|
|
|
daf
Fladderaar
| verjaardag |
|
|
Hellup! Aankomende zaterdag vier ik mijn verjaardag en ik was benieuwd en zit met een probleempje: wat te doen met Kiwi? Ik vind hem zelf nog te jong om hem op de eettafel te laten staan met een hoop herrie en eventueel mensen die vingers in de kooi gaan steken/op de tralies tikken etc. Tevens wordt er in huis dan gerookt, en dat wil ik hem al helemaal niet aandoen! Zelf had ik het idee om hem 's avonds op de overloop bovenaan de trap te zetten, op de normale tijd de doek erover en zondag weer op zijn eigen plek neer te zetten? Geeft dit teveel stress of is dit goed te doen? |
Maandag 20 September 2010 5:55 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

hmmm, weet wel dat rook stijgt en dus boven ook rook zal hangen. Is het misschien een idee om voor een nachtje je lieverd bij iemand te laten logeren? |
Maandag 20 September 2010 9:53 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
kan je de kooi niet op je slaapkamer zolang zetten of boven in de badkamer met een open raampje, dan heb je ook geen last. het bezoek mag alleen van de wc beneden gebruik maken, of je zegt tegen je bezoek dat ze buiten mogen roken.
is niks geks aan, doen wij ook. mensen mogen komen, maar roken moet buiten op de stoep. mijn dieren gaan voor. |
Dinsdag 21 September 2010 9:01 am |
|
|
|
|
daf
Fladderaar
thnx voor de reacties. Dan wordt het inderdaad de overloop boven, kan er beneden gerookt worden en gaan de 2 tussendeuren gewoonweg dicht. Problem solved! |
Zondag 26 September 2010 12:51 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
of gewoon hard zijn en lekker buiten laten roken. Zit jij ook niet met stank.
Duurt toch een paar dagen voor dat dat uit je huis is.
Toen ik nog alleen woonde had ik al de regel, in mijn huis rook je lekker buiten.
Giel rookt, maar absoluut niet binnen.
jojo en keko zitten hier gewoon los in de kamer op de speelboom. iedereen weet dat ze zich aan MIJN regels moeten houden en waag het niet je vinger zomaar richting het te steken. of je kan een knauw krijgen van keko als schrik reactie, of een hele boze Marieke
zelfs de kindjes weten het. kijken doe je met je ogen en niet met je handen.
Heb hier zaterdag ook een mannetje of 40 zitten want mijn dochter wordt 1 jaar. heren blijven gewoon lekker beneden, ze horen ook bij m'n gezinnetje |
Zondag 26 September 2010 6:02 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Dat is eigenlijk inderdaad nog het beste Marieke. Wij roken beide maar absoluut niet in huis. |
Maandag 27 September 2010 8:49 am |
|
|
|
|
daf
Fladderaar
hihi ook dat is een mooie oplossing! Gelukkig heb ik een onlogische indeling van mijn huis, en zit er tussen de slaapkamer een keuken (met 2 deuren) en een hal (1 deur) alleen in de woonkamer wordt gerookt, moet goedkomen.
Wat ik eigenlijk meer bedoelde is hoeveel stress het kan geven om meneer een dagje te verplaatsen, het roken in huis lossen we vanzelf op door iedereen desnoods buiten te bonjouren  |
Maandag 27 September 2010 5:54 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Hier heeft het werkelijk nooit problemen opgeleverd.
vroeger thuis is Jojo ook wel is naar boven verhuisd met een verjaardag en hij was helemaal blij als hij weer naar beneden mocht |
Maandag 27 September 2010 6:47 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Cleo laat ik overdag gewoon los bij bezoek, die zoekt haar heil vanzelf in de keuken, daar gaat ze op de hoge kast zitten, Pipo zit erg graag bij bezoek op schoot, dus ook dat mag. 'S avonds gaan ze gewoon in de kooi en houd ik die hoek van de kamer wat donkerder. Binnenshuis wordt hier niet gerookt (dr hangt zelfs een antiek rookverbod-bord in de hal ) De verloren slaap halen ze vaak de dag erna wel in, ik laat ze liever op hun vertrouwde stek staan. |
Dinsdag 28 September 2010 2:03 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:55 am
|
|
|
|
|
|