|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Verven & vogels |
|
|
He allemaal,
Ik heb even een vraagje over vogels en verf(dampen).
We gaan dit weekend de badkamer schilderen. De verf is een of ander schimmeldodend en -werend, vochtbestendig goedje, dus het zal niet op waterbasis zijn (ik vermoed eigenlijk dat er een hoop chemische troep in zit, maar ik heb de ingrediëntenlijst nog niet gezien).
Nu is de planning als volgt:
Badkamer op de bovenverdieping met deur dicht, raam open en ventilator aan. Alle andere ramen op de bovenverdieping ook open voor de geurtjes die toch uit de badkamer ontsnappen.
Vogels in de woonkamer op de benedenverdieping met deur en ramen dicht en eventueel een handdoek voor de deur om extra kieren dicht te houden.
Deze situatie wil ik zo'n 24 uur handhaven (met uitzondering van de open ramen in de slaapkamers op de bovenverdieping, die gaan 's nachts dicht).
Denken jullie dat de birdies zo voldoende beschermd zijn tegen de verfdampen? |
Dinsdag 18 Januari 2011 11:20 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat dit prima moet werken zo hoor. goed ventileren boven en de birdies fijn beneden. gaat helemaal goed komen denk ik |
Dinsdag 18 Januari 2011 1:17 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik heb inmiddels gehoord dat ze waarschijnlijk eerst anti-schimmel spray gaan gebruiken omdat dat goedkoper is. Spray is echter ook veel vluchtiger dan verf, dus nu vraag ik me af of daar niet nog meer dampen vanaf komen?
De verf, als de spray niet werkt, wordt Histor Antischimmel Verf oid. |
Dinsdag 18 Januari 2011 9:12 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Even een update: de verfactie is voorbij en de birdies hebben er geen last van gehad! |
Woensdag 26 Januari 2011 1:51 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
goed te horen. alles voorbij en nu kan de pret weer beginnen  |
Woensdag 26 Januari 2011 3:12 pm |
|
|
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Is er een beetje bekend hoelang verflucht blijft hangen in huis? Wij hebben nog verschillende plaatsen in huis waar we nog moeten schilderen, wat ik nu al een jaar uitstel, sinds we onze Dodo hebben.
Op het moment zijn we bezig met alles voorbereiden zodat we in ieder geval in de zomer kunnen schilderen met de vogels op het balkon. Ik vraag me af of dat genoeg tijd geeft? Het idee is om 's morgens te beginnen met schilderen, en ze dan 's avonds naar binnen halen, naar een kamer waar niet geschilderd is. |
Woensdag 2 Februari 2011 9:33 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
als je zorgt voor goede ventilatie moet dat kunnen. in de zomer kunnen de vogels rustig een nachtje buiten blijven hoor. als er maar geen katten bij kunnen dan is dat wel ok. |
Woensdag 2 Februari 2011 9:35 am |
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
De vogels mogen volgens de huisregels niet op het balkon, maar goed bij uitzondering zouden ze er best eens een nachtje mogen blijven.
Katten geen probleem, onze eigen katjes houden we 's nachts altijd netjes weg van de vogels. |
Woensdag 2 Februari 2011 9:41 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
in het donker maken vogeltjes geen lawaai en nou ja, uhm, een keertje moet kunnen toch? zoveel overlast zullen ze echt niet geven hoor.  |
Woensdag 2 Februari 2011 11:08 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ik denk dat het vooral geld voor buitenvollieres.
Als jij je gaaitjes op het balkon zet zomers als jij er ook zit, niemand er wat van zegt hoor.
Enne heb je wel is een krolse kater 's nachts gehoord. Nou dan heb ik liever een volliere vogels op een balkon, want die houden hun snavel tenminste 's nachts hahahahaa |
Woensdag 2 Februari 2011 12:03 pm |
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Hier ben ik het enigzins wel mee eens. Het is vooral niet de bedoeling dat je het hele jaar door dieren op je balkonnetje houdt.
Nou denk ik wel dat mijn halsbandparkiet hier een uitzondering op is. Als hij het zonnetje ziet opkomen en de vogels buiten hoort fluiten, dan wil hij ook graag mee doen... En hij kan dat goed hard! |
Woensdag 2 Februari 2011 3:09 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
probeer het gewoon en kijk het eens aan. komen er geen klachten, ach, beter toch?maar een kooitje overdag mag best hoor. in de avond haal je hem dan lekker weer naar binnen. alle dieren en mensen worden blij van een zonnetje dus waarom mag jou halsbandje dat niet.
zet hem lekker buiten en laat genieten. dat schreeuwen zal best meevallen. echt waar. en overdag gaan de mensen toch werken, dus wie zeurt en dan nog???  |
Woensdag 2 Februari 2011 3:51 pm |
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
We hebben 3 vogels, een halsband, kakariki en een grasparkietje. Alle drie mochten ze afgelopen zomer het balkon op, alleen de halsbandparkiet kan zoveel herrie maken dat het na 30 minuten over is met de pret.
's Nachts op het balkon laten staan weet ik zo net nog niet, Dodo begint soms om half 6 's zomers al met roepen..
We zullen 't zien aankomende zomer, er is vast wel een passende oplossing te vinden  |
Woensdag 2 Februari 2011 5:58 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:56 am
|
|
|
|
|
|