|
|
|
Pluisje
Vlieger
Ja medium is eigenlijk groot. Ik heb small voor Mango, maar ze is een klein Amzoontje .
Aphyna kan ook in de medium maar het is errugh strak dan, ik deed haar
in large op kleinste stand. Maar nu hebben we nieuwe "Aviator" tuigjes die je zelf precies
voor de vogel op maat kan stellen . Dat nieuwe tuigje heeft ook een elastische riem
zodat vogel geen schock krijgt als ze verder dan de riem vliegt. Maar om te beginnen is gewoon tuigje ook goed, als ze maar
went dat iets om haar lijfje hebben is niet erg....
Marloes, als je succes met het tuigje wilt is het heel belangrijk om het niet te dwingen,
Probeer het elke keer tussen het spelen door om doen. Emma moet het niet eng vinden,
dat is het belangrijkste in het begin. |
Vrijdag 22 September 2006 9:47 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Ik zal eens kijken of ik aan een tuigje van een maatje kleiner kan kopen. Ik heb hier ook wel een petite liggen maar die is denk ik heel wat te petite
Toen ik het tuigje voor het eerst omdeed, liet ik het eerst aan haar zien, ze ging er eventjes met haar snavel langs en na een tijdje heb ik het eerste deel over haar hoofd geschoven en dat ging helemaal goed. Toen heb ik haar eventjes geknuffeld en geprezen en daarna de andere 2 delen onder haar vleugels doorgehaald en vatgemaakt, dat vond ze wel vervelend maar ze hield zich heel erg goed. Dus opzich vond ze het denk ik nog niet zo heel erg. Ze is natuurlijk ook nog erg jong, dus als ik haar wil laten wennen kan ik dat beter nu doen.
Gaat het bij Mango en Aphyna ook nog steeds goed met de tuigjes? Knabbelen ze er bijvoorbeeld niet aan? |
Zaterdag 23 September 2006 11:03 am |
|
|
|
|
Pluisje
Vlieger
Petite is zeker echt te klein voor een grijsje
Je hebt petite, small, medium en large...
Dat is echt super goed hoe je dat doet!!! en dat je nu met Emma bezig bent met het tuigje!
Als ze aan gewend is heb je later nog altijd de keuze wat je doet
kortwieken of niet...
Het is echt het makkelijkste om het aan te leren als ze nog heel jong zijn (later kan ook altijd
maar het vraagt VEEL meer werk zeg maar).
Aphyna is een ervaren tuigjes draagster (6 jaar ervaring ) en ze werkt altijd mee om hem
om te doen - ze doet vleugeltje omhoog als het nodig is etc, erg schattig.
Mango is sowieso wat moeilijker om overal aan te raken, maar met het tuigje gaat het echt met de dag beter.
Met de fluffies-dag (in julie) zat Mango nog best wel aan haar tuigje, dat doet ze bijna niet meer ..
ze wordt ook met de dag beter om buiten op commando naar ons toe te vleigen.
Vandaag was het voor het eerst echt foutloos ik ben er helemaal
HAPPY mee  |
Zondag 24 September 2006 12:27 am |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Wat knap van Mango! En wat lief dat Aphyna zo goed meewerkt. Ik had ook een tuigje voor Bob gekocht, maar die schreeuwt echt moord en brand en ik met dat ding bij hem in de buurt kom, met hem doe ik het dus heel rustig aan maar ook hij moet er binnenkort aan geloven
Zal small een optie zijn dan? Want dan moet ik er eventjes 1 bestellen  |
Zondag 24 September 2006 9:45 am |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Heel erg bedankt voor de tip om een tuigje in maatje S te kopen, Pluisje! Deze past dus wel en Emma is vandaag even lekker naar buiten geweest. Ze vindthet helemaal niets erg als ik hem omdoe, binnen een minuut waren we klaar!
Dit tuigje is wel iets anders dan maatje M en ziet er wel iets minder veilig uit, maar ik vind het allemaal goed. Ik ben zo blij dat ik haar nu lekker mee kan nemen  |
Woensdag 27 September 2006 4:34 pm |
|
|
|
|
Pluisje
Vlieger
A, fijn!!!! Emma is dan waarschijnlijk een niet al te groot grijsje
Mango is 360 gram en small is perfect voor haar.
Wat tof dat Emma haar tuigje zo goed accepteert!!!!
Hoe vond ze het buiten zijn? Het gevaarlijkste is het slotje waarmee je riem
aan de tuigje zelf vast maakt.
Als ze eraan gaat zitten kan je liever dat slotje
vervangen door quicklink (zo een slotje die je inschroeft, waarmee je speeltjes
aan tralie bevestigt, maar dan klein of iets dergelijks dat niet in één beweging open kan).
Toen ik dit type tuigjes had, heb ik dat voor Aphyna moeten doen
(die slimmerd opent alle slotjes namelijk, het is haar hobby ) |
Woensdag 27 September 2006 8:24 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Dat is een goede tip, gelukkig blijft Emma (nog) wel van de sluiting af.
Emma weegt toch al 400 gram hoor, dus zo'n heel kleintje is ze ook niet
Wat is Mango inderdaad een slimmerd! Waar kun je van die quicklinks kopen dan?
Ik ben vandaag weer naar buiten geweest en Emma keek haar ogen uit. Ze bleef heel erg rustig tot er een auto langs kwam, toen vlooog ze een klein stukje op, maar gelukkig had ik de lijn goed vast.
Ik denk dat ik elke dag een stukje verder ga lopen, dan kan ze er rustig aan wennen. Het tuigje omdoen geeft nog steeds helemaal geen problemen, ze blijft er rustig voor zitten geukkig! |
Donderdag 28 September 2006 11:16 am |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Wat fijn dat je een passend tuigje hebt
Klinkt alsof Emma een echte tuigvogel is. Knap hoor dat ze er zo goed mee omgaat  |
Donderdag 28 September 2006 2:55 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Haha ik denk dat het aan de leeftijd ligt hoor Op dit moment vind ze alles nog leuk en wil ze eigenlijk alles wel proberen. En het feit dat ze dan lekker aandacht krijgt helpt natuurlijk ook mee
Met Bob daarintegen ben ik al een paar maand bezig en die wil er nog steeds niets van weten  |
Donderdag 28 September 2006 6:33 pm |
|
|
Pluisje
Vlieger
Ze wennen al heel snel aan alle buitengeluiden.... Aphyna vond dat tik geluid
(als je over mag steken) bij stoplichten heel lang eng. Ik dacht eerst dat
het een reactie op auto's was
quote:
Originally posted by MarloesGetkate
Waar kun je van die quicklinks kopen dan?
Hm, ja dat is een goede vraag... ik had hem gewoon van een van de speeltjes afgehaald
(was toevallig speeltje met en kleinere quicklink).
Villa Vilou verkoopt goede RVS quicklinks, maar die vind ik een beetje te
groot als een slotje voor het tuigje. Misschien iemand anders een idee,
kom op doe-het-zelf-mensen  |
Vrijdag 29 September 2006 9:02 pm |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Mss. gewoon eens even bij een bouwmarkt gaan kijken,daar heb je ook verschillende sluitingen. |
Vrijdag 29 September 2006 9:45 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Ik zal maandag wel eventjes kijken of ik iets kan vinden. Ik was afgelopen week nog bij de bouwmarkt voor een emmer en cement (voor de klimboom voor Emma), dus ik word daar nog een vaste klant
Zolang ze nog van de sluiting afblijft is er natuurlijk geen haast bij.
Ik woon nu in een heel erg rustige buurt, dus er zijn maar weinig geluiden waar ze echt van zou kunnen schrikken. Ik laat haar gewoon langzaam wennen aan het buiten zijn en over een tijdje zal ik haar eens meenemen naar een wat drukker stuk. Ik ben al blij dat het tuigje omdoen zo goed gaat!  |
Vrijdag 29 September 2006 10:00 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 10:53 pm
|
|
|
|
|