|
|
|
Spetter
Vlieger
| Voorbereidingen infomiddag bijna klaar. |
|
|
Ik heb laatst een berichtje geplaatst over een infomiddag over papegaaien op 9 oktober 2010 in Boxtel bij Dobey (dierenspeciaalzaak).
De flyers zijn klaar (worden uitgedeeld op 4 oktober).
Het affiche voor verspreiding is klaar.
De persberichten zijn weg.
Beste mensen.
Op zaterdag 09 oktober 2010 staat de papegaai als huiskamervogel centraal in het winkelcentrum van Oosterhof bij de dierenspeciaalzaak Dobey. Papegaaien zijn leuk, komisch en intelligent, deze eigenschappen kunnen aantrekkelijk zijn bij mensen die vervolgens een papegaai als huiskamervogel aanschaffen.
Papegaaien zijn ook: niet gedomesticeerd, dit wil zeggen dat natuurlijk gedrag een dagelijkse gewoonte is (schreeuwen, onzindelijk gedrag, bijten, slopen, vliegen, rommel maken). Omdat in de praktijk blijkt dat papegaaiengedrag niet samen gaat met huiskamergedrag eindigen veel vogels in een kooi in een hoek van de kamer, worden weer verkocht, afgestaan of zelfs vrijgelaten uit wanhoop.
Alle leuke eigenschappen van de papegaai hebben dus een keerzijde, wordt daar geen rekening mee gehouden doordat de kennis ontbreekt b.v. uit enthousiasme, kan er een rampsituatie ontstaan in huis. De papegaai die zo leuk leek wordt een bijter, schreeuwer of krijser en wordt de dupe van de aanschaf. Er zijn honderden trieste papegaaien verhalen die voorkomen kunnen worden met een juiste aanpak bij het soort papegaai.
Spetter is een amazone papegaai die graag gaat wandelen met haar personeel. Vele Boxtelaren zullen Spetter wel eens hebben gezien in haar bench op een rollator. Ze gaat bijna overal mee naar toe, is in huis altijd los. Krijgt de juiste voeding, beweging en opvoeding, heeft een eigen slaapkamer omdat papegaaien 10 tot 12 uur echte rust nodig hebben (vergelijkbaar met een kind). Spetter is verstandelijk vergelijkbaar met een kind van 3 tot 5 jaar.
Zeg nu eerlijk....................een kind sluit je ook niet op.
Een kind geef je ook de juiste voeding, beweging en spel.
Geen enkel kind of papegaai wordt geboren met probleemgedrag, dit kan gaandeweg ontstaan door o.a. een onjuiste benadering.
Spetter en haar personeel willen u heel graag zien op zaterdag 09 oktober om vragen te beantwoorden, eventueel huisbezoek mogelijk bij gedragsproblemen van uw papegaai, ondersteuning bij aanschaf en de benodigde kennis delen om het samen leven met een papegaai(en) voor beide te verbeteren met als gevolg; meer plezier voor u en uw huisdier. |
Maandag 27 September 2010 12:15 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Goed die flyer hoor. Veel succes zou ik zeggen.  |
Donderdag 7 Oktober 2010 12:00 pm |
|
|
daf
Fladderaar
En hoe was het? |
Donderdag 14 Oktober 2010 7:06 pm |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Hoi mensen,
het was een succes. Veel interesse, veel vragen en verhalen. 2 Mensen kwamen speciaal omdat ze vragen hadden over het gedrag van hun papegaai. Hen heb ik kunnen helpen en tevens verwezen naar hulpbronnen.
Gisterenmiddag heb ik op verzoek van een basisschool met Spetter een klassebezoek afgelegd in de kleuterklas. Totaal ben ik 4 klassen langs geweest. Heel leuk. Spetter genoot volop van alle kinderen rond haar kooi, en ik genoot weer van het complete plaatje.
Spetter was gisteren helemaal moe, na het klassebezoek is ze nog mee gegaan naar mijn moeder in Den Bosch (trein en bus). Eenmaal weer thuis heeft ze nog wat gegeten, en in haar ruststand gegaan, vroeger naar bed dan andere dagen en vanmorgen weer helemaal uitgerust vol energie. |
Vrijdag 15 Oktober 2010 10:04 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ow, wat super dat het zo'n succes was. Spetter heeft ze daar in de kleuterklas een leuke tijd gegeven en zelf duidelijk ook echt genoten. Wat een leuke ervaring moet dat geweest zijn.  |
Maandag 18 Oktober 2010 11:23 am |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Klopt Sarah, wat een plezier was het voor allemaal. Spetter heeft door het dagelijks wandelen leren genieten van drukte.
Ik heb de eerste maandelijkse nieuwsbrief klaar voor de dierenspeciaalzaak. Na het succes van 9 oktober is de maandelijkse nieuwsbrief een vervolg.
Wie interesse heeft..............  |
Woensdag 27 Oktober 2010 9:48 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:03 am
|
|
|
|
|