|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
| Verdrietige beslissing ivm Charu ... |
|
|
We hebben op 15 januari Charu naar Bert van Lorre&Co gebracht om te bemiddelen voor ons om een ander lief baasje voor Charu te vinden.
Ik heb hier heel lang over na moeten denken en het doet me nog veel verdriet. Het druist ook tegen alles in waar ik normaal voor sta wat onze huisdieren betreft. Maar zo kon het niet langer meer...soms heb je geen keuze, hoe graag ik het ook anders had gewild en ze met ons oud kon worden.
Ik heb het hier weleens aangekaart dat Charu zo krijserig was geworden, dan ging het weer eventjes goed en dan barstte het weer in alle hevigheid los
Sinds de komst van Shandor is ze geleidelijk aan zoooo veranderd, heel erg krijserig en gefocust op mij of onze jongste zoon geworden.
Ze was erg jaloers en/of bezitterig geworden, echt een klein baasje, zoooo jammer!!
Van alles heb ik geprobeerd met haar, negatief gedrag negeren, positief gedrag belonen, laten onderzoeken op
lichamelijke gebreken of ze misschien iets onder de leden had etc etc.
Niets hielp!!
Maar pffff het begon steeds meer onze hele thuis situatie te overheersen!
Normaal praten met elkaar kon niet....zij krijste er overheen.
Telefoon gesprek voeren in de huiskamer kon niet...hard fluiten of krijsen
De honden of de edelpapegaai aandacht geven....krijsen krijsen.
Visite hier in huis....krijsen, keihard fluiten.
Zelfs als iedereen hier met andere dagelijkse dingen bezig was zoals ff tv kijken, lezen of computeren...krijste ze om aandacht.
Shandor (edel) babbelt ...zij krijste en floot er keihard doorheen.
Echt we werden er gek van en ik heb het nog heel lang aangezien en geprobeerd met haar omdat ik niet snel opgeef, En je houd ook veel van je huisdier dus doe je ook alle moeite ervoor.
Maar ik was als laatste hier in huis die de knoop door moest hakken dat het echt niet meer te doen was.
We werden er allemaal gestrest van, je kwam thuis niet meer aan je rust toe.
Ze was zo gefocust op alleen de aandacht willen hebben dat ze zelf ook gestrest was. Haar verenpak werd er door de stress ook niet mooier op, daar kon je het ook goed aan zien.
Dat vond ik ook enorm zielig voor haar want ze was zelf ook niet gelukkig meer zo.
Het leek me dan ook veel beter voor haar om een nieuwe start te maken bij een ander goed baasje in de hoop dat haar gedrag daardoor doorbroken word.
En ze weer de vrolijke clown word als ze daarvoor was.
Hoorde van Bert nog dat ze daar helemaal vrolijk en lief is en volop fluit en weer speelt! Geen een keer heeft zitten krijsen.
Ik ben daar zoooo blij om want dat is toch een teken dat ze daar weer helemaal bij komt en dat sterkt en troost me wel in deze moeilijke beslissing!
Soms moet je een dier voor zijn eigen bestwil ''loslaten' hoeveel pijn het ook doet...  |
Zaterdag 26 Januari 2008 12:41 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Verdrietige beslissing ivm Charu ... |
|
|
Ohhh Wil, wat een moeilijke maar moedige beslssing.. Je hebt het zó geprobeerd met Charu, geprobeerd om een patroon in haar geschreeuw te ontdekken. Daarna ging het weer een tijdje goed, en waarschijnlijk is het weer geëscaleerd.
Sterkte met het verwerken, Wil.  |
Zaterdag 26 Januari 2008 1:25 pm |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Pfff Wil, wat een moeilijke maar dappere beslissing. Heel veel sterkte hiermee !!!!
Hoe dubbel ook, toch fijn dat ze het nu bij Bert weer naar de zin heeft en weer lekker speelt.
Heel jammer dat ondanks alles wat je geprobeerd hebt het niet wilde lukken.Soms, al doe je nog zo je best...wil het gewoon niet. Jullie hebben in ieder geval alles uitgeprobeerd dus je hoeft jezelf nooit geen verwijt te maken van had ik maar dit, of had ik maar dat.
Heel veel sterkte!!!!! |
Zaterdag 26 Januari 2008 1:50 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Thnx voor de lieve reacties hoor, dat doet een mens weer ff goed
Het is zeker geen makkelijke beslissing geweest, absoluut niet want het was wel ondanks alles mijn hartediefje .
Maar ja ik leef hier niet alleen en wel met mijn gezin en dan moet je keuzes maken. Ook voor haarzelf, maar afscheid nemen van een geliefd dier doet veel pijn en is ook een rouwproces....heeft ook zijn tijd nodig.
Maar ik vertrouw Bert helemaal dat het goed zal komen.
Vind het heel fijn dat hij dit op zich wou nemen, hij komt met meer vogel liefhebbers in contact en ik weet dat ik toch iedereen gevoelsmatig af zou keuren die voor haar zou komen  |
Zaterdag 26 Januari 2008 2:46 pm |
|
|
Remco
Vlieger
Moedige beslissing hoor, vind het heel knap van je dat je dit hebt kunnen doen.
Heel veel sterkte deze dagen |
Zaterdag 26 Januari 2008 9:25 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Mja ... ik denk dat ik me hier wijselijk buiten hou
Sterkte ermee. |
Zaterdag 26 Januari 2008 10:01 pm |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
Veel van ons willen een huisdier liefst een leven lang houden en een goed thuis geven, maar helaas kan je niet alles beïnvloeden. Ook kan je helaas niet met je huisdier praten om dingen uit te leggen, het zijn nu eenmaal dieren.
Spijtig dat je dit hebt moeten besluiten, maar vermoedelijk is het uiteindelijk toch de beste beslissing. "Rust" voor jullie en rust voor Charu. Gelukkig heb je van Bert goede berichten gekregen, dat moet de beslissing, hoe moeilijk ook achteraf wel wat makkelijker maken.
Sterkte, de komende tijd zonder je "clowntje" Charu. |
Zaterdag 26 Januari 2008 10:06 pm |
|
|
vlindertje
Vlieger
Wat moeilijk zeg. Ik schrik hier wel een beetje van, maar zo'n beslissing neem je niet zomaar. Sterkte de komende tijd. |
Zondag 27 Januari 2008 11:23 am |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Mja ... ik denk dat ik me hier wijselijk buiten hou
Sterkte ermee.
Thnx en je mag best je mening geven hoor ook al ben je het er niet mee eens  |
Zondag 27 Januari 2008 4:29 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Thnx Remco, PeCe en Vlindertje. |
Zondag 27 Januari 2008 4:30 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Wil, ik twijfel ook niet dat het een moeilijke beslissing is geweest die veel moed heeft gevraagd, en dat jullie het beste voor Charu voor de ogen hebben.
Maar ... dit zie je zo vaak he. En ik hou altijd een beetje rare nasmaak over. Er komt een nieuwe leuke vogeltje bij, de oude wordt problematisch, en wordt vervolgens weggedaan. De eerste, juist ja, en de nieuwe (leukere, jongere, lievere) wordt gehouden. Ik vind dat gewoon niet eerlijk; je hebt toch enigszins meer verantwoordelijkheid naar de 'eerste' toe (gevoelsmatig, anders natuurlijk allebei net zo veel), en die is ook veel meer aan jullie gewend en 'verdient' het gewoon niet.
Zonder aanval of bijbedoelingen ... kun jij mij vertellen waarom jullie Charu hebben weggedaan en niet de Edel, als de problemen naar het lijkt door de komst van de Edel veroorzaakt waren ?
(Ik vraag aan jou omdat ik jou hier 'bij de hand' heb) |
Zondag 27 Januari 2008 6:06 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Verdrietige beslissing ivm Charu ... |
|
|
Shi, als ik eventjes voor m'n beurt mag spreken: ik denk echt niet dat Wil zo iemand is die zomaar een gaaitje weg doet. (Bedoel jij de mensen die hun gaaitje wegdoen omdat de nieuwigheid ervan af is?)
Ze heeft volgens mij behoorlijk wat geprobeerd en als je haar dagboek bekijkt zie je echt dat de liefde voor Charu ervan af straalt. Of ze moet heel goed kunnen spelen, maar dat denk ik niet.  |
Zondag 27 Januari 2008 6:48 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Daarom heb ik ook het eerste stukje bovenaan geplakt ik geloof echt wel dat er naar andere mogelijkheden is gezocht, en ik ga er van uit dat Wil alles heeft geprobeerd wat kon, want zo iets is geen beslissing die je zomaar neemt.
(En nee, ik denk zeker niet dat Charu weg ging omdat de nieuwisgeid weg was; ik hoop dat dat duidelijk genoeg naar voren is gekomen van mijn berichten)
Maar de vraag blijft ... waarom de eerste en niet de tweede wegdoen, als de problemen waarschijnlijk door de tweede zijn ? Dat is gewoon een beslissing die ik niet begrijp, en gevoelsmatig vind ik het ook niet juist. Ik zou hier Aswan, mijn eerste, nooit en dan echt nooit weg doen als er problemen zouden komen nav de komst van een andere papegaai erbij; al zou het de adembenemend mooie Tas zijn, of een andere droomvogel; als er problemen zijn door hem, dan is de nieuwkomer zonder pardon degene die een nieuw baasje krijgt. Al zou ik dan nog jarenlang moeten werken om Aswan weer probleemloos te krijgen. |
Zondag 27 Januari 2008 8:20 pm |
|
|
Titi's mama
Vlieger
Heel veel sterkte Wil! Het lijkt me echt een enorm moeilijke beslissing geweest en ik kan me voorstellen dat je het er echt zwaar mee hebt.
Geniet van het idee dat het nu weer beter met haar gaat.  |
Zondag 27 Januari 2008 8:32 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
(Al zie je het wel eens -altijd te vaak- dat mensen een dier wegdoen omdat de nieuwigheid ervan af is!)
Ik denk dat ieder's situatie verschillend is. Wil heeft ook nog een gezin waarmee ze rekening moet houden, meen ik.
Mensen gaan ook allemaal verschillend met problemen om..
Ik moet bekennen dat ik ook wel eens op het punt heb gestaan om Zazu te herplaatsen. Niet omdat hij problemen met de rest van de vogels had, maar omdat ik het idee had dat ik hem niet kon bieden wat hij nodig had. (Het is wel ietsjes anders dan Wil d'r situatie, maar toch??)
Ik hoop niet dat je het als een aanval ziet, want dat is het zeker niet.. Maar, jouw vogeltjes die je eerst had, waren die er eerder dan Aswan? Die heb je toch ook herplaatst? (Ik meen door het risico van ziekten?) Ze zijn hartstikke goed terecht gekomen, daar twijfel ik niet aan. |
Zondag 27 Januari 2008 8:36 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 6:30 pm
|
|
|
|
|