Twijfels

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Steph
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor de reacties!

We gaan het ook zeker gewoon zijn tijd gunnen, je merkt heel sterk aan Apollo dat ie wat uit zijn doen is. Hij blijft zachtjes roepen om de aandacht van Micah maar Micah reageert er niet op. En vanochtend moest Apollo ook even wennen dat hij de aandacht moest delen. Je ziet hem dan vertwijfelend kijken.
Verder staan de kooien naast elkaar en hadden ze elkaar vanochtend ineens gevonden en hingen ze aan dezelfde kant van de kooi en dat was wel een leuk gezicht.
Over een week, of over 2 weken zullen ze vast meer gewend zijn aan elkaar en hoeven we Apollo niet iedere keer te vangen als ie weer wil uithalen Very Happy

Vandaag nemen we de gaaitjes mee naar mijn zusje (we wilden Micah niet gelijk een dag alleen laten) dus daar zullen ze ook genoeg aandacht krijgen en dan kunnen ze vanavond allebei heerlijk slapen Very Happy
Bericht Zondag 20 April 2008 9:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij zijn jullie plannen heel goed Steph. Komt dik in orde. Ze zoeken mekaar zelf, zonder dwang en dat lukt dikwijls nog het best.

Dat uitstapje van vandaag lijkt een gezellige dag te worden. Geniet ervan. Wink
Bericht Zondag 20 April 2008 9:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Steph
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zo maar weer even een updatetje. Zondag is het hartstikke goed gegaan, ze hebben zich voorbeeldig gedragen. En omdat ze op vreemd terrein waren konden ze zelfs op dezelfde bank op 30cm afstand zitten Very Happy

Verder gaat het met Micah harstikke goed, hij begint meer en meer zijn weg in de kooi te vinden, speelt graag en eet goed. Verder begint hij ook al te babbelen dus dat is erg leuk en gezellig. Het is ook echt een knuffel die graag op schoot in slaap valt Smile

Met Apollo gaat het ook goed, een paar dagen is ie van slag geweest en zat hij alleen maar naar de kooi naast hem te staren maar nu speelt hij weer gewoon in zijn kooi Very Happy
Buiten de kooi is Apollo helaas erg jaloers en als hij besluit dat hij Micah weg wil hebben dan komt hij aanlopen en probeert hij te happen :S Dit verhinderen en we waarschuwen dat hij het niet moet doen. Ook is hij vrij hardhandig naar onze vingers en heeft hij mij al 2x licht gebeten. We spelen nu dus maar scheidsrechter en als hij echt te vervelend wordt dan gaat hij de kooi in. Gisteravond heeft hij helaas 2x in de kooi moeten zitten maar daarna was hij de rest van de avond super lief. HIj kan gelukkig ook wel goed zelf spelen op de playtop dus Micah en Apollo kunnen er wel tegelijk uit maar het blijft opletten. Hopelijk komt er gauw een vredespact.
Bericht Woensdag 23 April 2008 1:06 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Very Happy Hoi, ik zou persoonlijk niet teveel scheids spelen en teveel in de kooi doen als straf, maar zou eerder proberen ruzietjes te voorkomen door bv 2 speelplaatsen te maken.

Dan kun je ze belonen als ze even leuk samen zijn en hou je t positief. Wie weet gaat het dan steeds langer en beter samen, of mss wel altijd. Wink

Door in de kooi te zetten kun je nml onbedoeld je vogel aanleren dat hij, als hij in zn kooi wil, flink vervelend moet doen Wink

Ik heb meerdere vogels en nu kunnen ze vrij goed samen, maar ze delen ook niet altijd hun speelplaatsen Smile
Bericht Woensdag 23 April 2008 8:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Steph
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor je reactie. We proberen ook zoveel mogelijk om ze ieder op hun eigen speelplaats te spelen. En als we zien dat Apollo dan naar Micah loopt om te vervelen dan waarschuwen we met het vingertje en dan draait hij zich meestal om. Als hij echt tot aanvallen overgaat dan pakken we hem op en zetten we hem ergens anders neer.

Waarom we hem in de kooi zetten was eigenlijk voornamelijk als hij in mijn vingers beet. Na een aantal keer waarschuwen begon het me echt teveel pijn te doen en daarom ging Apollo de kooi in.

We belonen Apollo nu voornamelijk met onze stem, is dat genoeg? Of moet er ook echt wat lekkers bij te pas gaan komen?

En welke vogels heb jij allemaal samen?
Bericht Donderdag 24 April 2008 9:37 am
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Snap ik, maar er zijn dus vogels die bewust vingers gaan bijten om in de kooi te komen Smile

Belonen met je stem is perfect hoor Very Happy Soms wat lekkers mag ook best, maar stem doet al heel veel Wink

Ik heb Vlinder en Gino, 2 vasa papegaaien die samen wonen. En Tommy, een timneh die al een aantal jaar met Guano, een aratinga in de boom leefde, maar sinds kort is Guano helemaal bij Pepper in getrokken.

Pepper is ook een aratinga en die leeft in en op zn kooi in de buurt van de boom. Eerst ging Guano alleen overdag op bezoek en savonds terug, maar inmiddels blijft hij ook slapen Laughing Soms gaat hij nog eens terug, maar Pepper en Tommy gaat niet heel goed in de boom Razz (die is gewoon teveel van Tom en Guano)

Max, een amazone, woont daar ook in de buurt, maar wel op zijn eigen plek. Hij zit ook los en opzich kunnen ze nu allemaal bij elkaar komen, maar als ik alles met takken verbind....dan vindt Tommy het ineens geen groot succes meer dat max daar ook zit Rolling Eyes Lijkt dus meer t idee van een "eigen" plek te zijn ofzo? Ik heb dus geen directe verbindingen meer, en als t nu even geklier is, dan zoeken ze t maar uit.

Tommy gaat als enige soms ook op bezoek bij Vlinder en Gino en zij komen soms in de boom als ze los zijn, maar Tom staat dan al zo klaar Arrow Nee! Nee!

Buiten gaan ze allemaal veel beter samen. Vooral in een nieuw opgebouwde takkenboel...waar nog niemand ZIJN boom van heeft gemaakt Mr. Green Dan mag zelfs forpus Peppie erbij Hartje Telt eigenlijk voor iedere nieuwe plek, dus ook binnen.
Bericht Donderdag 24 April 2008 3:38 pm
OmaLisa
Vlieger

Reageer met quote  

Nou je hebt tips genoeg gekregen.
Geef ze gewoon de tijd, dan komt het ook goed, en er niet te veel mee bemoeien.

Kijk maar naar onze zwartkopcaique, met onze grijzeroodstaart, en onze caique met onze goffinikaketoe.

http://nl.youtube.com/watch?v=OOAq78_ZwK0

http://nl.youtube.com/watch?v=1PH4Bi3VK78

Leuk toch!!! Hartje
Bericht Donderdag 24 April 2008 7:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Steph
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by OmaLisa
Nou je hebt tips genoeg gekregen.

Kijk maar naar onze zwartkopcaique, met onze grijzeroodstaart, en onze caique met onze goffinikaketoe.

http://nl.youtube.com/watch?v=OOAq78_ZwK0

http://nl.youtube.com/watch?v=1PH4Bi3VK78

Leuk toch!!! Hartje

Dat ziet er super uit! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Very Happy
Bericht Donderdag 24 April 2008 8:06 pm
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het terugzetten naar de kooi kan zowel goed als verkeerd werken. Vandaar dat dit vaker wordt besproken.

Terugzetten in de kooi is beperken van de vrijheid, terwijl je vogel er eigenlijk uit wil zijn. Zolang hij dit zo bekijkt, dan werkt het goed.
ECHTER
Zodra die het gaan zien als terugzetten in zijn "thuis", bij zijn eten en speeltjes, ja dan werkt het niet meer. Dan bestaat de kans dat een papegaai juist ongewenst gedrag gaat vertonen. Dit omdat die dan beloond word en terug in de kooi word gezet.

Vandaar dat je beter kunt werken met een "strafplek" waar die niet zo eenvoudig weg kan of mag. Bij sommigen is dat een stoel, bij een ander een plaats op de gang. Bij herhaald vervelend gedrag zet ik mijn edels in de WC. Kleine ruimte, geen speeltjes enz. uit het zicht. Meestal zijn ze dan na een paar minuten wel rustig en hebben ze begrepen dat ze zich moeten gedragen.

Goed gedrag belonen mag met beiden. Stem is goed, iets lekkers mag ook. Dat lekkers kan je bijvoorbeeld ook gebruiken om dingen te trainen en te leren. Je stem om goed gedrag te belonen en hapjes om "les" te belonen.
Bericht Donderdag 24 April 2008 8:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
OmaLisa
Vlieger

Reageer met quote  

Hier onze caique met onze princes van wales parkiet

http://i106.photobucket.com/al.....n048-1.jpg

Wij kunnen alle 6 vogels bijelkaar zetten, alleen onze bb is erg op zich zelf, die loop weg Confused
Maar geen van de vogels zijn op ruzie uit, wel eens kibbelen, om daarna weer te knuffelen.

Je moet ze gewoon met rust laten en er niet mee bemoeien als ze eens ruzie hebben, zolang er geen bloed vloeit is er niks aan de hand.

Je ziet gauw genoeg of ze elkaar te lijf gaan, en of je moet oppassen, succes!!! Wink
Bericht Vrijdag 25 April 2008 7:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey OmaLisa, ik heb echt genoten van die filmpjes. Veertje
Wat knap om te zien. Hartje
Bericht Vrijdag 25 April 2008 9:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by OmaLisa

Sluit ik me bij aan Veertje Ik geloof niet dat straffen helpt om dieren elkaar te laten accepteren.
Bericht Dinsdag 29 April 2008 9:52 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 9 Juli 2008 1:27 pm
  Berichten van afgelopen: