|
|
|
Bogucci
Vlieger
|
| Tweede gaaitje? |
|
|
Ik ben serieus aan het overwegen een tweede gaaitje aan te schaffen. Wordt het een jonge BB of een volwassen Meijer? De eigenaar van de dierenspeciaalzaak heeft thuis twee koppels BB's (maar nog geen nestje) en een volwassen Poicephalus Meyeri Meyeri. Het is een "kneusje". Charlie was een tentoonstellings popje, totdat ze tegen een raam is gevlogen en sindsdien niet meer kan vliegen. De eigenaar van de winkel heeft haar overgenomen van de kweker. Hij heeft haar nu een paar jaar en aangezien het gaaitje bijterig is naar de vrouw des huizes zoekt hij een goed thuis voor zijn gaaitje. Vereiste is dat het moet klikken tussen de nieuwe baas en Charlie. Vorige week heeft hij heeft haar mee naar de winkel genomen en inmiddels heb ik kennis gemaakt met Charlie.
Charlie is een dotje, ze stapt netjes op, geeft kusjes en laat zich gemakkelijk kroelen. Het klikte prima, ik heb een tijdje op de grond gezeten met haar op mijn knie en ze zat heel rustig haar veertjes en teentjes te poetsen. Mijn dag kon niet meer stuk ik was helemaal in de wolken, totdat de eigenaar eerlijk vertelde dat Charlie onaardig is naar andere gaaitjes. Ik ben die dag met een dubbel gevoel naar huis gegaan. Ik zou haar heel graag willen overnemen maar wat als het echt niet gaat tussen Tum Tum en Charlie? Toch kon ik het gevoel niet van me afzetten dat ik Charlie in de steek heb gelaten. De twee hulpjes in de winkel kunnen niets met Charlie aanvangen, ze bijt van zich af, terwijl ze bij mij spontaan opstapt.
Ik heb gisteren met mijn moeder gesproken over mijn gevoel omtrent Charlie en vandaag ben ik naar de dierenspeciaalzak geweest en heb weer een tijdje met Charlie op mijn hand/schouder gelopen. Ze wilde niet vanuit de kooi opstappen, maar nadat de eigenaar haar uit de kooi had gehaald stapte ze spontaan over op mijn hand. Ze is snel uit balans, haar pootjes hebben geen stevige houvast, waardoor ze van mijn leren jasje gleed en op de grond belandde. Heb het jasje uitgetrokken en haar daarna vanaf de grond laten opstappen, hetgeen ze spontaan deed.
We hebben een lang gesprek gehad. We gaan het volgende doen, zo gauw de reiskooi er is mag ik Charlie komen halen, een soort proefperiode. En mocht het echt niet lukken gaat ze terug naar haar huidige baasje. Tum Tum en Charlie hoeven geen dikke maatjes te worden, maar ik wil geen kemphanengevechten. Heb vanmiddag naar Lorre&Co gemaild, de kooi is onderweg. Die kan ik een dezer dagen verwachten. Nu maar hopen dat ik thuis ben wanneer de kooi wordt bezorgd.  |
Donderdag 24 Augustus 2006 7:05 pm |
|
|
Ziya
Moderator

Succes met je 2de gaaitje!
Nou hopen dat het vriendjes worden  |
Donderdag 24 Augustus 2006 7:11 pm |
|
|
Danny
Moderator

He,wat een leuk nieuws!!!
En wat een fijne regeling!!!!
We zijn natuurlijk benieuwd naar de verhalen.
Maar hoe lang is die proefperiode dan???
Het kan ook maanden duren voordat ze aan elkaar gewend zijn. |
Donderdag 24 Augustus 2006 7:12 pm |
|
|
|
|
Bogucci
Vlieger
|
quote:
Originally posted by Danny
He,wat een leuk nieuws!!!
En wat een fijne regeling!!!!
We zijn natuurlijk benieuwd naar de verhalen.
Maar hoe lang is die proefperiode dan???
Het kan ook maanden duren voordat ze aan elkaar gewend zijn.
Een paar weken. Misschien wennen ze nooit aan elkaar, daar kan ik mee leven. Zolang ze maar niet als twee kemphanen tegenover elkaar staan. Het is niet de bedoeling dat het ten kosten van de gaaitjes gaat. |
Donderdag 24 Augustus 2006 7:29 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
hee wat goed zeg.
wat een goede regeling.
ik hoop dat ze elkaar toch gaan accepteren
en ik hoop dat je snel het kooitje binnen krijgt. |
Donderdag 24 Augustus 2006 8:34 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey wat lees ik nu? Wat gaaf zeg! En wat goed dat je deze regeling hebt kunnen treffen! Het gaat vast goedkomen.
Weet je, het lijkt vaak héél erg, maar ze doen elkaar zelden erg veel zeer. Zelfs Zazu doet Iago (tot nog toe) geen zeer. Iago doet Zazu eerder zeer -> Heeft hem een keer genadeloos in z'n teen gebeten!
Ik ben erg benieuwd! |
Donderdag 24 Augustus 2006 9:30 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Oh wat leuk! Ik hoop dat jullie de proefperiode goed doorkomen  |
Donderdag 24 Augustus 2006 9:39 pm |
|
|
peetjuh & Diégo
Vlieger
ik wens jullie suc6 en mss valt het juist wel hardstikke mee.
zal duimen dat de proefperiode goed gaat en Charlie bij jullie een nieuw thuis vindt |
Donderdag 24 Augustus 2006 11:13 pm |
|
|
Bogucci
Vlieger
|
Hoi luitjes,
Bedankt voor de leuke reacties. Ik zal er in ieder geval alles aan doen om het te laten slagen.
Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte.
Vind de naam Charlie niet bij haar passen.
Suggesties zijn meer dan welkom. |
Vrijdag 25 Augustus 2006 6:34 am |
|
|
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Ohhh wat leuk! En een hele goede oplossing. Ik denk dat elke gaai kan leren omgaan met andere gaaien hoor. Het zullen misschien inderdaad geen vriendjes worden, maar dat wil niet zeggen dat ze elkaar aan hoeven te vallen. Ik hoop dat het lukt! Veel plezier & succes in ieder geval  |
Vrijdag 25 Augustus 2006 10:28 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
ps naam-tip: als je Charlie niet leuk vindt, dan is Angel misschien iets?  |
Vrijdag 25 Augustus 2006 10:29 am |
|
|
Bogucci
Vlieger
|
Hoi Igor,
Ben het helemaal met je eens, zolang ze elkaar accepteren/respecteren ben ik tevreden.
Bedankt voor het meedenken. Naam wordt genoteerd  |
Vrijdag 25 Augustus 2006 10:50 am |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Tin tin of vind je dit te veel lijken op Tum tum.
Anders plak je er nog Rin voor!!  |
Vrijdag 25 Augustus 2006 1:19 pm |
|
|
Ziya
Moderator

naam voor een phoicephalus..
hier een site met allemaal namen voor papegaaien  |
Vrijdag 25 Augustus 2006 2:21 pm |
|
|
Ziya