|
|
|
yara
Eitje
|
| Vetklier grote? |
|
|
Dag allemaal Onze Ara Severa die we al 6 jaar hebben, is gelukkig nog steeds even actief en aanwezig zoals altijd. Ik heb echter een vraag en misschien dat andere Ara-(Severa) bezitters dit kunnen bevestigen of juist niet. Klopt het dat de vetklier heel groot en rond is op de staart? De klier steekt niet uit het verenpak, dat niet, maar als je de veren opzij duwt dan toch wel een ronde bobbel van een centimeter in doorsnee. Het ziet er niet ontstoken uit, ze vind het niet vervelend als je eraan zit, en zover ik weet is het altijd deze grote geweest. Dus mogelijk heel normaal. Toch zou ik dit graag bevestigd krijgen van andere papagaaien vrienden.
Alvast bedankt voor jullie reactie. |
Zaterdag 25 September 2010 10:30 am |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
| Re: Vetklier grote? |
|
|
dit klopt hoor! ik heb wel geen ara severa maar ik ben nogal met 'de stuitklier' bezig momenteel.. mijn bonte boertje tobt er mee.
Hier een foto
http://i196.photobucket.com/al.....resize.jpg
deze stuitklier ziet er niet normaal uit.. wat gezwollen en de huid erom heen is zwart.
Hier kan je foto's zien van dezelfde vogel dat ze zichzelf aan het poetsen is met behulp van deze klier, die bij tijd en wijle goed te zien is
http://www.google.com/p.....ing090208/
dit is een duidelijke foto
http://www.google.com/p.....G_2074.JPG
waarop je dus de gezonde stuitklier ziet van mijn bb'tje. |
Zaterdag 25 September 2010 10:39 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ow, eerlijk gezegd moet ik dit bij mijn dropjes eens bekijken.
Hopelijk is er niets ergs of zo Ellen. Ben wel benieuwd wat het wel degelijk is. |
Maandag 27 September 2010 8:55 am |
|
|
esjo
Moderator

Hé get Ellen - hopelijk is het inmiddels verbeterd  |
Dinsdag 12 Oktober 2010 7:27 pm |
|
|
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by esjo
Hé get Ellen - hopelijk is het inmiddels verbeterd
dank je hier de uitslag
http://www.google.com/t.....210910.pdf
ik zit voor een vakantie, dus kan nu niet verder reageren . maar geen enge dingen, in ieder geval! |
Dinsdag 12 Oktober 2010 8:14 pm |
|
|
esjo
Moderator

Alvast een heel fijne vakantie - geniet ervan
En wat ik begrijp uit de uitslag is het in ieder geval niets kwaadaardigs - gelukkig.
Hopelijk kun je dit gedrag ombuigen op de één of andere manier.
Veel beterschap
Ik hoop je na de vakantie weer te lezen met hoe het gaat  |
Dinsdag 12 Oktober 2010 8:32 pm |
|
|
Sarah
Moderator

blij te horen dat het verder wel goed gaat. Fijne vakantie in elk geval. |
Dinsdag 12 Oktober 2010 9:32 pm |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Ook van mij een fijne vakantie en gelukkig valt het mee. Ik ga eens kijken bij Spetter hoe haar vetklier eruit ziet. |
Vrijdag 15 Oktober 2010 10:07 am |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
dank jullie wel. Het was een gave stad, Istanbul. Alleen van de vier dagen drie dagen regen gehad....
de stuitklier van Mickey ziet er iets beter uit, maar de huid eromheen is nog steeds vrij donker. Dát zal wel zo blijven... ws ooit geirriteerd, dus veel poetsen en daardoor dwangmatig poetsen en dat is de reden waarom de huid zo veranderd is. Zie uitslag van Gerry Dorrestein. Ik heb me er nu bij neergelegd. Ze is niet ziek, er zijn geen kanker cellen gevonden, dus dat is tot slot alleen maar positief. Ik kwam er achter doordat ik haar aaide over haar rugje en onderaan dus een 'bultje' voelde (de klier was toen erg opgezet).. normaal merk je amper dat een gaai zo'n ding heeft  |
Zondag 17 Oktober 2010 10:43 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Wat jammer van die regen, maar gelukkig heeft de stad Istanbul veel goed gemaakt
Inderdaad positief dat er geen kankercellen zijn gevonden Gelukkig  |
Maandag 18 Oktober 2010 9:47 am |
|
|
Sarah
Moderator

Super dat je vakantie leuk is geweest, buiten de regen dan maar je zal vast ook zo wel plezier gemaakt hebben.
Ja, best is je erbij neerleggen, er is niets kwaads te vinden dus geen zorgen maken dan. |
Maandag 18 Oktober 2010 11:13 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:56 am
|
|
|
|
|
|