Wanneer in de rui?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
pannenkoekenmix
Kuikentje

Wanneer in de rui?  Reageer met quote  

Ik wil graag weten wanneer het normaal is voor een parkiet om in de rui te gaan. Onze kleinste is al in de rui nu, de kakariki is afgelopen herfst in de rui geweest.. Maar de halsbandparkiet heeft al een keer overgeslagen (denk ik) en zie ik nu ook nog geen tekenen dat hij gaat beginnen.

Voor zover ik begrepen heb is het een slecht teken wanneer een vogel niet in de rui gaat en kan het dan ook een serieus probleem worden. Onze Dodo krijgt Harrison's eten, maar eerlijk gezegd heeft hij dus niet meer goed geruid sinds toen Embarassed

Graag hoor ik hoe jullie er over denken, en vooral ook of er bij jullie al veren door 't huis heen vliegen Smile
Bericht Zaterdag 19 Maart 2011 5:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ik geloof dat vogels de hele jaar door in de rui kunnen gaan....Pipo is al een hele poos bezig, ik wacht met ongeduld tot zn laatste slagpen nieuw is....Cleo gaat in het najaar in de rui en is nu een poos klaar. Hoe oud is Dodo? Ik denk dat je je over het voer geen zorgen hoeft te maken, dat zit wel goed...soms duurt het gewoon een poosje....
Bericht Zondag 20 Maart 2011 10:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
pannenkoekenmix
Kuikentje

Reageer met quote  

Dodo zal nu zo'n 3 jaar oud zijn ongeveer. Hij zit verder gelukkig nog wel mooi in zijn veren, met een regelmatige douche ziet hij er weer helemaal top uit Smile

Ik zal me geen zorgen meer maken dan en gewoon maar afwachten. Dank je!
Bericht Maandag 21 Maart 2011 8:19 am
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 8:05 am
  Berichten van afgelopen: