Garage waar ze zitten zit aan het huis vast in de winter is het wel verwarmd maar nu nog niet. Schuurtje nieuw is een nieuwbouw schuurtje van hout wel heel mooi en nieuw met voldoende daglicht. alleen is het daar natuurlijk net als buiten. Kan wel wel een kachteltje neerzetten en we kunnen het isoleren.
Het probleem is dat ik 29 nov over ga ik het lieft mijn vogels meeneem gelijk en niet pas in het voorjaar.
je zou isolatie aan kunnen brengen en dan moet dat voldoende zijn.
hier in tsjechie hebben we het in de nacht al tot -5 en ik heb mijn vogels nog gewoon buiten staan. de voliere heb ik met bubbelplastic omhuld en meer niet. ze staan wind vrij en droog.
bij mij gaan ze pas naar binnen als de eerste sneeuw valt. dus ja, je kan ze nog meenemen. eventueel wat bijstoken kan ook. dat is gewoon mijn ervaring met mijn vogels hier.
Donderdag 28 Oktober 2010 6:47 am
Ann Beginnende vlieger
Het is vooral belangrijk dat de overgang niet te groot is. Het is niet goed voor de vogels als ze altijd een omgevingstemperatuur van 15° gewend zijn, om ze dan plots ergens te steken waar het maar 5° is. Als het geleidelijk gaat kunnen ze best wel tegen een beetje kou zoals bijvoorbeeld nachten van -5°.
Millie, heb je al eens gekeken hoe warm het is waar je vogels nu zitten en waar je vogels naartoe zouden moeten ? Aangezien beide niet verwarmd is is het verschil waarschijnlijk niet erg groot.
En zou je de vogels niet wat eerder dan eind november kunnen verhuizen ? Hoe eerder hoe beter denk ik, voor het écht koud wordt.
quote:Originally posted by Ann
Het is vooral belangrijk dat de overgang niet te groot is. Het is niet goed voor de vogels als ze altijd een omgevingstemperatuur van 15° gewend zijn, om ze dan plots ergens te steken waar het maar 5° is. Als het geleidelijk gaat kunnen ze best wel tegen een beetje kou zoals bijvoorbeeld nachten van -5°.
Millie, heb je al eens gekeken hoe warm het is waar je vogels nu zitten en waar je vogels naartoe zouden moeten ? Aangezien beide niet verwarmd is is het verschil waarschijnlijk niet erg groot.
En zou je de vogels niet wat eerder dan eind november kunnen verhuizen ? Hoe eerder hoe beter denk ik, voor het écht koud wordt.
eerder gaat niet wij krijgen de sleutel pas 29 nov. We gaan het ook isoleren maar als sammie en moos een nest hebben gaan de verhuizing pas in het voorjaar plaatsvinden maar het liefst neem ik ze mee.
Zaterdag 30 Oktober 2010 3:48 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:55 am