boven zen koppie in zen kooi gedaan  |
Maandag 2 April 2007 9:50 pm |
|
|
Danny
Moderator

Tja,dat wordt een andere kooi aanschaffen,of uitkijken wat je naast de kooi legt.
Je hebt natuurlijk kans dat ie het meten door heeft,hoe ie uit de kooi moet komen. |
Maandag 2 April 2007 9:54 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik ben het met Danny eens, dat wordt een andere kooi aanschaffen....nu ging het goed, maar straks zit ie eens klem, of gebeurt er iets als hij ontsnapt en jullie zijn er even niet. Cleo stak ook haar kop daar het onderste gedeelte van de kooi, daar staan de spijlen iets verder uit elkaar, ze kon er net niet door, maar ik was erg bang dat er iets zou gebeuren. Mn vriend heeft toen plexiglas tegen de onderkant gezet...Maar dat helpt niet in dit geval ben ik bang
gelukkig zijn jullie er op tijd achter gekomen dat deze kooi geen succes is  |
Dinsdag 3 April 2007 9:28 am |
|
|
Tommy
Moderator

Ja Dat wordt dus een andere kooi zoeken. Maar t is wel duidelijk dat het buiten de kooi ineens toch ook wel leuk gevonden wordt  |
Dinsdag 3 April 2007 9:40 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 7 September 2008 7:11 pm
|
|
|
|
|