|
|
|
Mark
Kuikentje
| terug naar kooi willen! |
|
|
hallo iedereen,
bij mijn vorige parkietjes heb ik ltijd het probleem gehad dat ze zsm terug naar hun kooi wouden!ik heb ze toen tam gemaakt in de kooi, door ze te laten wennen aan mijn hand, mijn vinger etc. Teon ze opstapten ben ik steeds een stapje verder gegaan en uiteindelijk waren ze uit de kooi! Maar, ze vlogen dan meteen weer terug, ook al waren ze gewiekt. Mijn oyrrhura is 6 maanden, is niet erg bang, eet een stukje appel uit de hand. Maar hoe krijg ik het nou voor elkaar dat hij niet snel terug naar zijn kooi wil, opstappen oid doet ie nog niet! Hij is wel gewiekt.
vr gr Mark |
Zaterdag 31 Maart 2007 8:51 am |
|
|
Danny
Moderator

Wat gaat ie doen,als ie in de kooi zit??
Blijven trainen en laten zien hoe leuk het buiten de kooi is.
Heb je iets van een speelboom of iets dergelijks,waar ie zich op bezig kan houden?? |
Zaterdag 31 Maart 2007 8:57 am |
|
|
Mark
Kuikentje
hij stapt nog niet op, als ik met mijn hand in d ekooi kom schuift ie naar de verste kant van de stok, maar als ie wat lekkers ziet komt ie al snel dichterbij en plukt het weg., Als hij het opeet kasn ik dichgtbij komen en hem aanraken, maar opstappen ho maar, dan nokt meneer hem! |
Zaterdag 31 Maart 2007 8:59 am |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Dan neem hem eens uit de kooi en neem hem mee naar een andere ruimte. ga daar trainen en laat merken dat opstappen super leuk is. |
Zaterdag 31 Maart 2007 9:02 am |
|
|
Mark
Kuikentje
Neem hem eens uit de kooi
als dat kon, dan had ik dat allang gedaan maar zover is ie nog niet, ik wil hem ook niet dwingen oid.... |
Zaterdag 31 Maart 2007 9:04 am |
|
|
Mark
Kuikentje
wat ik dus niet wil is dat het net zoals met mijn parkietjes gaat, dat ie alleen maar terug wil naar zijn kooi. Dus wat is nu de beste manier om hem te laten merken dat opstappen super leuk is!? ik kan hem zo never nooit niet uit de kooi krijgen hoor! tot aan het aannemen van iets lekkers gaat het goed, maar opstappen doet ie dus echt niet... |
Zaterdag 31 Maart 2007 11:21 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Het begin is er, maar misschien moet je gewoon nog wat weer geduld hebben. Ik denk dat ie gewoon nog wat meer aan je handen moet wennen. Misschien kun je een clicker gebruiken bij het trainen met opstappen. je begint simpel, dus de click met iets lekkers laten associeren. Dus click, ja goed zo, lekkers, click, ja goed zo, lekkers enz. Dan kan je een stapje verder gaan en hem overhalen dat ie naar jou toe komt. Als ie iets dichter bij komt click, lekkers enz. Als dat gaat leg je het lekkers bij op je hand zodat ie steeds dichter bij moet komen en misschien wel op je hand moet zitten om bij het lekkers te kunnen enzovoorts enz.
Het zal wel een hoop tijd kosten hoor, maar het gaat vast lukken, alles wat goed gaat uitbundig belonen en als je het idee hebt dat ie dr geen zin meer in heeft andere keer weer verder gaan...  |
Zaterdag 31 Maart 2007 3:50 pm |
|
|
Ziya
Moderator

Sluit me bij Laura aan |
Zaterdag 31 Maart 2007 8:51 pm |
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
Nou, ik had 4 hele tamme valkjes waarvan er steeds 3 weer in de kooi terug wilde, terwijl ik een grote standaard voor ze had klaar staan.
Maar nee hoor, zodra ze hun kooi zagen werden ze druk, en fladderde(gewiekt) één voor één de kooi in Maar ééntje niet, die had het buiten de kooi wel naar zijn zin.
Dit heeft maanden geduurd, nu zitten ze in een voliére en hebben ze het prima naar hun zin.
Mijn valkjes stapte keurig netjes op, maar ze waren toch niet hun kooi uit te krijgen, ze zullen om één of andere reden zich toch veilig voelen in hun kooi
Dieren doen dingen niet voor niks, ook al willen wij het anders zien, succes!!!  |
Zaterdag 31 Maart 2007 8:51 pm |
|
|
|
|
Mark
Kuikentje
@ omalisa:
dit had ik dus ook met mijn parkietjes!! dit wil ik nu niet meer, omdat ik veel met gino buiten de kooi dingen wil doen etc etc zonder dat ie zenuwachtig word...dit kan ik bereiken door te clickeren? |
Zaterdag 31 Maart 2007 9:46 pm |
|
|
Mark
Kuikentje
@ omalisa:
dit had ik dus ook met mijn parkietjes!! dit wil ik nu niet meer, omdat ik veel met gino buiten de kooi dingen wil doen etc etc zonder dat ie zenuwachtig word...dit kan ik bereiken door te clickeren? maar als ik dat zo doe, dan blijft gino dus steeds in zijn kooi, wat zijn veilige plek is....en dan krijg ik weer het risico denk ik, dat ie steeds terug wil naar zen kooi...of zie ik dat nu helemaal verkeerd... |
Zaterdag 31 Maart 2007 9:46 pm |
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
Ik ben helemaal niet bekend met dat clickersysteem
Het gaat nu om maar 1 vogeltje als ik het goed begrepen heb?
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn om hem buiten de kooi te houden, 4valkjes bij elkaar, steken elkaar aan, dat is een stuk lastiger.
Als je niet wilt dat jou gaaitje weer de kooi in gaat, zet je de kooi ergens neer waar hij het niet kan zien, en zet jij je vogel ergens anders neer, maak een leuke speelplaats voor hem, voorbeelden genoeg hier
En verder hier genoeg adviezen, maar hoofdzakelijk, de kooi uit zijn gezichtsveld zetten.
En als je weggaat of hij moet gaan slapen, dan doe je hem natuurlijk weer in de kooi.
Succes!!!  |
Zondag 1 April 2007 5:58 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

mark, je gaai wil nog niet opstappen.....hij vertrouwt het nog niet volledig en blijft daarom bij je handen uit de buurt. Ik zou je er eerst op richten om hem aan je handen te laten wennen voordat je je druk gaat maken om het feit dat hij misschien wel terug naar zijn kooi zou willen als ie er eens uit is......
Je vogel komt nog niet eens uit zn kooi, dus waarom op de zaken vooruit lopen...
Ik train Cleo met de clicker, het is verbazendwekkend hoe snel ze daarmee leert, maar nogmaals, begin bij het begin en heb geduld, tam maken kost gewoon heel veel tijd... |
Zondag 1 April 2007 10:01 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: terug naar kooi willen! |
|
|
Met een clicker gaan dingen inderdaad ontzettend snel. Soms sneller dan je het zelf kan bijhouden. Het is namelijk heel gemakkelijk om goed gedrag eventjes vast te leggen: Een clicker klinkt ook altijd hetzelfde.
Groot nadeel van de clicker is dat je altijd handen tekort komt. Las ergens dat klakken met je tong ook werkt? Dan heb je de click altijd bij je!  |
Zondag 1 April 2007 11:54 am |
|
|
Laura B
Moderator

hahaha, dat is idd wel waar, je komt handen te kort soms, ik heb altijd de beloning op mn schoot, en Cleo weet niet hoe snel ze naar de rand van de tafel moet rennen om de beloning in ontvangst te nemen....Misschien kun je de beloning in een bakje in de kooi bij de hand houden... |
Zondag 1 April 2007 7:22 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 7:11 pm
|
|
|
|
|