Wanneer eet een gaaitje zelfstandig??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Wanneer eet een gaaitje zelfstandig??  Reageer met quote  

Met hoeveel weken eet een gaai zelfstandig (bbtje)?? Ik hoor telkens 10/12 weken, maar krijgen ze dan ook nog een keer per dag pap?? Ik neem aan dat de overgang van pap naar voer geleidelijk gaat??
Bericht Woensdag 15 Februari 2006 1:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Wanneer eet een gaaitje zelfstandig??  Reageer met quote  

Ik heb eigenlijk geen idee.. Bij Iago duurde het echt veel te lang. Ik heb het ook echt niet goed gedaan.. Sad
Bericht Woensdag 15 Februari 2006 1:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Euhm even terug in de tijd lol.
Wij kregen Bob toen ze ruim 11 weken oud was. De eerste drie dagen zat ze op twee keer pap per dag ('s middags en 's avonds tegen een uur of 7) daarna gaf ze eigenlijk zelf aan dat ze de middagvoeding niet meer nodig had. We hebben nog ongeveer een weekje op de avondvoeding gehouden, maar eigenlijk alleen voor de gezelligheid. Bob at haar pellets zelf al op. Na dat weekje wilde ze ook geen pap meer aannemen, dus ze heeft eigenlijk zelf aangeven wanneer ze het niet meer nodig had.

Met die elf weken dat we haar kregen at ze al van de pellets hoor, maar de pap was nog een beetje een aanvulling.
Bericht Woensdag 15 Februari 2006 2:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gizmo, ons agaatje, kregen we hier met 6, bijna 7 weken. Hij kreeg toen nog maar één keer per dag pap ('s avonds). Met 9 weken at hij eigenlijk helemaal zelfstandig en gaf ik wel 's avonds (meer voor de lekker Laughing ) vaak nog een theelepeltje opgewarmde babyvoeding (uit een potje). Zoals fruithapje of iet met worteltjes ofzo. Rond 11 weken at hij gewoon groente en fruit mee.
Bericht Woensdag 15 Februari 2006 4:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hahaha, dat met dat fruithapje heb ik ook eens bij een kweker gelezen, die gaf dat ook als extraatje....Ik heb ook begrepen dat naarmate het een grotere gaaiensoort betreft, het langer duurt voor ze zelfstandig zijn...
Ik was hier benieuwd naar omdat de kweker had gevraagd of ik het niet leuk zou vinden om de laatste weken zelf te voeren....De verleiding was groot om ja te zeggen, want dan was het wachten voorbij en volgens de kweker was het misschien ook goed voor de binding met Cleo..
Ik heb dus de afgelopen dagen veel informatie ingewonnen en besloten om het toch maar niet te doen Confused
Dat van die binding schijnt niet waar te zijn en ik vind het risico toch te groot, stel nou dat ik het niet goed doe.... Sad
Ach ik hed de knoop al doorgehakt, maar wilde toch even mn (twijfel) ei kwijt.... Wink Wink
Bericht Woensdag 15 Februari 2006 7:56 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat van dat binding gedoe is idd niet waar, maar weet je wat je wel kunt doen en wat ook heel fijn voor t diertje is?
Als hij bij je komt wanneer hij net zelfstandig is, terug zetten op 1 keer per dag een beetje pap. Puur voor t fijne, vertrouwde gevoel. Na een grote verandering als een verhuizing en weg bij broers en zussen is dat heel fijn voor t kleintje Wink Ennn...niet moeilijk voor jou, maar wel leuk!
Bericht Woensdag 15 Februari 2006 9:55 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat lijkt me een goed idee....bedankt!! Ik ga haar 13 maart halen en dan is ze tien weken, dus dan zal ik haar waarschijnlijk toch nog pap moeten voeren (denk ik!!!) maar dan is de bijna zelfstandig en dan is er hopelijk geen groot risico meer... Smile
Bericht Donderdag 16 Februari 2006 3:00 pm
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Dat van dat binding gedoe is idd niet waar, maar weet je wat je wel kunt doen en wat ook heel fijn voor t diertje is?
Als hij bij je komt wanneer hij net zelfstandig is, terug zetten op 1 keer per dag een beetje pap.

Jep was met Bob ook zo, ze had het eigenlijk niet meer nodig maar was wel even fijn om zo elkaar te leren kennen.
En dat van die binding is idd zoals al is gezegd niet waar hoor. Bob was dus eigenlijk ook zelfstandig maar is wel heel erg gehecht aan mij. Dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor.
Bericht Donderdag 16 Februari 2006 4:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ach, daarom doe ik het ook niet...Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik Cleo op de een of andere manier zou schaden..Wat maken die weken nou uit op een gaaienleven?? Maar ik moet zeggen, ik kan niet wachten tot het zover is...gelukkig mag ik haar morgen bij de kweker ook eens pap geven, ik ben benieuwd...
Bericht Donderdag 16 Februari 2006 6:09 pm
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Oh wat leuk zeg! Ik mocht Bob ook eerst voeden samen met haar broetje of zusje en dat was erg onwennig maar wel superleuk! Zo'n klein bekje dat lekker ver opengaat, heb ik ook wat van geleerd want ik hield het lepeltje eerst niet goed.
Dus ontzettend veel plezier morgen! Doe Cleo de groetjes Very Happy
Bericht Donderdag 16 Februari 2006 6:47 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Oh echt leuk laura! Gizmo kwam hier met zes weken (bijna 7) Hij kreeg alleen 's avonds nog pap en dat was echt heel leuk om te doen. Zo'n enthousiast opengesperd snaveltje en smullen joh! Shocked Pap zat overal Laughing
Plezier met het voeren !
Bericht Donderdag 16 Februari 2006 7:18 pm
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Pap zat overal

Was het bij jullie ook zo erg? Wij moesten alles afdekken als Bob haar papje kreeg Laughing Ze schudde steeds met haar hoofd als haar snavel vies was en de spetters vlogen ons om de oren!
Bericht Donderdag 16 Februari 2006 7:31 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Ik maakte een slabbetje zodat ze zelf niet
helemaal onder de pap zaten.
Een stukje keukenrol, een rondje eruit knippen,
daar het kopje door, en ze hebben een slabbetje aan.
Hahaha is heel lief om te zien. Very Happy
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 8:36 am
 Gebruikers profiel bekijken  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahahaha wat een goed idee zeg.
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 9:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by marleen
Very Happy Ik maakte een slabbetje zodat ze zelf niet
helemaal onder de pap zaten.
Een stukje keukenrol, een rondje eruit knippen,
daar het kopje door, en ze hebben een slabbetje aan.
Hahaha is heel lief om te zien. Very Happy

Wat lief! Heb je daar geen foto's van?
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 10:58 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 5 September 2008 5:03 pm
  Berichten van afgelopen: